۹۱۵۹۳۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

ترکی: داوری داریم که با دلخوری نرفته باشد؟

محسن ترکی معتقد است که مورد رضا سخندان کمک داور برجسته کشور می توانست بهتر مدیریت شود.

ورزش سه: پس از آنکه نام رضا سخندان در لیست داورهای بین المللی فوتبال ایران قرار نگرفت، این کمک داور برجسته تصمیم به خداحافظی از دنیای داوری گرفت و با ناراحتی در ۴۶ سالگی در شرایطی از دنیای داوری رفت.

این کمک داور که بیشترین سابقه حضور در دربی را دارد، ۷ بار به عنوان کمک محسن ترکی در این مسابقه حاضر بوده است. پس فرصتی دست داد تا با محسن ترکی که این روزها به شدت درگیر نظارت و تدریس در کلاس های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است ولی کمتر در مسابقات باشگاهی ایران دیده می شود، صبحت کوتاهی داشته باشیم.

ترکی با تمجید از عملکرد سخندان طی سال های حضورش در داوری، در رابطه با خداحافظی او که همرا با دلخوری بود، گفت: « من و آقای سخندان در تمام دوران با هم بودیم و با هم رشد کردیم. در مورد خداحافظی ایشان، نظر خاصی ندارم اما در نوع کنار گذاشتنش سوء مدیریت شکل گرفت و می توانست شکل بسیار بهتری داشته باشد. به نظرم کمیته داوران می توانست این ماجرا را بهتر مدیریت کند.»

ترکی ادامه داد:« اینکه آقای سخندان باید در لیست داوران بین المللی ایران می بود یا کنار گذاشته می شد، را نمی توانم نظری در موردش بدهم، چون مسئول کمیته داوران آقای ممبینی است. ایشان صلاح داوری را می داند و خودش هم باید پاسخگو باشد. شکل کار اما درست نیست. متاسفانه در گذشته هم نداشتیم داوری را که با دلخوشی از فوتبال بود و همه این ها به نظرم در گذشته نداشنتیم با دلخوشی برود همه با دلخوری نبود و سوء مدیریت شده بود.»

ترکی در این مورد توضیح داد: « اگر شرایط به درستی مدیریت می شد، آقای سخندان یا داوران دیگر، از سال های قبل می توانستند در کلاس های نظارت آسیا و فیفا شرکت کنند. در کشورهای دیگر معمولا این کار صورت می گیرد و وقتی داوران سال های آخر قضاوتشان را سپری می کنند، آنها را به کلاس های فیفا و کنفدارسیون فوتبال آسیا معرفی می کنند تا شرایط برای پایان داوری حرفه ای آنها نیز مهیاتر شود.»

از ترکی در این رابطه پرسیدیم که آیا در ایران چنین روندی برای داورانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، وجود دارد. او تاکید کرد: « نه چنین چیزی وجود نداشته است و وقتی کارشان تمام می شود و خداحافظی می کنند، پس از مدتی معرفی می شوند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.ر.ا

      توکه به اندازه ۷نسل خودت پول جمع کردی رفتی
      لعنتی لنگی

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      از بس همتون ازلنگ حمایت کردین و ناحق کردین همه بهتون فحش میدن و نفرینتون میکنن. هدایتی پولهای خوبی بهتون داده خودتونو بستید. حرومخور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج