۹۱۵۸۶۰
۵۱۴۴
۵۱۴۴
پ

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

با افزایش سن، واژن دچار مشکلات و تغییرات زیادی می‌شود که ممکن است تا حدود زیادی ناخوشایند باشند. بسیاری از زنان با رسیدن به سن یائسگی و حتی پیش از آن، شاهد تغییراتی در واژن خود هستند که نه تنها مشکلاتی جسمانی را برای آن‌ها پدید می‌آورد، بلکه سلامت روحی بانوان را نیز به خطر می‌اندازد.

برترین‌ها: با افزایش سن، واژن دچار مشکلات و تغییرات زیادی می‌شود که ممکن است تا حدود زیادی ناخوشایند باشند. بسیاری از زنان با رسیدن به سن یائسگی و حتی پیش از آن، شاهد تغییراتی در واژن خود هستند که نه تنها مشکلاتی جسمانی را برای آن‌ها پدید می‌آورد، بلکه سلامت روحی بانوان را نیز به خطر می‌اندازد.

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

در یک دهه گذشته یک روش درمانی جدید با نام لیزر واژینال برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آیا این روش برای شما کاربرد دارد؟ هزینه آن چقدر است؟ و آیا خطراتی را برای بیمار به همراه دارد؟ برای پاسخ به تمامی این پرسش‌ها با برترین‌ها همراه باشید.

کاربرد لیزر واژینال چیست؟

لیزر واژینال یک پروسه درمانی است که بر اساس تصمیم پزشک ممکن است در ترمیم و بهبود زیبایی واژن نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از لیزر واژینال می‌توان برای درمان مشکلات یائسگی، درمان شل‌شدگی و افتادگی مثانه، بی‌اختیاری ادرار، خشکی واژن، خارش، سوزش و عفونت‌های پی‌درپی استفاده کرد.

از نظر زیبایی نیز می‌توان از این روش نوین درمانی برای بهبود و بازسازی داخلی واژن، کوچک‌کردن لب‌ها (لبیوپلاستی)، جوان‌سازی واژن و حتی زیباسازی نواحی اطراف واژن از جمله کشاله ران، استفاده کرد.

دایره درمانی لیزر واژینال آن‌قدر وسیع است که یک پزشک متخصص می‌تواند در یک پروسه درمانی، چندین مورد درمانی مختلف را انتخاب و بر روی واژن اعمال کند. البته در پایان کارشناس این رشته و پزشک متخصص، فردی است که می‌تواند بهترین مسیر درمانی را اختیار شما قرار دهد.

خطرات لیزر واژینال

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

به‌طورکلی استفاده از لیزر در درمان‌های پزشکی از بسیاری از روش‌های سنتی درمانی از جمله عمل‌های جراحی، امن‌تر است. بااین‌حال مواردی هست که باشد پیش از شروع درمان، مورد بررسی قرار بگیرد.

تعداد زیادی از بیماران در روز‌های اولیه بعد از درمان، دچار سوزش، قرمزی، تورم و خارش می‌شوند. عوارضی که تا حدود زیادی طبیعی است و معمولاً پس از چند روز تا یک هفته به‌طور کامل برطرف می‌شود.

هرچند ممکن است موارد نادری از حساسیت به لیزر گزارش شود، اما در حال حاضر میزان موفقیت استفاده از لیزر، بیش از ۹۹٪ است. موضوعی که باعث می‌شود لیزر واژینال گزینه‌ای بسیار مناسب برای شرایط و موارد اعلام شده در این مقاله باشد.

هزینه لیزر واژینال چقدر است؟

موضوعی که باید پیش از بررسی هزینه لیزر واژینال مورد توجه قرار بگیرد این است که لیزر در مقایسه با بسیاری از عمل‌های جراحی سنتی، از قیمتی پایین‌تر برخوردار است. درواقع در بسیاری از موارد شما می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز، پروسه درمانی با استفاده از لیزر را آغاز کنید.

در نظر داشته باشید که قیمت‌های اعلامی توسط پزشکان و مراکز مجاز، ارتباطی مستقیم با تجربه، دستگاه‌های استفاده‌شده و البته پروسه درمانی موردنظر دارد.

لیزر واژینال چگونه انجام می‌شود؟

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

در پروسه انجام لیزر واژینال، پزشک و کارشناس مربوطه، یک دستگاه خاص و ضدعفونی شده را به واژن وارد می‌کند. این دستگاه که به لیزر‌هایی اختصاصی و مدرن مجهز شده، به تابش لیزر به داخل واژن می‌پردازد.

در مدت زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و با احساس ناچیز گرما، لیزر اعمال شده بر روی لایه‌های درونی و بیرونی واژن، کلاژن سازی را در این منطقه تحریک می‌کند. این روش درمانی کاملا غیر تهاجمی است و هیچگونه برش، زخم و بخیه را بر واژن و قسمت‌های داخلی این عضو جنسی اعمال نخواهد کرد.

ماندگاری لیزر واژینال

با توجه به خاص بودن شرایط جسمی بیماران نمی‌توان یک عدد و زمان مشخص را برای ماندگاری لیزر واژینال اعلام کرد. بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود که حداقل یک سال تا ۱۸ ماه بعد از عمل، نیاز به تکرار لیزر واژن وجود نداشته باشد.

با توجه به هزینه ناچیز لیزر در مقایسه با عمل‌های جراحی، تکرار سالیانه لیزر واژینال می‌تواند گزینه‌ای مناسب، ماندگار و بی‌خطر برای بسیاری از بانوان باشد. هرچند در بسیاری از بیماران تنها چند جلسه درمانی لازم است که نتایج لیزر برای مدت‌زمانی طولانی، ماندگار شود.

جوان‌سازی واژن با استفاده از لیزر واژینال

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

تغییر شکل، آتروفی واژن و شل شدن آن، از جمله مشکلاتی است که افزایش سن در بسیاری از زنان پدید می‌آید. معمولاً پس از یائسگی و با کاهش تولید استروژن، دیواره‌های واژن نازک و خشک می‌شود. البته این علائم ممکن است حتی سال‌ها پیش از یائسگی در بیمار پدید بیاید.

کلاژن‌ها با آب‌رسانی و هیدراته کردن دیواره واژن، از پیری زودرس و بیماری‌های مرتبط با آن جلوگیری می‌کنند. دیواره واژنی که دچار کمبود کلاژن باشد، با خشکی و عفونت‌های پی‌درپی روبرو خواهد شد.

با انجام مراحل درمانی لیزر واژن، تولید کلاژن افزایش می‌یابد و پوست ناحیه واژن و اطراف آن با جوان‌سازی تدریجی روبرو خواهد شد. درواقع می‌توان لیزر واژینال را یک ماشین زمان در نظر گرفت که شرایط واژن را به یک تا دو دهه قبل برمی‌گرداند.

لیزر واژینال یا جراحی زیبایی واژن؟

شاید مهم‌ترین مساله‌ای که باید در مقایسه این دو روش درمانی در نظر گرفت، بی‌خطر بودن و بدون عوارض بودن لیزر واژینال است. در جراحی‌های زیبایی، بیمار تحت بیهوشی قرار می‌گیرد، اما لیزر در کمترین زمان ممکن، نتایجی مشابه را برای شما پدید خواهد آورد.

در عمل جراحی زیبایی واژن ممکن است شاهد خونریزی و برش پوست باشیم، اما در درمان با لیزر که حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد، بیمار تنها سوزش و حرارتی مختصر را احساس کند.

دوره نقاهت استفاده از لیزر واژینال نیز بسیار کمتر از عمل‌های جراحی سنتی است و بیمار می‌تواند یک هفته بعد از لیزر، به زندگی جنسی عادی خود ادامه دهد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که لیزر واژینال بر خلاف عمل‌های جراحی، هیچ تأثیری بر روی زایمان طبیعی ندارد.

تأثیر لیزر واژینال در روابط جنسی

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

با افزایش سن و وجود بسیاری از شرایط ژنتیکی، واژن ممکن است از شرایط اولیه خارج شود. تغییر اندازه داخلی واژن از جمله مواردی است که کیفیت رابطه جنسی را تا حدود بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

افرادی که دچار اختلالات جنسی هستند، از باز بودن دهانه رحم رنج می‌برند و به دلیل عفونت‌های مکرر نمی‌توانند یک زندگی جنسی سالم را تجربه کنند، کاندیدا‌هایی مناسب برای لیزر واژینال به حساب می‌آیند.

با انجام پروسه لیزر واژن می‌توان انتظار داشت که کیفیت روابط جنسی برای هر دو طرف افزایش بیابد. بررسی‌های تخصصی نشان داده که بیش از ۸۳٪ بیمارانی که پروسه لیزر واژینال را طی کرده‌اند، پیشرفت‌هایی را در روابط جنسی خود تجربه می‌کنند.

آمادگی پیش از لیزر درمانی

پزشک متخصص پیش از انجام پروسه لیزر واژن، با بررسی این منطقه از نبود هرگونه عفونت و قارچ اطمینان کسب می‌کند. آزمایش پاپ‌اسمیر نیز در اغلب موارد توسط پزشک مربوطه به بیمار پیشنهاد خواهد شد.

بهتر است چند ساعت قبل از لیزر از خوردن غذا‌های سنگین خودداری کنید. در صورت مصرف هرگونه دارو با ابتلا به هر نوع بیماری، حتماً باید پزشک مربوطه را از شرایط موجود آگاه کنید. به این موضوع دقت کنید که بهترین زمان برای انجام لیزر واژینال، پنچ روز بعد از پایان عادت ماهیانه است.

مراقبت‌های بعد از لیزر واژینال

استفاده از لیزر برای درمان بیماری‌های واژن یک عمل بسیار امن و غیرتهاجمی به‌حساب می‌آید. در نتیجه بیمار می‌تواند تنها چند دقیقه بعد از عمل، به زندگی عادی خود برگردد. بااین‌حال بهتر است با مشورت با پزشک مربوطه، مواردی را، یک تا دو هفته بعد از عمل رعایت کنید.

هرچند پزشک به‌صورت دقیق به شما اعلام خواهد کرد، اما بهتر است تا دو هفته بعد از لیزر واژینال، از انجام هرگونه رابطه جنسی خودداری کنید. استفاده از دارو‌ها باید با نظر پزشک و تأیید او انجام شود.

به مدت دو هفته بعد از لیزر واژینال از ورزش‌های سنگین خودداری کنید، کار‌هایی سنگین را به تعویق بیندازید و مدت‌زمان روی پا ایستادن را کاهش دهید تا فشار کمتری به ناحیه واژن اعمال شود.

انتخاب یک پزشک مناسب

لیزر واژینال؛ کاربرد و مزایای آن

بسیاری از مراکز درمانی و پزشکان، پروسه لیزر درمانی و لیزر واژینال را با قیمت‌هایی مختلف به شما پیشنهاد خواهند داد. بااین‌حال بهتر است با بررسی دقیق تاریخچه درمانی پزشک مربوطه و تجربه دیگر بیماران، از علم و احساس مسئولیت پزشک اطمینان کسب کنید.

هرچند لیزر واژینال یک عمل بسیار کم‌خطر است، اما باز هم می‌توان با یک انتخاب صحیح از بسیاری از مشکلات روحی و مالی ناشی از یک عمل جراحی ناموفق جلوگیری کرد.

یک پزشک دلسوز تمامی موارد مورد نیاز، عوارض، هزینه و شرایط کلی لیزر درمانی را پیش از شروع پروسه به شما اعلام خواهد کرد و با صبر و حوصله به پرسش‌های شما پاسخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج