۹۱۵۵۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

تبلیغات خلاقانه در متروهای جهان

سفرهای روزانه شهری چیزی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. نشستن یا ایستادن در یک ایستگاه متروی شلوغ و زل زدن به یک گوشه برای اجتناب از چشم در چشم شدن با افرادی که هر روز با آن‌ها مواجهیم.

بیزینس ترند : سفرهای روزانه شهری چیزی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. نشستن یا ایستادن در یک ایستگاه متروی شلوغ و زل زدن به یک گوشه برای اجتناب از چشم در چشم شدن با افرادی که هر روز با آن‌ها مواجهیم. آن‌هایی که گوشی‌ها یا کاغذهایشان را فراموش کرده‌اند به بالا نگاه کرده و سعی می‌کنند تا تبلیغات تکراری‌ای که فضای مقعر بین پنجره و سقف را زینت داده است به خاطر بسپارند. ترند پوسترهای بولتی که حامل پیغام‌های تحصیل برای بزرگ‌سالان و مطالعات پزشکی آزمایشی است مفهوم تازه ای در جهان تبلیغات ترانزیتی نیست. ولی چه می‌شد اگر چیزی جدید و غیر منتظره مسیر یکنواخت و خسته کننده محل کار شما تا منزلتان را به هم وصل می‌کرد؟ در این مطلب ۴ رویکرد آوانگاردی را که تبلیغ کنندگان برای درگیر کردن مصرف کننده فرو رفته در سفرهای شهری استفاده می‌کنند مرور می‌کنیم.

۱.وقت انتظار خود را هدر ندهید!

تبلیغات خلاقانه در متروهای جهان


گاهی جا دادن خود در سکوهای مترو مانند جنگ مرگ و زندگی به نظر می‌رسد! و با این حال هنجارهای اجتماعی ما را از مشت و لگد زدن باز می‌دارد. در سیستم متروی شانگهای کمپانی البسه ورزشی آدیداس این تابو را از بین برده است.

آدیداس برای تبلیغ گروه محصولات پوشاک و زندگی سالم خود ستون‌های سازه ای در ایستگاه متروی ژوجیاهوی را به کیسه بوکس تبدیل کرده است. بر طبق محاسبات این شرکت که ۱۸۲۴ دقیقه در هر سال در روی سکوهای انتظار به هدر می‌رود هر مسافر احتمالاً می‌تواند با استفاده از این‌ها به عنوان فرونشاننده استرس باشگاه بدن‌سازی رفتن را رها کند. راستی آدیداس هیچ مسوولیتی را در قبال ضربات خشن بیشتر در درون قطارها به عهده نمی‌گیرد!

۲. «برای روز مبادا»

تبلیغات خلاقانه در متروهای جهان

یک لیوان پلاستیکی یا یک قوطی ماءالشعیر آویخته از دستگیره های متروی تهران…اگر به تهران و متروی آن سری زده باشید حتماً دستگیره های در حال تاب خوردن و رقص در مترو توجهتان را به خود جلب کرده است. هرچند که این برند خاص شاید برای شما ناشناخته بماند ولی این استفاده غیر قابل پیش بینی از دستگیره حتماً شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

۳.استفاده درست از «فضا»

تبلیغات خلاقانه در متروهای جهان

تصور کنید که به صورت ایده آلی در حال نگاه کردن به همان شیشه مترویی هستید که برای سال‌های گذشته نیز به آن نگاه می‌کردید و به دنبال راهنمایی می‌گردید که زمان فرار شما به سطح زمین را مشخص کند.
سپس یک توقف پیش بینی نشده تصویری محو و آبی را به وجود بیاورد و از دنیای ماورایی به دنیای زمینی انتقال یابد. در متروی پاریس همین اتفاق افتاده است.

سازندگان فیلم تخیلی Prometheus از این فرصت استفاده کردند تا در یک سکوی مترو که در ۷۲ سال گذشته بلا استفاده بوده است خود را تبلیغ کند. با اضافه کردن یک منظره چند بعدی به این فضای خالی سازندگان فیلم اطمینان دارند که سرها را به سمت مجسمه غول آسایی که در این ایستگاه منتظر آن‌هاست کج خواهند کرد.

۴. دیییییینگ… عزیزم می تونی توی راه خونه روی چند تا شیر کلیک کنی؟

تبلیغات خلاقانه در متروهای جهان

یک فروشگاه زنجیره ای در کره جنوبی کار بی نظیری را انجام داده است. Home Plus نه تنها شناخته شدگی برند خود را بیشتر کرده بلکه تجربه خرید را برای مشتری با یک پوستر کاربردی متمایز فراتر برده است.
اکنون در متروهای سئول و شهرهای اطراف مسافران می‌توانند مایحتاج خود را با یک کلیک روی دکمه تهیه کنند. ماکت‌های دو بعدی با اندازه واقعی از راهروهای فروشگاه‌ها در جلوی سکوها قرار گرفته و به مشتری اجازه می‌دهد تا کلیک کرده و اقلام مورد نیاز خود را بخرد تا زمانی که به منزل می‌رسد آن‌ها آماده شده و درب منزل به دستش برسد.

سفرهای شهری و مصرف گرایی در دوران اوج خود قرار دارند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج