۹۱۵۴۹۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

معلولان و راهکاری برای حضور در جامعه

فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: مناسب‌سازی ضامن حضور معلولان در جامعه است.

خبرگزاری ایسنا: حسین رحمانی‌هزاررود در جلسه کمیته مناسب‌سازی شهرستان سلطانیه با اشاره به این‌که مدارس و مراکز آموزش عالی دارای جامعه هدف گسترده‌ای هستند، تاکید کرد: این دسته از ابنیه عمومی در شهرستان بایستی توسط متولیان مربوطه امر و به لحاظ ایجاد امکان تردد و بهره‌برداری آسان برای سالمندان و معلولان مناسب‌سازی شوند.

معلولان و راهکاری برای حضور در جامعه

وی با بیان این‌که امر مناسب‌سازی معابر عمومی به لحاظ ایجاد سهولت برای استفاده‌کنندگان خاص اعم از معلولان و سالمندان از جمله مهم‌ترین مباحث مربوط به افزایش سطح رفاه‌اجتماعی و توجه به حقوق شهروندی است، افزود: مسئولان مربوطه امر نباید از مفاد سیاست‌های مناسب‌سازی غافل شوند.

این مسئول افزود: مبحث مناسب‌سازی معابر عمومی برای سهولت در استفاده معلولان از آن‌ها مغفول مانده، به طوری که در اکثر قریب به اتفاق ساخت و سازها جوانب مناسب‌سازی رعایت نشده که همین امر وضعیت تردد معلولان و افراد جانباز را دچار مشکل می‌کند.

فرماندار شهرستان سلطانیه تاکید کرد: بایستی مباحث مرتبط با مناسب‌سازی به طور جدی و عملی آسیب‌شناسی شده و چگونگی اعمال آن در وضعیت ساخت و سازها مورد بررسی قرار گیرد، لذا از دستگاه‌هایی چون بهزیستی و شهرداری انتظار می‌رود اقداماتی عملی و موازی با مسیر تسهیل عبور و مرور معلولان و افراد جانباز در معابر عمومی را محقق سازند.

رحمانی‌هزاررود اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های مکانی برای ادارات و سایر فضاهای عمومی در شهرستان سلطانیه که با توجه به تازه تاسیس بودن آن جزو نیازمندی‌های محرز است، بایستی بر اساس مقوله‌های تعریف شده مناسب‌سازی بوده و به طور موثر در این زمینه گام برداشت.

فرماندار شهرستان سلطانیه تاکید کرد: شهرداری باید صدور پروانه‌های ساخت و ساز و پایان کار ابنیه را در سطح شهر، منوط به احراز استانداردهای مربوط به مناسب‌سازی کند، ادامه داد: بهزیستی نیز باید نسبت به جمع‌آوری بانک اطلاعاتی معلولان شهرستان توجه ویژه‌ای داشته و برنامه‌ریزی‌های آتی نیز با تکیه بر این اطلاعات تجمیعی صورت پذیرد.

رحمانی‌هزاررود گفت: بایستی اکیپی با مسئولیت بهزیستی شهرستان در سطح شهر و روستاها تشکیل یافته و اعضای مربوطه این تیم با حضور در ادارات و اماکن عمومی شهرستان، آن‌ها را به لحاظ میزان رعایت استانداردهای مناسب‌سازی رصد کردن و در جهت به‌سازی وضعیت موجود، میزان مناسب‌سازی معابر عمومی را مشخص سازند.

این مسئول، نیازسنجی معلولان شهرستان در زمینه ارتقای سطح کیفی مهارت‌آموزی را نیز از جمله ضروریات دانست و افزود: متولیان بهزیستی و فنی و حرفه‌ای شهرستان خواست تا توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد ورود معلولان به بازار کار باشیم.

فرماندار شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: آمار و ارقام ترکیب سنی افراد در جامعه ایرانی حاکی از آن دارد که در آتیه نه چندان دور با جمعیت کثیری از سالمندان مواجه خواهیم شد که طبیعتا بیش از پیش به بسترهای لازم برای سهولت زندگی این دسته از افراد نیازمند خواهیم شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی سلطانیه، ادامه داد: مناسب‌سازی ابنیه تاریخی و توریستی بایستی مورد توجه قرار گرفته و با استفاده از رمپ‌های سیار، وضعیت قابل استفاده برای معلولان به‌وجود آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسؤلان به ویلچرمعلولین بهزیستی یک دستگاه هوایی متصل کنند مثل افزایش مستمری شان که حتی دراروپا هم مثل ایران نیست یعنی بخاطر تبعیض ها ۲۵برابر حقوق ماهیانه شان کمترهست باماهی 100وهشت تومن همه مشکلات معلولین بهزیستی حل میشود چقدرمایه سرفرازی وافتخار هست برای مجلس،دولت،وزیر رفاه جای تقدیر دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج