۹۱۵۷۵۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

نسخه قانونی رستاخیز منتشر می‌شود

اگرچه فیلم رستاخیز بعد از پنج سال محرم امسال هم در سینما‌ها نمایش داده نشد، اما به حتم جنجالی که حول این فیلم همزمان با تاسوعا و عاشورا در رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفت فراموش‌نشدنی است و در خاطره‌ها می‌ماند. بعد از انتقاد‌های تند وتیزی که این کارگردان از توقیف فیلمش داشت و در برنامه سینمایی هفت هم صراحتا از رییس‌جمهور خواست که محرم امسال برای حل مشکل فیلم رستاخیز فکری کند حالا خودش به مخاطبان این نوید را داده که منتظر انتشار نسخه قانونی این فیلم باشند.

اعتماد: اگرچه فيلم رستاخيز بعد از پنج سال محرم امسال هم در سينماها نمايش داده نشد اما به حتم جنجالي كه حول اين فيلم همزمان با تاسوعا و عاشورا در رسانه‌ها و فضاي مجازي شكل گرفت فراموش‌نشدني است و در خاطره‌ها مي‌ماند. بعد از انتقادهاي تند وتيزي كه اين كارگردان از توقيف فيلمش داشت و در برنامه سينمايي هفت هم صراحتا از رييس‌جمهور خواست كه محرم امسال براي حل مشكل فيلم رستاخيز فكري كند حالا خودش به مخاطبان اين نويد را داده كه منتظر انتشار نسخه قانوني اين فيلم باشند.

نسخه قانونی رستاخیز منتشر می‌شود

احمدرضا درويش كارگردان فيلم رستاخيز كه در يك برنامه تلويزيوني حاضر شد با اعلام اين خبر اما رسما اعلام كرد كه بعد از ماجراهاي اخير و عدم ايستادگي مديران پاي امضا و مجوزشان؛ به اين نتيجه رسيده كه ديگر از آنها مجوز ساخت فيلم نگيرد. اين كارگردان با اشاره به اين نكته كه در آينده كتابي در مورد چگونگي ساخت «رستاخيز» مي‌نويسد و تمام اين آسيب‌هاي وارده را در اين كتاب شرح مي‌دهد سخنان دردناكي را بيان كرد: «ما آبرو مي‌گذاريم و فيلم مي‌سازيم. مگر يك آدم چقدر عمر مي‌كند؟ ۱۵ سال از پيش‌توليد «رستاخيز» تا امروز گذشته است و من فكر مي‌كنم فيلم بعدي من حتما ۳۰ سال زمان نياز دارد! مگر من تا كي زنده‌ام؟»

از نگاه درويش فرهنگ براي سيستم حكومتي ما اهميتي ندارد و آنچه در حال حاضر بر كشور ما حاكم شده است مديريت توييتري است.

كارگردان فيلم رستاخيز در خلال صحبت‌هايش با اشاره به اينكه آنچه براي «رستاخيز» رخ داد سرقت فرهنگي به حساب مي‌آيد، گفت ما به عنوان سازندگان و صاحبان اثر راضي نيستيم از اينكه فيلم به اين صورت در فضاي مجازي و اينترنت منتشر شده و اميدواريم مردم خودشان از ديدن فيلم پرهيز كنند و ديگران را هم از تماشاي «رستاخيز» در فضاي مجازي كه عملي حرام است، پرهيز دهند. اگر علاقه‌مندان صبر كنند توسط صاحبان فيلم به صورت كاملا قانوني و شرعي فيلم بارگذاري خواهد شد و مي‌توانند آن را با كيفيت خوب تماشا كنند.

اما اين كارگردان در ادامه صحبت‌هايش با انتقاد از وضعيت حضور جهاني سينماي ايران گفت: «ما در سينما دچار توهمي عجيب شده‌ايم و فكر مي‌كنيم حضور جهاني داريم در حالي كه به نظر من اين‌طور نيست. حتي در پايتخت شهرهاي اسلامي هم كسي آنچنان دنبال سينماي ايران نيست در همين مزارشريف كه هم زبانيم و فرهنگ‌مان مشترك است، در بازار فروش فيلم‌هاي‌شان يك فيلم ايراني هم ديده نمي‌شود و بيشتر دنبال آثار چيني و تايلندي هستند.»

او در ادامه بيان كرد به نظر من جهان امروز كه از طريق رسانه و عنصر صدا و تصوير پيام مي‌گيرد و منتقل مي‌كند، تشنه ديدن و شنيدن حرف‌ها و باورهاي ما است؛ اينكه ما چه كساني هستيم و چه مي‌گوييم؟ چه طرز تفكري داريم و مي‌خواهيم چه پيامي را به دنيا برسانيم. درويش همچنين گفت كه در اين شرايط نقش شبكه‌ تلويزيوني چون آي‌فيلم و ساير شبكه‌هاي برون‌مرزي دوچندان احساس مي‌شود. او ابتكار تاسيس شبكه آي‌فيلم را بسيار هوشمندانه دانست كه بايد روز به روز با فرم‌هاي تازه با همه محدوديت‌ها به جلو پيش برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدرد خودتون میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج