جاباما
۹۱۵۷۹۷
۳۶ نظر
۵۲۵۷
۳۶ نظر
۵۲۵۷
پ

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

احتمالاً شما نیز این جمله را شنیده‌اید که هرچه بیشتر سعی در مخفی نگه داشتن چیزی داشته باشید، توجه بیشتری به آن جلب می‌شود. همه‌ی ما راز‌هایی داریم که اگر بعضی از آن‌ها آشکار شوند پیامد‌های بدی برای ما به همراه خواهند داشت.

برترین‌ها: احتمالاً شما نیز این جمله را شنیده‌اید که هرچه بیشتر سعی در مخفی نگه داشتن چیزی داشته باشید، توجه بیشتری به آن جلب می‌شود. همه‌ی ما راز‌هایی داریم که اگر بعضی از آن‌ها آشکار شوند پیامد‌های بدی برای ما به همراه خواهند داشت.

بعضی از این راز‌ها نیز آنقدر مهم هستند که نباید هیچ وقت فاش شوند. مثلاً به این فکر کنید که اگر شرکت کوکا کولا راز مخفی ساخت نوشابه‌ی خود را فاش کند چه اتفاقی رخ می‌دهد. بعضی از اتفاق‌ها و داستان‌ها نیز در تاریخ هستند که هرگز فاش نشده‌اند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا بعضی از آن‌ها را با هم مرور کنیم.

۱. اسرار هسته‌ای ایالات متحده

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

شاید این اطلاعات جزء مخفی‌ترین و محافظت شده‌ترین اطلاعات در تاریخ باشند. تأسیسات هسته‌ای هر کشور به خودی خود یک راز مهم برای آن کشور محسوب می‌شود و فقط افراد خاصی می‌دانند که در این تشکیلات چه اتفاقی در حال رخ دادن است. از این رو کد‌ها و رموز هسته ای، پنهانی‌ترین اطلاعات دولت ایالات متحده است.

به گونه‌ای که تنها مقامات عالی رتبه وزارت دفاع ایالات متحده به این کد‌ها دسترسی دارند. میزان سلاح‌های هسته‌ای و نوع سلاح هسته‌ای که ایالات متحده در اختیار دارد برای عموم مردم ناشناخته است.

بیشتر مردم هرگز به اطلاعات هسته‌ای آگاه نخواهند شد. به عنوان یک کشور بزرگ، به وضوح قابل درک است که چرا دولت ایالات متحده اطلاعات هسته‌ای خود را مخفی نگه می‌دارد. هرکسی که از طریق روش‌های غیرقانونی به اطلاعات دسترسی پیدا کند، مطمئناً جان خود را در معرض خطر قرار خواهد داد.

۲. آدولف هیتلر

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

داستان‌ها از این روایت می‌کنند که در تاریخ ۳۰ آپریل ۱۹۴۵، آدولف هیتلر خود را در زیرزمینی خانه‌ی خود کشته است. اما آیا این داستان‌ها حقیقت را بیان می‌کنند؟ شواهد کشف شده از اسناد جدید رمزگشایی شده‌ی «FBI» نشان می‌دهد که دولت آمریکا اطلاعاتی در مورد زنده بودن هیتلر پس از جنگ جهانی دوم در اختیار داشته است.

ظاهراً هیتلر پس از جنگ جهانی دوم در «کوه‌های آند» زندگی می‌کرده است. انتشار اسناد FBI به وضوح نشان می‌دهد که خودکشی هیتلر کاملاً جعلی بوده است.

این اتفاق کاملاً ممکن به نظر می‌رسد، زیرا هیتلر در آن زمان منفورترین مرد جهان بوده است، بنابراین برای زنده ماندن مجبور شده است راهی برای فرار از آلمان جنگ زده پیدا کند. نکته‌ی جالب دیگر این ماجرا، پنهان کردن این اطلاعات توسط FBI بوده است.

۳. محل ذخایر نفتی ایالات متحده

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

محل دقیق استخراج و ذخیره‌ی منابع نفتی ایالات متحده یک راز مبهم فاش نشده است. اما چگونه این راز تا به امروز مخفی مانده است؟

شواهد حاکی از آن است که به محض یافت شدن نفت در هر زمینی در ایالات متحده، دولت اقدام به خرید این زمین‌ها کرده و از مالک قبلی نیز می‌خواهد که هیچ وقت حرفی در این مورد به زبان نیاورد. این کار به منظور جلوگیری از خرید و فروش ذخایر نفتی توسط ثروتمندان صورت می‌گیرد. بنابراین، اطلاعات مربوط به محل ذخایر نفتی توسط دولت ایالات متحده مخفی نگه داشته می‌شود.

۴. بیماری ایدز

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

از دهه ۱۹۸۰، بحث‌های زیادی در مورد منشأ ویروس «HIV» انجام شده است و تئوری‌های بسیاری مطرح شده‌اند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این ویروس از آفریقا منشأ گرفته است. اما آیا واقعاً این نظریه واقعیت دارد؟ برخی معتقد هستند که این بیماری کشنده توسط دانشمندان در آزمایشگاه‌ها تولید شده است.

یعنی این ویروس به منظور پیش‌برد اهداف عده‌ای ساخته شده است. همچنین عده‌ای از نظریه پردازان بر این باورند که درمان این ویروس یافت شده است، اما آن را در اختیار تمام دولت‌ها قرار نمی‌دهند. همه‌ی این‌ها موضوعاتی هستند که پیرامون بیماری ایدز مطرح می‌شوند، اما هیچ‌کس اطلاعاتی در دست ندارد که منشا یا درمان این بیماری را دقیقاً مشخص کند.

۵. اسرار پزشکی ایالات متحده

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

با استناد به قوانین ایالات متحده آمریکا، اطلاعات پزشکی هر بیمار باید مخفی نگه داشته شود. به نظر می‌رسد این کار به منظور حفظ حریم خصوصی بیماران انجام می‌گیرد. برخی پزشکان حتی برای مخفی نگه داشتن گزارش پزشکی بیمار، جان خود را به خطر می‌اندازند.

دولت ایالات متحده این قانون را تدوین کرده است تا از هرگونه تحقیر و تهدید بیماران توسط افراد ناشناس جلوگیری کند. سوگندی که پرسنل بیمارستان‌ها برای مخفی نگه داشتن اطلاعات پزشکی بیماران یاد می‌کنند به «سوگند هیپوکرات» معروف است.

اطلاعات پزشکی بیماران طبقه‌بندی و بایگانی خواهد شد، مگر اینکه ایمنی بیمار یا امنیت دیگران وابسته به این اطلاعات باشد. به این ترتیب، پرونده‌های پزشکی فقط توسط پرسنل مجاز قابل دسترسی هستند و برای دسترسی به آن‌ها به تأیید مراجع قانونی نیاز است. بنابراین، اسرار پزشکی ایالات متحده از بزرگترین اسرار در جهان است که فاش نشده‌اند.

۶. تا زدن دستمال سفره‌ی هاپسبورگ

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

شاید وجود داشتن راز مخفی یک دستمال سفره در لیست بزرگ‌ترین اسرار جهان خنده‌دار به نظر برسد. روش تا زدن دستمال سفره‌ی «هاپسبورگ»، راز بزرگ دولت اتریش محسوب می‌شود. در اتریش دستمال‌های سفره‌ی هاپسبورگ فقط برای خانواده‌های سلطنتی استفاده می‌شوند و چگونکی آماده کردن و تا کردن این دستمال‌ها راز بزرگی است که آموختن آن نیاز به آموزش‌ها و رهنمود‌های پنهان دارد.

نکته‌ی جالب در این مورد این است که بسیاری سعی در درست کردن این دستمال‌ها داشته‌اند، اما همه‌ی تلاش‌های آن‌ها با شکست مواجه شده است. در واقع هیچ دستورالعمل مکتوبی در مورد چگونگی آماده کردن و تا کردن این دستمال‌ها وجود ندارد.

روند تا کردن این دستمال‌ها یک راز بزرگ محسوب می‌شود که تنها به افراد سلطنتی و نزدیک به مقامات عالی رتبه‌ی دولت اتریش آموزش داده می‌شود و آن‌ها نیز قسم یاد می‌کنند که هرگز آن را فاش نکنند.

۷. دستورالعمل KFC

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

کی‌اف‌سی یا «ﻣﺮﻍ ﺳﻮﺧﺎﺭﯼ ﮐﻨﺘﺎﮐﯽ»، ﻧﺎﻡ ﯾﮏ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﺯﻧﺠﯿﺮﻩﺍﯼ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۵۲ ﺗﻮﺳﻂ «ﮐﻠﻮﻧﻞ ﻫﺎﺭﻟﻨﺪ ﺳﺎﻧﺪﺭﺯ» ﺩﺭ ﺍﯾﺎﻟﺖ ﮐﻨﺘﺎﮐﯽ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩه است ﻭ امروزه ﺩﺭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۱۰۰ ﮐﺸﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۱۳ﻫﺰﺍﺭ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ و ﺣﺪﻭﺩ ۷۵۰هزار ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ این ﺭﺳﺘﻮﺭﺍن‌ها ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ مشغول به کار هستند.

اما دستورالعمل پخت این مرغ سوخاری چیزی است که از زمان راه اندازی این شرکت کسی موفق به کشف آن نشده است. امروزه KFC از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های مواد غذایی است که شاید این را می‌توان به دستورالعمل مخفی آن نسبت داد که هرگز برملا نشده است. این دستور پخت سرّی در دفتر مرکزی شرکت نگهداری می‌شود و از آن به شدت محافظت می‌شود.

۸. منطقه‌ی ۵۱

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

منطقه‌ی ۵۱ ﯾﮏ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻓﻮﻕ ﺳﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﺭ ۱۳۰ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﺷﻤﺎﻝ ﻏﺮﺑﯽ ﻻﺱ ﻭﮔﺎﺱ واقع در ﺍﯾﺎﻟﺖ ﻧﻮﺍﺩﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﺪﻑ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﻧﻮﯾﻦ ﭘﺮﻭﺍﺯﯼ ﻭ ﺟﻨﮓﺍﻓﺰﺍﺭ‌ﻫﺎﯼ ﻓﻮﻕ ﺳﺮّﯼ ﺍﺳﺖ.

‏ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻓﺪﺭﺍﻝ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ این پایگاه رﺍ ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﭘروژه‌ی ﻧﯿﺮﻭﯼ ﻫﻮﺍﯾﯽ «ﺍﺩﻭﺍﺭﺩﺯ» ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺍﻣﺎ کارکنان ﻭ ﻧﻮﻉ ﮐﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻓﻮﻕ ﺳﺮّﯼ ﮐﻤﺎﮐﺎﻥ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﺎمشخص مانده‌اند ﻭ ﺣﺘﯽ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ این ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ، ﺯﻧﺪﮔﯽﻫﺎﯼ به دﻭﺭ ﺍﺯ مردم ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻧﯿﺎﯼ اطراف خود ﺗﻘﺮﯾﺒﺎً ﻫﯿﭻ ارتباطی ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ.

ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. از مرز‌های زمینی و هوایی این پایگاه به شدت محافظت می‌شود. مطابق اسناد کشف شده در سال ۲۰۱۳ مشخص شد که منطقه‌ی ۵۱ به منظور آزمایش یک پروژه‌ی هوایی مخفی با نام رمزگذاری شده‌ی «AQUATONE» ایجاد شده است.

ﻣﺨﻔﯽﮐﺎﺭﯼ ﺩﻭﻟﺖ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﻨﻄﻘﻪ ۵۱ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﺍﯼ ﺑﻮﺩﻩ است ﮐﻪ ﻃﯽ ﺳﺎﻝﻫﺎ این پایگاه ﺑﺎﻋﺚ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺍﻓﺴﺎﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ در میان مردم ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

۹. فرمول کوکاکولا

بزرگترین راز‌های فاش نشده‌ی تاریخ!

آیا می‌دانید که دستورالعمل ساخت نوشابه‌های کوکاکولا یکی از محافظت شده‌ترین راز‌های جهان است؟ این امر به قدری برای این شرکت مهم است که این شرکت برای پنهان ماندن این راز مجبور شده است که کارخانه ساخت کوکاکولا را در هند منحل کند.

زیرا دولت هند خواستار فهمیدن راز ساخت کوکاکولا شده است. در حقیقت، فقط تعداد اندکی از کارمندان این شرکت مواد لازم برای ساخت کوکاکولا را می‌شناسند. فقط دو کارمند در یک زمان مجاز به دانستن فرمول‌های مخفی ساخت کوکاکولا هستند.

این چند کارمند باید قسم یاد کنند که می‌توانند از این اطلاعات مخفی، محافظت کرده و آن را از همه‌ی افراد دیگر مخفی کنند. احتمالاً راز ساخت این نوشابه نیز تا سال‌های سال مخفی خواهد ماند و شاید هیچ وقت نیز فاش نشود.

منبع: wonderslist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوشین

      راز تا زدن دستمال مسخره بود و فرجام هیتلر جالب بود

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      برای کاهش حجم رانی و دیگر محصولات بايد آنها را بفشاریم اینجوری به محیط زیست صدمه‌ ی کمتری میزنیم و فرهنگسازی میشه.

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      هر مشکلی برمی‌خیزند در هر نقطه در کره ی زمین تقصیر آمریکاست. اون لامصبا خیلی پیشرفت هستن ومیتونن درمان ایدز رو هم پیدا کنن البته فقط واسه مردم خود نه بدبخت هایی مثل ما.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        (حب االوطن ) کار درست رو اونا انجام میدن
        چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است....!!!!

      • NB

        شاید تو بد بخت باشی ولی ما نه
        جمع نبند!

    • بدون نام

      جالبه که آمریکاییها همه چیز رو از دنیا مخفی می کنند بعد انتظار دارند سایر کشورهای دنیا هر چی دارند کاملا شفاف به اونها توضیح بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توام یه چی کشف کن به آمریکا نگو...خخخخ

    • الی

      همش که در مورد آمریکا بود!!!!!!

    • بدون نام

      در ايران هم روشهاي نوين اختلاس گر شدن يك راز محسوب مي شود كه برخي از افراد خاص به آن دسترسي دارند و هيچگاه فاش نخواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره واقعا!:))))

      • رویا

        پاسخی کاملا درخور. مرسی

    • علی

      جالب بودن واقعا

    • بدون نام

      فکر نکن که نفهمیدیم، کل مطلبو به خاطر شماره 4 گذاشتین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب گوه نخور

      • بدون نام

        آره

      • رسا

        دقیقا....

    • بدون نام

      جالب بود

    • سیوان

      آیا این نوشابه سیاه کوکاکولا که تو ایران میفروشن با همین فرمول ساخته میشه؟

      پاسخ ها

      • عقاید یک دلقک

        نه بابا
        خیییلییی فرق داره با اصلش

      • بدون نام

        نه

      • صادق کوشکی

        دقیقا با همان فرموله البته در گالن وارد می شود و در کشورهای مختلف فقط با آب گازدار و.... محلول را درست و بسته بندی می کنند

      • شاهرخ خان

        تا جایی که من میدونم سالها پیش فرمول ساخت کوکاکولا بعده ۱۲۵ سال لو رفت اونم تو یه ماجرای مسخره

    • بدون نام

      جالب بود

    • ایرانی ایرانی

      همش تبلیغ امریکا بود بله کشوری که تا حالا توش اختلاس میلیاردب نبوده اقازادهای مفت خور نداشته پارتی بازی نبوده همین میشه ..حالا شما دونبال این هستید که یارانه رو قطع کنید حجاب رو جلوشو بگیرید ..موشک بسازید همین ..کو اقتصاد کو بدبختی مردم کو اون پدری که همیشه شرمنده زن و بچه هاش کو اون خود کشی

    • رضوان خلیل صفت

      با سلام خیلی خیلی مطالب جالبی بود لطفا ادامه بدهید ..با سپاس فراوان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی جالب بود بابا خییییییییلی

    • بدون نام

      مگه تو آمریکا نفت خصوصی نیست تازه اینطوری شده؟

    • بدون نام

      تا زدن دستمال مزخرف بود.راز کوکاکولا درسته.نوشابه زرد قدیم یه چیز دیگه بود لامذهب

    • بدون نام

      تنها رازی که هیچوقت فاش یشه ینه که چطور یه کشور با داشتن ذخایر نفتی عظیم نفت و گاز و درآمد حاصل از مالیات هنوز مردمش گرسنه هستند

    • بدون نام

      کاش رازهای رانت خواری دولت مردان ایران و اقازاده هایشان نیز کشف بشود

    • بدون نام

      راز بزرگترین اختلاس و باند بازی پارتی بازی و فامیل بودن مسیولین و بی لیاقتی این ملت فلک زده چیه

    • eli

      همبرگر خرچنگی جا موند

      پاسخ ها

      • رویا

        ای ول موافقم

    • بدون نام

      فرمول اکبرجوجه هم مثل رازه هااا

    • بدون نام

      سوگند هیپوکرات؟! منظور همون سقراط خودمونه دیگه؟ لااقل ترجمه می کنین، به این موارد توجه داشته باشین که خیلی ضایع نشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرمول کوکلاکولا:
        محلول مایع حاصل از کوکائین: ۱۰/۶ گرم ‏
        اسید سیتریک: ۸۵ گرم ‏
        کافئین: ۲۸ گرم ‏- شکر: ۳۰ (واحد اندازه گیری‌اش نامشخص است) ‏
        آب: ۹/۴ لیتر ‏
        آب لیمو: ۹۴۶ میلی لیتر ‏
        وانیل: ۲۸ گرم ‏
        کارامل: ۴۲ گرم ‏
        فرمول مخفی برای 7x ‏
        الکل: ۹۴۶ میلی لیتر ‏
        عصاره پرتقال: ۲۰ قطره ‏
        عصاره لیمو: ۳۰ قطره ‏
        عصاره جوز هندی: ۱۰ قطره ‏
        عصاره گشنیز: ۵ قطره ‏
        عصاره نرولی: ۱۰ قطره ‏
        عصاره دارچین: ۱۰ قطره ‏

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج