جاباما
۹۱۵۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

استعفای وزیر به خاطر یک مهاجر غیرقانونی

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد "مارک هارپر" وزیر مهاجرت این کشور به دنبال استخدام یک خدمتکار خارجی که مجوز کار نداشته، استعفا داد.

عصر ایران: دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد "مارک هارپر" وزیر مهاجرت این کشور به دنبال استخدام یک خدمتکار خارجی که مجوز کار نداشته، استعفا داد.

رویترز گزارش داد؛ این موضوع برای دولت محافظه کار کامرون که وعده کاهش تعداد مهاجران به کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ را داده است، یک چالش به شمار می آید.

دفتر کامرون اعلام کرد که وی با تاسف با این استعفا موافقت کرده است. در بیانیه دفتر کامرون اینچنین آمده است: هیچ نشانه ای مبنی بر مطلع بودن وزیر مهاجرت از غیرقانونی بودن وجود این خدمتکار خارجی در انگلیس وجود ندارد.

کامرون در نامه ای که به وزیر مهاجرت نوشت، گفت: از اینکه می بینم کابینه را ترک می کنی احساس تاسف شدید دارم اما دلایل تو را درک می کنم.

هارپر ۴۳ ساله در نامه استعفای خود به کامرون نوشت که وضعیت مهاجرت خدمتکارش که از سال ۲۰۰۷ وی را استخدام کرده بود را بازنگری کرد و متوجه شد که این موضوع نیازی به بررسی بیشتر ندارد.

وزیر مهاجرت انگلیس در نامه اضافه کرد: در سال ۲۰۰۷ در زمان استخدام این خدمتکار مدارک قانونی به من ارائه کرد اما وقتی در اوایل امسال با توجه به شرایط جدید قانونی که در حال تدوین آن در پارلمان هستیم تصمیم به بررسی دوباره شرایط وی کردم فهمیدم که این خدمتکار یک مهاجر غیرقانونی است و در زمان استخدام مدارک جعلی به من داده است.

هارپر افزود: با توجه به اینکه من قانون را زیر پا نمی گذارم، وظیفه من است که به عنوان وزیر مهاجرتی که لایحه قانونی برای تشدید قوانین مهاجرتی را به پارلمان ارائه کرده است، استانداردهای بالاتری نسبت به دیگران رعایت کنم. بنابراین این تصمیم را گرفتم که بهترین اقدام استعفاست.

وی همچنین از خانواده های انگلیسی خواست به دقت به مدارک کسانی که آنها را در خانه های خود استخدام کرده اند بررسی کنند و با این کار به تلاش های دولت در این زمینه کمک کنند.

دولت انگلیس که در دست اکثریت محافظه کار است با فشارهای بسیاری از سوی حزب مردمی " یوکیب" که مخالف مهاجران است، روبروست.
هارپر از این پس تنها به عنوان نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس خواهد ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج