۹۱۵۹۵۱
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مدیرعاملِ سازمانِ بوستان‌ها اعلام کرد:

وجود ۲۲۶۸ بوستان در تهران

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح پنجمین بوستان ویژه بانوان تهران به وسعت ۳۵ هکتار در منطقه ۴ خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از افتتاح پنجمین بوستان ویژه بانوان تهران به وسعت ۳۵ هکتار در منطقه ۴ خبر داد.

علی محمد مختاری در آیین بهره برداری از پنجمین بوستان بانوان که به نام مرضیه حریرچی (دباغ) نام گذاری شده است، گفت: در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و ادامه احداث بوستان‌های ویژه بانوان، پنجمین بوستان ویژه بانوان در چهارمین روز از هفته تهران که به نام طبیعت و تهران نامگذاری شده، احداث شد.

وجود ۲۲۶۸ بوستان در تهران

وی افزود: این بوستان که به نام مرضیه حریرچی نامگذاری شده وسعتی حدود ۳۵ هکتار دارد و طرح بزرگی است که با هدف تکریم بانوان و استفاده بدون دغدغه از امکانات تفریحی در محیطی امن و سالم و به همت شهرداری و شورای شهر تهران به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد:‌این بوستان در دل بوستان لویزان احداث شده؛ چرا که برای پوشش آن از کمترین تجهیزات استفاده شود و از وجود طبیعی درختان نیز بهره گرفته شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وجود ۲هزار و ۲۶۸ بوستان در تهران اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز برای هر شهروند در تهران معادل ۱۶.۶۷ متر مربع است که این میزان پیش از انقلاب تنها یک متر بود. در بخش برون شهری نیز در سال ۵۹ کمربند سبز تهران به تصویب رسید و در سال ۱۳۶۹ نیز کمربند پیرامونی تهران به وسعت ۵۰ هزار هکتار به تصویب رسید که تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از این طرح به بهره‌برداری رسیده و با دستور آقای حناچی شهردار تهران امسال نیز ۱۳۰۰ هکتار از طرح کمر بند سبز شهر تهران در دستور کار قرار گرفته و ۱۵ اسفند ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: کمربند سبز شهر تهران از طرح‌های قابل توجهی است که علاوه بر جلوگیری از گسترش بی رویه تهران، در اقلیم این شهر نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. یکی از اقدامات خوب شورای اسلامی شهر تهران در دوره‌ پنجم لغو مصوبه‌ برج‌باغ‌ها بود که به عنوان یک کارشناس همیشه آرزوی تحقق این موضوع را داشتم. هر چند دیر اما اتفاق افتاد و تحقق آن با حمایت شورا و شهرداری تهران رقم خورد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس این مصوبه، باغات موجود به ویژه در مناطق کم برخوردار تملک خواهد شد و برای ارتقای سرانه فضای سبز به ویژه در مناطق ۷، ۱۰، ۱۱ و ۸ و ۱۲ که بافت فشرده مسکونی دارند مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. قطعا در این مناطق با تجمیع سرانه فضای سبز نیز ترمیم خواهد شد. هر چند که این امر مستلزم تامین اعتبارات بسیاری است. اما خوشبختانه این روند آغاز شده است.

مختاری تاکید کرد:‌ قول داده بودیم هر دو ماه یک بوستان افتتاح کنیم. در همین راستا بوستان هرندی، وثوق‌الدوله، بوستان باغ گل‌ها، بوستان کودک و بوستان بزرگ چهارباغ، قطعا در آینده به افتتاح می‌رسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Shanjani..............

      '''' وجود ۲۲۶۸' ''' بوستان سعدی'''' در تهران !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج