۹۱۵۵۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تظاهرات در پایتخت اوکراین علیه انتخابات محلی

هزاران تن از معترضان اوکراینی امروز یکشنبه در مخالفت با طرح اخیر رئیس جمهور این کشور برای برگزاری انتخابات محلی در مناطق جدایی‌طلب شرق بر مبنای توافق اخیری که با میانجی‌گری آلمان و فرانسه منعقد شد، تظاهرات کرده و این طرح را یک امتیاز بزرگ به روسیه دانستند.

ایسنا: هزاران تن از معترضان اوکراینی امروز یکشنبه در مخالفت با طرح اخیر رئیس جمهور این کشور برای برگزاری انتخابات محلی در مناطق جدایی‌طلب شرق بر مبنای توافق اخیری که با میانجی‌گری آلمان و فرانسه منعقد شد، تظاهرات کرده و این طرح را یک امتیاز بزرگ به روسیه دانستند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز سه‌شنبه گذشته دولت اوکراین در مذاکراتی با مشارکت روسیه و میانجی‌گری آلمان و فرانسه توافق موقتی را با شورشیان جدایی‌طلب شرق این کشور بر سر شرایط برگزاری یک انتخابات محلی در این مناطق امضا کرد؛ مناطقی که در پنج سال گذشته شاهد جنگ میان این شورشیان جدایی‌طلب مورد حمایت روسیه و نظامیان ارتش اوکراین با به جا گذاشتن بیش از ۱۳ هزار کشته بوده‌اند.

تظاهرات در پایتخت اوکراین علیه انتخابات محلی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین این طرح را گامی فوری که برای سازماندهی یک نشست صلح با مشارکت رهبران روسیه، فرانسه و آلمان ضرورت داشته توصیف کرد.

اما شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز این طرح را یک کاپیتولاسیون در برابر روسیه‌ای که از این جدایی‌طلبان حمایت کرده خواندند.

آندری گناپکو، یکی از این معترضان گفت: سربازان ما جانشان را برای متحد باقی ماندن اوکراین از دست دادند. ما خواستار صلح به هر قیمتی آن هم بر مبنای شرایط روسیه نیستیم.

رسانه‌ها گزارش دادند که حدود 15 هزار نفر شامل یک سری کهنه‌کاران جنگ‌های شرق اوکراین در میدان اصلی شهر کی‌یف و با حمل پلاکاردهایی با شعار "شرم!" و "نه به کاپیتولاسیون" تجمع کردند.

زلنسکی کسی است که تا پیش از رسیدن به ریاست جمهوری در ماه آوریل گذشته در اوکراین تجربه کار سیاسی نداشته و به عنوان یک کمدین در این کشور شناخته شده بود.

او برای پیروزی در انتخابات وعده‌هایی نظیر مبارزه با فساد و پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین را مطرح کرد. با این حال او از برنامه‌اش برای برگزاری انتخابات در شرق اوکراین دفاع کرده و متعهد شده به اینکه این انتخابات مطابق با قوانین اوکراین و با شرکت کاندیداهای احزاب سیاسی اوکراین برگزار شود.

او در عین حال تاکید کرد که یکی از پیش شرط‌های این انتخابات برقراری آتش بس پایدار و تبادل همه زندانی‌ها بین طرف‌های درگیر است. البته او ماه گذشته میلادی دست به یک تبادل زندانی با تعداد محدود با روسیه زد.

توافق مذکور با میانجی‌گری فرانسه و آلمان در شهر مینسک پایتخت بلاروس امضاء شد و در آن قید شده که اوکراین در صورت اعطای خودمختاری فراگیر به مناطق شورشی و انتخاب شدن رهبران و قانونگذاران مربوط به این مناطق خواهد توانست کنترل کامل مرزش با روسیه را به دست آورد. پیش از این در سال 2015 پترو پوروشنکو رئیس جمهور قبلی اوکراین توافق صلحی را با شورشیان جدایی‌طلب شرق امضا کرده بود که بر مبنای آن خودمختاری‌های گسترده به این مناطق جدایی طلب و حکم عفو به شورشیان اعطا می‌شد اما این توافق هرگز به دلیل مخالفت‌های گسترده با آن با اجرا در نیامد.

با این حال پوروشنکو و همپیمانانش به طرح اخیر زلنسکی برای برگزاری انتخابات در شرق اوکراین واکنش نشان داده و آن را تسلیم به روسیه خوانده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج