جاباما
۹۱۶۰۷۱
۳۰ نظر
۵۰۰۴
۳۰ نظر
۵۰۰۴
پ

نتیجه شکایت استقلال به CAS؛ اتلاف بیت‌المال!

باشگاه استقلال با شکایتی عجیب به یک دادگاه خارجی برای شکستن رای محاکم قضایی فوتبال داخلی کشور، فقط باعث هدر رفتن میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال شدند.

خبرگزاری فارس: پرونده پرهیاهو و عجیب امسال فوتبال کشورمان، همانگونه که پیش بینی می شد، سرانجام خوشی برای آبی پوشان تهران نداشت.

استقلال که دو فصل پیش قهرمان جام حذفی شده بود، به دلیل ناآمادگی حاضر به بازی مقابل پرسپولیس در دیدار نهایی سوپرجام در تاریخ تعیین شده نبود و در نهایت نیز سازمان لیگ فوتبال ایران، حریف سرخ پوش را برنده دانست. این رای از سوی کمیته انضباطی فدراسیون اعلام شد و کمیته استیناف هم آن را تایید کرد.

حکمی که اگرچه به مذاق هواداران پرشمار استقلال خوش نمی آمد؛ اما آن را غیر منطقی هم نمی دانستند زیرا این تیم در زمان انجام مسابقه سوپرجام، خارج از کشور بود. با این حال، ناگهان باشگاه اعلام کرد این رای را قبول نمی کند و حق استقلال و هوادارانش را در دادگاه عالی ورزش که در سوئیس است، پیگیری خواهد کرد.

حرف های آن روز برای هواداران تیم، به خصوص قشر جوان، خوشایند بود و همه منتظر بودند با کمک یک نهاد خارجی، جام قهرمانی اهدا شده به پرسپولیس را پس بگیرند. در دیگر سو، هواداران پرسپولیس هم نگران رای این دادگاه و جام قهرمانی.

کارشناسان خبره و متخصص همان زمان اعلام کردند که پیگیری این پرونده در خارج از کشور نه تنها حاصلی برای استقلال ندارد؛ بلکه فقط باعث هدر رفتن پول بیت المال و اتلاف وقت می شود. اما گوش کسی بدهکار نبود و حتی شایعه شد که وزارت ورزش قصد دارد استقلال را از این شکایت باز دارد؛ اما این شایعه هم تکذیب شد یا حداقل عملیاتی نشد.

داستان این شکایت اما سرانجام خوشی نداشت. میلیون ها تومان از بودجه استقلال هزینه شد تا رای محاکم قضایی داخلی ایران تغییر کند و مدیران باشگاه خود را در قالب سوپرمن جلوه بدهند. اتفاقی که امروز، سراب بودن آن عیان شده است.

برخی مطلعان، هزینه این شکایت برای استقلال و فوتبال ایران را رقمی در حدود یک میلیارد تومان برآورد می کنند که حاصلش، فقط حسرت و ناکامی دوباره بود. شکایت به دادگاه CAS نه تنها جامی برای استقلال به ارمغان نیاورد؛ بلکه داغ دل هواداران را هم تازه کرد و دوباره باید شاهد پیروزی رقیب دیرینه خود، این مرتبه در دادگاهی بین المللی باشند.

این پرونده و ماجرایش، یکی از نمونه‌های اتلاف بیت المال بود که در عرصه بین المللی نیز موجب مضحکه فوتبال ایران شد چرا که برخی کارشناسان معتقدند، رسیدگی دادگاه CAS به شکایت داخلی از یک کشور، اگر بی سابقه نبوده باشد، کم سابقه قلمداد می شود.

غم انگیزترین صحنه دادگاه CAS زمانی بود که در یکی از جلسات این دادگاه، تمامی افراد حاضر ایرانی بودند؛ به جز یک قاضی و یک وکیل! چرا رای قاضیان فوتبال خودمان را بر نتابیدیم و بخاطر بلندپروازی یا بهتر است بگوییم، رفتارهای احساسی و هیجان های مقطعی هواداران، میلیون ها تومان پول را حیف و میل کردیم؟ کاش برای این پرسش‌ها، جوابی منطقی و عقلی وجود داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط پول ملت هدررفت وهوادارسرکارگذاشته شد.البته چندتاسفرسوییس هم گیرخطیراومد.چندوقت هم سرتیترروزنامه هاشد.بایدهزینه هاراازحلقومش بکشن بیرون.

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      اتلاف بیت المال رو میلیارد ملیارد خرج لنگ میکنن از قراردادهای کلان بازیکناشون و قرارداد بیست ملیاردی بیرانوند تا قرار داد پونصد هزار دلاری جونیور اونم قرضی. پول بیت المال و حق مردم رو هدایتی سالها خرج لنگ میکرد و الانم توسط وزیر داره مخفیانه انجام میشه. بریز و بپاشهایی تو این چن سال برا لنگ انجام شده و تمام ارگانهای فوتبالی رو خریدن در جهت ساپورت این تیم. سر استقلالو بریدن توقع داشتید از حقش دفاع نکنه؟ شما بهتره از اون دویست سیصد ملیاردی ک هدایتی و دوستان وزارت نشین دزد تواین پنج سال خرج لنگ کردن مطلب بنویس ک بخاطر همون پولها اعدامش اومده. یه دریا خرج کرد . خرج استقلال یه قطره اس در مقابل دریای هدایتی. همگان میدونن کدوم تیم بیشتر ساپورت شد و بیشتر پول گرفت همین امسال همه میدونن با مبالغ کلان و شایدم سع برابر بقیه بازیکنان لیگ بازیکنان لنگ رو تمدید کردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ تیمی به اندازه کیسه خرج نمیکنه چون هر سال 30 بازیکن بعلاوه یک مربی عوض میکنه

      • بدون نام

        کیسه فقط برای رضایتنامه شجاعیان و تبریزی 6 میلیارد پرداخت کرد حتما پولایی که کیسه خرج میکنه پول نیست

      • kardook

        نترکی کیسه کش علاف بیکار ویلان

      • بدون نام

        چطوری علاف بیکار

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      واس استقلال میشه اتلاف بیت المال اما واس لنگ میشه آزاد و بدون منع و ایراد. چون تیم خودشونه. تمام رسانه ها هم پشتشن همه دارن از یه آخور میخورن. خدایی وجدان و شرف داشته باشید چرا کوچکترین کارهای استقلالو ب بدتدین نحو تیتر میزنید و بزرگش میکنید اما جعل و دزدی و پولهای دزدی خرج کردن و انواع فساد بقیه تیما رو که اینا اتلاف بیت المال و حق مردم خوری و حق بقیه تیمها رو میخورن روتیتر نمیکردید ونمیکنید؟ چرا از کلاهبرداری جدید لنگیا نمیگی؟ از اینکه هشت ملیارد ناقابل از شرکت ریحان کلاهبرداری کردن پولشو خوردن و تاپولو گرفتن زدن زیر قرار داد و همه چی. چرا اینو که دزدیه هرروز تیتر نمیکنی ؟
      این کامنتای منو هم چاپ نمیکنی میدونم چون علیع تیمتون حرف زدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یک قلم هزینه کیسه برای امسال چونی مربی اینترمیلان 20 میلیارد شده

      • بدون نام

        کیسه فقط چند میلیارد به منشا داد که باهاش قرارداد ببنده کلا 1 یا 2 گل برای کیسه زد بعد قراردادش فسخ شد همه پکلش و هم گرفت رفت

      • بدون نام

        چون نتیجه دادگاه معلوم بود میگن اتلاف بیت‌المال. اون مبلغم ۷ میلیارد بود نه ۸ میلیارد. الکی برف انبارش نکن. بقیه سوالاتم لازم نیست جواب بدیم. چون همیشه میای همینا رو تکرار میکنی. دائم میگی هدایتی، عبده قاتل تختیه، بیرانوند ۸ میلیارد گرفته و... .

      • بدون نام

        چطوری علاف بیکار

      • بدون نام

        چطوری علاف بیکار

    • تاج بزرگ آسیا، چهارفینال آسیا، دوقهرمانی آسیا⭐⭐حسرت نیاکان لنگی ها

      استقلال ملیونی هزینه کرد. اما لنگ و هدایتی با پولهای مردم ملیاردی و دویست سیصد ملیاردی فساد میکردن

    • استرآبادی ahmad

      تازمانی که مدیران استقلال عوض جمع کردن حاشیه دنبال حواشی هستن قهرمانی برامون آرزویی بیش نیست این مدیران ویک سری پیشکسوتها معلوم الحال بادرست کردن حاشیه جلوپیشرفت تیم مونو میگیرن عوض اینکه یک سال ونیم تودادگاه ها الکی دنبال نخودسیاه باشین وهزینه میلیاردی کنیدواین همه هوادارو الاف خودتون کنید بجاش بازی میکردین این کارتون برای مدیران منفعت داشت ومنفعتش دراین بود که واسه خودشون وقت یک سال ونیمه خریدن خدابه دادماهوادارها برسه

    • بدون نام

      شما سنگ بیت المال رو به سینه نزن اقای برترین ها همه این کار بازی با افکار عمومی بود ومهندسی شد استقلال وپرسپولیس هردو دولتی هستند و از وزارت دستور میگیرن ادم اگه عاقل باشه میفهمه همه اینکار با اجازه وزارت بود وفقط بازی با هودارهاست پس الکی پای بیت والمال این چیزارو وسط نکشید اینم جزیی از یک برنامست برا پیچوندن هوادرا هستش چه ابی چه قرمز

      پاسخ ها

      • امید

        آقای نسبتا محترم اول متن رو بخونی نوشته شده به نقل از خبرگزاری فارس مثلا میخای بگی یه استقلالی با منطق هستی اما نیستی!؟

      • hma

        درود به شرفت.حر حق روزدی.پرسمولیس هم نمیخواست بازی کنه ولی مدیران منصوب وزیر دراستقلال بهانه دست فدراسیون لونگی دادن.اگه اونموقع بازی میکردن پرسپولیس بخاطر محرومیت ومصدومیت درزمان بدنسازی بیشتر ضرر نیکردولی مدیران استقلال بیشترین خدمت روبه اونها کردن.چرا امسال که اینهمه بازیکن ازدست دادن وهزینه ها کمتر شد کسی چیزی نمیگه اصلا مسئله هزینه نیست وزیر فقط میخوادتامیتونه استقلال روتضعیف کنه اگه نیست جرا امثال فتح اله زاده استقلالی روبرنمیگردونن.

    • لوکا مودریچ

      با افتخار CSS هم پرسپولیسیه

    • تاج کبیر آسیا، چهار فینال آسیا، دو قهرمانی آسیا⭐⭐ حسرت نیاکان لنگی ها

      استقلال در این اقدام کم سابقه هم آبروی باشگاه را برد هم آبروی ایران را و یه کاری کرد که خارجی ها به این پرونده مضحک بابت رسیدگی بخندند و یه پول مفتی هم از بیت المال کشورمان بگیرند! پرونده ای که نیاز نبود تا اینجا بره و نتیجه ش از قبل مشخص بود! چون خودشون حاضر نشدند و گفتن ما آماده نیستیم یه فرصت دیگه!! بدید مگه خونه خاله س! بعدش هم که همه میدونید یه فرار تاریخی کردند به ترکیه و آبروی همه را بردند همه جوره!!

    • تاج کبیر آسیا، چهار فینال آسیا، دو قهرمانی آسیا⭐⭐ حسرت نیاکان لنگی ها

      استقلال در این اقدام کم سابقه هم آبروی باشگاه را برد هم آبروی ایران را و یه کاری کرد که خارجی ها به این پرونده مضحک بابت رسیدگی بخندند و یه پول مفتی هم از بیت المال کشورمان بگیرند! پرونده ای که نیاز نبود تا اینجا بره و نتیجه ش از قبل مشخص بود! چون خودشون حاضر نشدند و گفتن ما آماده نیستیم یه فرصت دیگه!! بدید مگه خونه خاله س! بعدش هم که همه میدونید یه فرار تاریخی کردند به ترکیه و آبروی همه را بردند همه جوره!!

    • بدون نام

      شعار جدید cas پرسپولیسی نمیخوایم نمیخوایم

      پاسخ ها

      • اس اس

        کاس لنگی نیست ولی لنگیا قضیه راطوری دیگه به خوردش دادند خیلی جالبه همه دور میر یک طرف استقلال یک طرف

    • پرویز

      اگر این دادگاه برای استقلال و هوادارانش چیزی نداشت در عوض برای مدیران انها سفر سیاحتی و تجاری که داشته است مهم همین جاست اینگونه سفرها از جیب ملت ۴۰ سال است انجام می شود مثلا سفرهای فرست کلاس کی روش به هنگام مرخصی ها که تعداد انها از اقامت در ایران بیشتر بوده و بقیه مدیران خلاصه ملت عادت کرده بیخیال شیم

    • بزرگترین فرارتاریخ فراربه ترکیه

      اینهمه پول خرج تیم حکومتی کیسه میشه وانواع واقساک بازیکن میلیاردی بیست میلیاردی شیخ فلج سی میلیاردی اخرش میرینن

    • بی نام

      پول بیت المال و وقتی امثال هدایتی میریختن تو جیب تیم حکوکتیه لنگ کجا بودی تیتر بزنی مثلا کارشناس بخش ورزشی :D وقتی میرفت تو جیب برانکوی حیف نون که عیارش الان مشخص ششده کجا بودی شما...جمع کنید این اراجیفتون و که دستتون رو شده دیگه

    • بیت المال

      کاربر تاج بزرگ آسیا.
      صرف تعصبات کورکورانه و غیر منطقی شما واقعا برای شما باید متاسف بود که به راحتی دارید هدر رفتن پول بیت المال رو توجیه می کنید
      امیدوارم تو زندگی اینجور نباشید چون از دید شما کسی که صد میلیون هم دزدی می کنه عیبی نداره چون بقیه میلیاردی اختلاس می کنند

      پاسخ ها

      • hma

        خوب الان مقصر کیه مگه این مول ها به جیب هواداراستقلال میره؟ مگه هواداراین مدیرها روانتخاب میکنه برای شما که بدنیست پنج ساله که استقلال هیج جامی نمیگیره وشماجام مفت میگیرین. مدان هم میگین بیست تا بازیکن.اگه راست نیگین یه بار هم بگین وزیران منصوب وزیر وخود وزیر مقصرند نه هواداران وباشگاه استقلال.

    • علی نجفی

      واقعا برا هواداران خردسال استقلال متاسفم چون فقط بخاطر فشار اونها مدیران احمق پول بیت المال رو به هدر دادن منطقم ارزوست

    • مجید فقط خدا

      چون خواست از تیمش دفاع کنه شده حرام کردن بیت المال
      چون طرف مقابل لنگه شده حرام کردن بیت المال
      ‌. خاک بر سر این مملکت که فوتبالش افتاده دست مافیای سرخ

    • بدون نام

      خدایی همون اولش مشخص بود ...پوز الکی میدن برای محکم کردن جایگاه خودی وگرنه .تو این مدتی که این اقایان تو استقلال بودن تو کدوم کارشون شکست نخوردن .. هواداران استقلال خیلی صبر و حوصلشون خوبه ...به نظر بنده استقلال این فصل هم از ششم جدول به بالا نمیاد....پس همون بهتر این کثافت ها رو از استقلال پاکسازی کنن .از این وعدهای پوچ دیگه خسته شدیم ..قول یک مهاجم دادن امروز فردا می کنن دو روز دیگه قول یک بازیکن بازیساز و میدن تا هواداراها چشم انتظار بمونن اقایان فصل و تمام کنن به خواستشون برسن....لعنت به شرف ندارتون کثافتها چرا با عصاب روان مردم بازی می کنید ......نخاله استعفا بده گم شو دیگه .....با پول دلالیه ۱۸ بازیکن سیر نشدی حرامت بشه ایشالله خدا زندگیتو نابود کنه به حق امام رضا ..
      .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج