۹۱۶۱۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تلاش ویلموتس برای انتخاب ۱۱ نفر اصلی

تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دیدار مقابل کامبوج از هفته سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ از دور اول این رقابت‌ها از ساعت ۱۶ عصر روز گذشته با حضور ۱۹ بازیکن در زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال ایران زیرنظر مارک ویلموتس پیگیری شد

فرهیختگان: تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دیدار مقابل کامبوج از هفته سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ از دور اول این رقابت‌ها از ساعت ۱۶ عصر روز گذشته با حضور ۱۹ بازیکن در زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال ایران زیرنظر مارک ویلموتس پیگیری شد تا به این ترتیب شاگردان ویلموتس بعد از تمرین سبک روز یکشنبه، وارد فاز عملیاتی و تاکتیکی برای دیدار با کامبوج شوند.

از ۲۳ بازیکن دعوت شده به اردو عصر دیروز ۱۹ بازیکن حضور داشتند و مهدی طارمی به همراه برادران محمدی و سیدمجید حسینی در تمرین غایب بودند. البته طارمی و مهرداد محمدی در ساختمان پک تمرینات پیش مقدماتی را انجام دادند و حسینی نیز در زمان تمرین خود را به اردو رساند تا فقط میلاد محمدی به نوعی غایب روز دوم تمرینات باشد.

آنهایی که بودند

در این تمرین علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، حسین کنعانی‌زادگان، مرتضی منصوری، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، اشکان دژاگه، محمد محبی و سردار آزمون حضور داشتند و نکته قابل توجه اینکه به محض حضور بازیکنان در زمین، برخی از خبرنگاران بی‌خبر از همه جا سراغ نفراتی را می‌گرفتند که در این چند سال اخیر معمولا پای ثابت دعوت به اردو بودند.

مهدی ترابی، وریا غفوری، علیرضا جهانبخش و حسین حسینی از سرشناسان خط خورده بودند و سعید عزت‌اللهی نیز باز هم به اردو دعوت نشد. عدم دعوت از صیادمنش نیز همان قدر تعجب اصحاب رسانه را در پی داشت که حضور بازیکنان جدیدی مانند محبی و منصوری توانسته بود جلب توجه کرده و موضوع بحث‌ها شود.

استقبال وسیع رسانه‌ها

تمرین تیم ملی هرچقدر در زمین در سکوت و کم حاشیه دنبال شد، در حاشیه آن با حضور جمع زیادی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف شلوغ و پرحاشیه بود. معمولا در تمرینات این‌چنینی در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی، حتی نصف این تعداد هم برای پوشش خبری به تمرینات نمی‌آمدند اما از بعد از حضور ویلموتس و تغییر فضای حاکم بر تیم ملی، استقبال رسانه‌ها و خبرنگاران آنها نیز از تمرینات تیم ملی در تمرین روز گذشته نیز در نوع خود جالب توجه بود تا جایی که حدود ۵۰ خبرنگار و عکاس در حالی تمرینات شاگردان ویلموتس را پوشش دادند که طبق روال گذشته فقط ۲۵ دقیقه ابتدایی تمرین پوشش داده شد و بعد از آن اصحاب رسانه به سمت درهای خروجی راهنمایی شدند.

ویلموتس پا به توپ شد

تمرین تیم ملی با صحبت‌های ویلموتس در جمع بازیکنان آغاز شد و بعد از آن بازیکنان به چهار گروه چهار نفره تقسیم شده و مراحل گرم کردن خود را زیرنظر سرمربی و دستیارانش آغاز کردند. البته از همان ابتدا گلرها از جمع سایرین جدا شده و در سمت دیگری از زمین زیرنظر محمد حبیبی که برای این اردو جانشین اسپینوسی، دستیار مارک ویلموتس شده بود کارهای اختصاصی دروازه‌بانی را انجام دادند.

سایر بازیکنان نیز در گروه‌های چهار نفره زیرنظر ویلموتس و دستیارانش با کار با توپ بدن‌های خود را گرم کرده و آماده تمرین تاکتیکی و آماده‌سازی برای دیدار با کامبوج شدند. در این بین مارک ویلموتس نیز که نقش محوری را داشت برای دقایقی پا به توپ شده و با بازیکنان به تمرین پرداخت. کوین مینیا، بدنساز جوان تیم ملی در این بخش طراحی تمرینات را برعهده داشت.

بادیگارد ویلموتس هم بود

سرژ بورلی، محافظ ویلموتس که از وی به‌عنوان بادیگارد سرمربی بلژیکی تیم‌ملی نیز یاد می‌شود در تمرینات دیروز حضور پررنگی داشت و جالب اینکه او هم مانند سایر اعضای کادرفنی، لباس مشابه آنها را پوشیده و از گوشه‌ای تمرینات را زیرنظر داشت. در این بین ویلموتس به دفعات با وحید هاشمیان به صحبت و مشورت پرداخته و شوخی‌های خاص او با بیرانوند، رضاییان و سردار نیز در نوع خود جالب توجه بود.

تیم آبی، ترکیب اصلی؟

بعد از آماده‌سازی برای تمرین تاکتیکی و در حالی که خبرنگاران در حال ترک تمرین بودند، با دستور ویلموتس ملی‌پوشان به دو تیم آبی و نارنجی تقسیم شده و فوتبال درون‌گروهی را برگزار کردند.در این بین و برای تیم آبی احسان حاج صفی، علی کریمی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، رامین رضاییان، اشکان دژاگه، محمد نادری و مرتضی پورعلی‌گنجی حضور داشتند تا به نوعی نفرات این تیم تشکیل‌دهنده تیم اصلی در ذهن ویلموتس برای دیدار روز پنجشنبه مقابل کامبوج باشند.

در تیم نارنجی نیز کنعانی‌زادگان، یزدانی، امیری، نوراللهی، شجاعی و سردار به همراه محبی و منصوری حضور داشتند. تنها نکته تیم نارنجی حضور آزمون در این تیم بود اما هرچه باشد به نظر نمی‌رسد که آماده‌ترین مهاجم حال حاضر ایران برای دیدار بعدی کشورمان نیمکت‌نشین باشد.

11 نفر احتمالی دیدار با کامبوج

در دیدار با هنگ‌کنگ از هفته دوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی که اولین دیدار ایران در این رقابت‌ها به شمار می‌رفت، ویلموتس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدمجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون تیمش را راهی میدان کرد. در این بین جهانبخش به اردو دعوت نشده تا به احتمال بسیار زیاد مهدی طارمی آماده و سرحال جایگزین این بازیکن در ترکیب شود.

به نظر می‌رسد با توجه به ترکیب تیم ملی در بازی نخستش همچنان بیرانوند در درون دروازه قرار گرفته و برای خط دفاعی این بار ویلموتس به جای کنعانی‌زادگان از پورعلی‌گنجی به‌عنوان زوج حسینی استفاده کند. در دو سمت خط دفاعی نیز به‌طور تقریبی حضور رامین و میلاد قطعی است و نادری نیز در غیاب محمدی در تمرین در تیم اصلی قرار گرفته بود.

برای خط هافبک نیز احتمال حضور بازیکنانی مانند حاج‌صفی، کریمی و ابراهیمی بیشتر از سایرین است و چه بسا دژاگه نیز بعد از این سه نفر از شانس زیادی برای بازی کردن برخوردار باشد. در خط حمله نیز احتمال بسیار زیاد طارمی به همراه انصاری‌فرد و سردار آزمون بازی خواهند کرد تا به این ترتیب ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی برای دیدار با کامبوج به صورت احتمالی مشخص شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج