جاباما
۹۱۶۰۸۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش منفی کنگره به خروج نظامی آمریکا از سوریه

اعضای جمهوریخواه و دمکرات کنگره آمریکا با انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از شمال شرق سوریه، خواستار بازنگری در این تصمیم شدند.

ایرنا: اعضای جمهوریخواه و دمکرات کنگره آمریکا با انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از شمال شرق سوریه، خواستار بازنگری در این تصمیم شدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که خروج از جنگ‌های بی‌پایان به ویژه در غرب آسیا از شعارهای انتخاباتی او بوده، تصمیم به عقب‌نشینی نظامیان کشورش از سوریه را با خروج این نیروها از شمال شرق سوریه عملی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا صبح دوشنبه در توئیتی با اعلام عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، نوشت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریتشان تنها ۳۰ روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

واکنش منفی کنگره به خروج نظامی آمریکا از سوریه
ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را نخستین بار اواخر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد؛ تصمیمی که به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

تصمیم برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه واکنش‌های منفی از دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را در پی داشت و رهبران این دو حزب در مجلس نمایندگان و سنای آمریکای خواستار بازنگری در این تصمیم شدند.

نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: این تصمیم بی‌ملاحظه و گمراه‌کننده تلاش‌های نیروهای آمریکایی و متحدان ما برای پایان دادن به ظلم داعش را تضعیف می‌کند و پیامی خطرناک به روسیه و ایران و همچنین متحدان ما می‌فرستد مبنی بر اینکه ایالات متحده دیگر شریکی قابل اعتماد نیست.

این اقدام رئیس جمهوری آمریکا که به شکل کم‌سابقه‌ای دمکرات‌ها و جمهوریخواهان را هم‌نظر کرده، واکنش منفی هم‌حزبی‌های ترامپ را نیز در پی داشت. «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا در این باره گفت: خروج شتابزده نیروهای ایالات متحده از سوریه تنها به نفع روسیه، ایران و رژیم اسد بوده و خطر خیزش دوباره داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را افزایش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید صفرعلی

      عالی





      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج