جاباما
۹۱۵۸۰۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نوازی: دنبال مربیان بله قربان‌گو هستند

پیشکسوت تیم استقلال معتقد است هنوز عملکرد واقعی استراماچونی را ندیده ایم

ایلنا: محمد نوازی پیشکسوت تیم استقلال از شرایط حاکم بر فوتبال ایران ناراضی و عصبانی است چون از نظر او مدیران حاضر در فوتبال ما به سابقه، عملکرد و شخصیت طرف کاری ندارند و هر کسی لابی قوی تری داشته باشد می‌تواند در فوتبال ایران کار کند اما اگر کسی سالم باشد و سلامت کار کند بیرون خواهد ماند و کسی به او تیم نمی‌دهد.

استقلال توانست در ورزشگاه آزادی گل گهر سیرجان را شکست دهد و اولین برد خود در لیگ برتر امسال را کسب کند. در مورد این دیدار صحبت می‌کنید؟

بازی بدی نبود. من در مورد گل گهر صحبت نمی‌کنم اما به عنوان بازیکن سابق استقلال در مورد تیم استقلال حرف می‌زنم. استقلال در این دیدار نسبت به بازیهای قبل بهتر بود و این برد را به هواداران استقلال تبریک می‌گویم چون هواداران از برد تیم خوشحال می‌شوند اما خودم به عنوان هوادار که به بازی استقلال نگاه می‌کنم نوع بازی تیم هنوز راضی کننده نیست چون جابجایی‌ها در ترکیب زیاد است.

فکر می‌کنم بعداز برد در جام حذفی و گل گهر در لیگ شرایط استقلال بهتر می‌شود و امیدوارم که این اتفاق بیفتد و شرایط تیم بهتر از قبل شود و بازی زیبا و دلچسبی را از استقلال شاهد باشیم.

چرا ترکیب استقلال مدام عوض می‌شود؟

نمی دانم، باید سرتمرینات باشی تا بدانی در تیم چه خبر است. باید در تمرینات باشی و شرایط بازیکنان را ببینی که نسبت به بازی قبل چطور هستند اما یک سری از بچه‌ها توانایی هایی که در تیم‌های قبلی شان داشته‌اند را در استقلال ندارند که به خاطر جو استقلال است. در این بازی تماشاگر هم نبود که بگوییم استرس داشتند اما در کل حاشیه هایی هست که اجازه نمی‌دهد مثل قبل باشند.

نمی‌دانم ترس از حاشیه یا ترس از مردم است اما یک سری‌ها در استقلال در حد و اندازه خودشان نیستند. اگر بحث فرصت دادن باشد الان ۶-۷ بازی گذشته اما تیم هنوز به آرامش نرسیده است و حتی خود استراماچونی هم لب خط خیلی استرس دارد و عصبانی است. این عصبانیت سرمربی به بازیکنان در زمین منتقل می‌شود و شرایط را برای بازیکنان دشوار می‌کند.

در مورد محرومیت تماشاگران که مقابل گل گهر اعمال شد چه نظری دارید؟

تماشاگر نباشد فوتبال جذابیتی ندارد و قشنگی فوتبال به حضور تماشاگران و تشویق کردن و روحیه دادن آنها است. وقتی تماشاگران نباشند فوتبال بازی کردن اصلا فایده‌ای ندارد و بازیکنان استقلال اصلا بدون تماشاگر نمی‌توانند بازی کنند. امیدوارم این محرومیت‌ها دیگر نباشد و شاهد حضور تماشاگران در استادیوم‌ها باشیم چون فوتبال با تماشاگرانش قشنگ و جذاب می‌شود.

از روند استقلال در این چند هفته راضی هستید؟

از نظر نتیجه گیری نه اما به لحاظ شخصیتی و فوتبالی ۵۰ درصد راضی هستم چون آن فوتبالی که من از استقلال انتظار دارم را نمی‌بینم و راضی نیستم. البته این نظر من است و شاید بعضی‌ها نظر دیگری داشته باشند چون الان خیلی‌ها می‌گویند استقلال متفاوت شده است اما خودم از نمایش این تیم رضایت ندارم چون من در استقلال بوده ام و دراین تیم بزرگ شده ام و می‌دانم هواداران چه انتظاراتی دارند و استقلال به آرامش برسد و هفته به هفته بهتر شود.

عدم حضور استراماچونی روی نیمکت در بازی با گل گهر تاثیری داشت؟

نه، فکر نمی‌کنم. شاید اگر استراماچونی بود شرایط بهتر می‌شد چون به هر حال سرمربی تیم است و وقتی دور باشد انتقال دستورات تاکتیکی سخت می‌شود و نبودنش به ضرر تیم است اما در این بازی خیلی تاثیری نداشت و بچه‌ها برنده از زمین بیرون آمدند.

امید دارید که این استقلال قهرمان شود؟

اگر خودشان بخواهند آره امید دارم. اگر تیم آرامش داشته باشد می‌توانند نتیجه بگیرند. هنوز عملکرد واقعی استراماچونی را ندیده‌ایم و قطعا به این تیم امید داریم چون بازیکنان خوبی جذب شده‌اند و فقط باید خودشان را با شرایط استقلال وفق دهند و شایستگی هایی که دارند را به مردم ثابت کنند.

با حضور دستیار ایرانی در کادر فنی استقلال موافق هستید؟

دستیار ایرانی که لازم دارند اما باید ببینیم در باشگاه لابی چه کسی قوی تر است تا او را بگذارند وگرنه اینها نه به سابقه نه شخصیت و نه به عملکرد افراد کاری ندارند. این اتفاقات در باشگاهها می‌افتد و هر کسی را که دوست دارند در تیم‌ها می‌گذارند و بعد هم استعفا می‌دهند و می‌روند و نتیجه اش هم همین می‌شود که سالهای سال است که نتوانسته‌ایم در رده ملی و باشگاهی جام بگیریم.

مدیر عامل‌ها چون با دلالها در ارتباط هستند با مربیانی کار می‌کنند که عملکرد خوبی نداشته‌اند و دنبال افراد بله قربان گو هستند تا هر دستوری که می‌دهند انجام شود. عملکرد مربی به خودش بستگی دارد نه اینکه مدام به او دستور بدهند و کنایه بزنند. ما که سالم هستیم بیرون مانده‌ایم و آنهایی که ناسالم هستند بیشتر سود می‌کنند.

خود شما در حال حاضر پیشنهاد کار ندارید؟

پیشنهاد که داریم اما به خاطر همین داستانها بیرون مانده ایم. اگر قرار باشد به تیم شهرستانی هم بروی استاندار یا شهردار باید دستور بدهد. برای کار کردن در فوتبال ایران باید لابی قوی داشته باشی و حضورت در فوتبال ربطی به عملکرد و شخصیت و سابقه ات ندارد.

یعنی اگر در فوتبال لابی داشته باشی همه کار می‌توانی بکنی؟

بله، فعلا که اینطوری است و این مسائل را در تیم‌ها و در دعوت‌های تلویزیونی هم می‌بینید. قرعه کشی جام حذفی را دیدم و خجالت کشیدم. انگار یک جام محلی بود ۴ نفر را آمده بودند و همه با هم صحبت می‌کردند. در آن مراسم ۴ نفر را آورده بودند که نه عملکردی داشتند و نه کاری می‌کردند اما چون در فدراسیون آشنا دارند راحت دعوت می‌شوند. ما آشنا نداریم و انگار اصلا در این فوتبال نبودیم. شاید هم ما زندان بودیم و اینها فوتبالیست بوده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عرضه نداری تیم بگیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج