جاباما
۹۱۵۸
۱ نظر
۵۴۸۷
۱ نظر
۵۴۸۷
پ

من سرطان سینه نمی گیرم!

سرطان سينه يکي از خطرناک​ترين سرطان‌ها است که بيشتر در خانم‌ها بروز مي​کند. در صورتی که این سرطان زود تشخیص داده شود و درمان آن سریع و به موقع آغاز شود، بهبودی بیمار تا حدودی قطعی است.

من سرطان سینه نمی گیرم!

سرطان سينه يکي از خطرناک​ترين سرطان‌ها است که بيشتر در خانم‌ها بروز مي​کند. در صورتی که این سرطان زود تشخیص داده شود و درمان آن سریع و به موقع آغاز شود، بهبودی بیمار تا حدودی قطعی است.


این کارها را وارد زندگی روزمره خود کنید

  • چکاپ کنيد: زنان بايد بعد از سنين ۵۰سالگي براي چکاپ به پزشک متخصص مراجعه کنند، اما اگر سابقه سرطان سينه در خانواده وجود دارد، بايد اين سن را به ۴۰سالگي کاهش دهيد. بهتر است هر ۳سال يکبار يکسري آزمايشات کامل انجام دهيد. اگر سرطان سينه زود شناسايي شود، درمان موفق​تر خواهد بود.
  • درمان​هاي هورموني بعد از يائسگي:​ اکثر سرطان​هاي سينه ارتباطي با استروژن دارند. درمان​هاي هورموني بعد از يائسگي بعد از ۲سال خطر ابتلا به سرطان سينه را افزايش مي​دهد. اگر از ترکيب اين داروها ۱۰سال استفاده کنيد، خطر ابتلا ۲برابر مي​شود. سعي کنيد زمان مصرف اين داروها و دوره زمان را کوتاه کنيد و از راه​هاي ديگر کنترل علائم يائسگي استفاده کنيد. اگر شيوه​هاي درماني را متوقف کنيد، طي ۵سال خطر ابتلا به سرطان سينه کاهش پيدا مي​کند.
  • خودتان را معاينه کنيد: اکثر اوقات مشکلات سينه توسط خود فرد شناسايي مي​شود. بنابراين هر چند وقت يکبار خودتان را معاينه کنيد و از تغييرات ايجاد شده، اطلاع حاصل کنيد. غدد لنفاوي را بررسي کنيد و هرگونه تغيير در پوست را جدي بگيريد. حداقل ماهي يکبار وقتي حمام مي​رويد، خود را معاينه کنيد و روش معاينه را از پزشک خود سوال کنيد.
  • تحرک داشته باشيد: ورزش و تحرک باعث تعادل هورمون​ها در بدن مي​شود و باعث کاهش ميزان هورمون​هاي بدي مي​شود که مي​تواند عامل ابتلا به سرطان باشند. حداقل هفته​اي 5مرتبه و هر مرتبه 35تا 45دقيقه از وقت خود را به ورزش اختصاص دهيد.
  • مراقب وزن خود باشيد: اضافه وزن در دوران بزرگسالي خطر ابتلا به سرطان سينه را تا 60درصد افزايش مي​دهد. سعي کنيد وزن خود را کنترل کنيد. مطالعات نشان مي​دهد زناني که لاغر هستند و يا وزن خود را کم مي​کنند، کمتر به سرطان سينه مبتلا مي​شوند. يک بدن سالم و متناسب بايد BMI (توده بدني) بين 19 تا 25 داشته باشد.
  • سراغ موادغذايي کم​چربي برويد: محصولات لبني غني از کلسيم و ويتامين D، از بدن در مقابل ابتلا به سرطان​ها محافظت مي​کند،​ به شرطي که از محصولات کم چرب و يا بدون چربي استفاده کنيد. مصرف ماست و شيرهاي کم چرب و بدون چربي يا پنيرهاي بدون چربي را حتما در برنامه غذايي خود بگنجانيد.


پیشگیری های خوراکی

  • از مصرف چربي​هاي اشباعي و ترانس پرهيز کنيد:
همه چربي​ها براي بدن مضر هستند. ماهي​هاي چرب، آووکادو، روغن هسته انگور، گردو و روغن زيتون از آن دسته چربي​هاي سالمي هستند که خاصيت ضدسرطان دارند. از مصرف گوشت​هاي چرب، پنيرهاي پرچربي، خامه، کره، کيک‌ها، بيسکوييت​ها، چيپس و مارگارين​ها تا حد امکان پرهيز کنيد.
  • غلات بخوريد:
مصرف غذاهاي غني به کنترل ميزان هورمون​هاي محرک سرطان کمک مي​کند. مصرف موادغذايي حاوي ويتامين E و سلنيوم را افزايش دهيد. زيرا اين موادمغذي به جنگ سرطان مي​روند. غذاهاي غني از غلات، نان‌هاي جو، غذاهاي غني از فيبر، برشتوک و برنج و پاستاي قهوه‌اي را براي وعده‌هاي غذايي خود انتخاب کنيد.
  • ميوه​هاي رنگارنگ بخوريد:
مصرف ميوه​ها و سبزيجات رنگارنگ يک راه مطمئن براي مبارزه با سرطان است، زيرا آنها غني از موادمغذي ضدسرطان هستند. آنها داراي موادشيميايي گياهي هستند که همانند آنتي​اکسيدان​ها عمل مي​کنند و خاصيت ضدسرطان دارند. در روز حداقل 5 وعده از ميوه​ها و سبزيجات قرمز، زرد، نارنجي و سبز استفاده کنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

من سرطان سینه نمی گیرم!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • manije

      همه میتونن روزی 5وعده میوه بخورن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج