۹۱۵۵۹۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تلاش ریاض برای خروج سودان از لیست تروریستی

وزارت خارجه عربستان امروز (یکشنبه) پس از دیدار «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی اعلام کرد که ریاض در تلاش است تا نام سودان را از لیست سیاه حامیان تروریسم متعلق به آمریکا خارج شود.

ایرنا: وزارت خارجه عربستان امروز (یکشنبه) پس از دیدار «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور با «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی اعلام کرد که ریاض در تلاش است تا نام سودان را از لیست سیاه حامیان تروریسم متعلق به آمریکا خارج شود.

وزارت خارجه عربستان که این مطلب را با انتشار توئیتی اعلام کرد، افزود: ریاض قصد دارد تعدادی پروژه زیرساختی را در سودان راه اندازی کند و با حمایت از این کشور در محافل و نهادهای بین المللی شرایط را برای توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری در سودان مهیا کند.

آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی، تحریم های تجاری سودان را پس از چند دهه لغو کرد اما نام این کشور را همچنان در فهرست حامیان تروریسم باقی گذاشت.

تلاش ریاض برای خروج سودان از لیست تروریستی

نخست وزیر و رئیس شورای حاکمیتی سودان در اولین دیدار مشترک خارجی خود امروز (یکشنبه) وارد ریاض شدند و با شاه عربستان دیدار کردند.

در این دیدار دو طرف راه های گسترش همکاری در زمینه های مختلف را بررسی کردند و رئیس شورای حاکمیتی سودان از مواضع عربستان در حمایت از برقراری ثبات و امنیت در سودان قدردانی کرد.

قرار است هیئت سودانی پس از دیدار از عربستان وارد امارات شود.

اعتراض‌های مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان آغاز شد اما این اعتراض‌ها به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواستار سرنگونی دولت البشیر شدند.

دولت البشیر سرانجام ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش این کشور سرنگون و پس از آن، ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

اما با این وجود سودانی ها خواستار حاکمیت دولتی مدنی بودند و اعتراضات خود را به رهبری نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر ادامه دادند و پس از مذاکرات پی در پی نظامیان و نیروهای حزب "آزادی و تغییر"، دو طرف با کمک میانجی های آفریقایی بر سر نحوه مدیریت دوره سه ساله انتقالی در سودان به توافق رسیدند و سرانجام در مراسمی اسناد توافق نهایی خود را امضا کردند تا در دوره ای سه ساله "شورای حاکمیتی" زمام امور را به دست گیرد.

شورای حاکمیتی سودان متشکل از ۱۱ عضو که ۶ عضو غیرنظامی و پنج عضو نظامی هستند، اداره سودان را به مدت سه سال تا برگزاری انتخابات بر عهده دارد. ریاست این شورا بر عهده ژنرال البرهان است.

وی برای ۲۱ ماه ریاست شورای حاکمیتی سودان را بر عهده خواهد داشت سپس یکی از اعضای غیر نظامی این شورا به مدت ۱۸ ماه ریاست شورای حاکمیت را بر عهده می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج