۹۱۵۵۵۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

مسجدجامعی: روز تهران، روز شهروندان است

عضو شورای شهر تهران گفت: روز تهران روز دولت و شهرداری نیست، بلکه روز شهروندان تهرانی است.

خبرگزاری ایرنا: عضو شورای شهر تهران گفت: روز تهران روز دولت و شهرداری نیست، بلکه روز شهروندان تهرانی است.

«احمد مسجد جامعی» عصر یکشنبه در نشستی که به مناسبت روز تهران در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: در این هفته بیشتر دستگاه ها به فعالیت در این خصوص پرداخته اند. به طور مثال در تهران گردی چند روز قبل موزه مقدم که زیر مجموعه دانشگاه تهران است مجموعه خود را متولی این هفته دانست و در این روز به طور رایگان فعالیت کرد. همچنین کانون پرورشی و موسسات و مراکز دیگر نیز به این ترتیب به دلیل روز شهروندان تهرانی برای موفقیت بیشتر در این زمینه فعالیت می کنند.

مسجدجامعی وجه دیگر تهران را که کمتر به آن توجه شده، تهران علم و معلم عنوان کرد و گفت: تهران علم و معلم به این معنا است که وجه تهران وجهی مغفول است و تهران زمینه بالندگی علم و مدرسه و معلم را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بیشترین و بهترین معلمان در مدارس تهران بوده اند و شعاع آنها تمام مدارس کشور را فرا گرفت. دانش آموختگان تهران چراغ علم را در بقیه استان های تهران روشن کردند. بهترین و اولین مدارس در تهران قرار داشتند که در تمام زمینه ها سرآمد بود.

مسجد جامعی افزود: چیزی که در تهران موجب شکل گیری تربیت معلم شد تقاضا و طلب علم بود. در دوره ای جامعه علمی نتیجه گرفت تا علم عمومی شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: در آن زمان علم برای حاکمیت و سلطنتی ها وجود داشت، اما از زمانی که علم عمومی شد، نیاز به مدرسه و معلم به وجود آمد که منشاء شکل گیری این دانشگاه شد.

مسجد جامعی در ادامه گفت: نیاز به علم و پاسخگویی آن منشاء شکل گیری مدارس جدید بود و معلمان جایگاه ویژه ای در آن زمان پیدا کردند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: تمام شخصیت های سیاسی آن زمان جایگاه معلمی داشتند و اگر این شخصیت نزول نکرده بود اسم این دانشگاه تغییر نمی کرد. تهران شهر معلم ها بود.

وی در ادامه گفت: اولین موزه مدرسه نیز در تهران و در مدرسه علمیه ایجاد شد که ساختمان بسیار زیبایی بود. ولی به دلیل ساخت کتابخانه مجلس خراب و بعد از انتقال مجلس این موزه حفظ شد، اما دایر نیست.

مسجد جامعی افزود: به دلیل آسیب سطح معلمی نام دانشگاه خوارزمی تغییر پیدا کرد که نباید این اتفاق صورت می گرفت.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: چرا نباید در نمایندگان مجلس و وزرا، معلمی و شغل معلم وجود داشته باشد. زمانی رئیس جمهور، رئیس دیوان قضا و ... همه معلم بودند. معلمی جایگاه ویژه ای داشت و بالاترین جایگاه را از نظر پایگاه اجتماعی این قشر به خود اختصاص داده بودند.

وی گفت: زمانی که افرادی وارد این عرصه می شدند و معلمین از آنها حمایت می کردند، به دلیل شغل معلمی و تاثیر کلام شان جریان به آن سمت حرکت می کرد.

مسجد جامعی با بیان اینکه چه تغییراتی باعث شده تا معلمی مغفول بماند خاطر نشان کرد: آیا جایگاه علم تنزل پیدا کرده است. برای اینکه نام علم و معلم باقی بماند چه کاری انجام داده ایم. مگر غیر از این است که همه انبیاء معلم بوده اند و معلم منشا علم است.

عضو شورای شهر تهران در آخر با بیان اینکه تهران مایه بالندگی علم، مدرسه و معلم بوده، خاطر نشان کرد: در چنین جایی تربیت معلم شکل گرفت و یکی از مکان هایی که باید در روز تهران به آن توجه ویژه ای شود همین دانشگاه خوارزمی است.

وی با تبریک روز تهران از همه معلمان و اساتیدی که در تهران پایه علم را تقویت کرده و موجب افزایش فضای علمی شدند، تشکر کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا روز تولد آقا نوشیروانی ، روز بابل نشد؟ حتما باید روز اعضای شورای شهر را نامگذاری میکردند؟

    • @@امام حسین@@

      روز تهرانیها مثل دل شما مسعولین سیاه‌است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج