۹۱۶۱۱۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

منچسترسیتی دیگر ترسناک نیست

اوضاع مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس اصلا مساعد نیست و آنها در همین هشت هفته ابتدایی امتیازهای زیادی را از دست داده‌اند.

فرهیختگان: اوضاع مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس اصلا مساعد نیست و آنها در همین هشت هفته ابتدایی امتیازهای زیادی را از دست داده‌اند. البته بدشانسی دیگر شاگردان گواردیولا این بوده که لیورپول که در اوج آمادگی است، همه بازی‌هایش را برده و حالا اختلاف تیم اول و دوم جدول به هشت امتیاز رسیده است.

در تاریخ لیگ برتر سابقه نداشته که در این برهه از فصل چنین اختلافی در صدر جدول ایجاد شود. منچسترسیتی که در رقابتی جذاب و تماشایی در فصل پیش تنها با یک امتیاز بیشتر از لیورپول قهرمان شد حالا در کسب امتیاز در خانه هم به مشکل خورده و این هفته شکست تلخی را در ورزشگاه اتحاد برابر ولورهمپتون غول‌کش متحمل شد.

بحران در خط دفاعی

سوال اصلی این است که مشکل سیتی کجاست که از آن تیم شاداب و سرحال فصل پیش که حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو بر می‌داشت به شرایط کنونی رسیده که حتی مقابل تیم‌هایی چون نوریچ و ولوز هم به مشکل می‌خورد.

شاید مهم‌ترین مشکل سیتیزن‌ها در این هفته‌ها، مصدومیت پنج بازیکن کلیدی این تیم است که سه نفر آنها مدافعان تیم هستند. لروی سانه در همان دیدار جام خیریه در شروع فصل از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و حداقل تا نیم‌فصل غایب خواهد بود. کوین دی‌بروینه نیز دوباره آسیب‌دیده و در جریان دو مسابقه‌ای که سیتی باخته تنها ۳۳ دقیقه بازی کرده است.

غیبت این بازی‌ساز بلژیکی لطمه زیادی به تیم زده اما گواردیولا در پست وینگر و هافبک آنقدر دستش پر هست که بتواند جای خالی این دو بازیکن را پر کند. مشکل اصلی در عقب زمین و به‌خصوص در دفاع میانی است. جایی که او هر دو مدافع ثابتش را از دست داده و حالا مجبور شده فرناندینیو را از هافبک دفاعی عقب‌تر برده و او را در کنار اوتامندی قرار دهد.

استونز تنها دوبار در این فصل برای سیتی به میدان رفته و پس از مصدومیت در هفته نخست دو بازی را از دست داد و در هفته چهارم و در جریان شکست ۳ بر ۲ مقابل نوریچ در زمین حضور داشت اما دوباره در تمرینات دچار کشیدگی عضله شد و این بار حدود ۶ هفته خانه‌نشین شد. امریک لاپورته نیز وضعیت بدتری دارد و زمانی که در دیدار برابر برایتون از ناحیه زانو آسیب دید مشخص بود که به این زودی‌ها به ترکیب تیمش برنخواهد گشت. او زانویش را به تیغ جراحان سپرد و حدود ۶ ماه قادر به بازی نیست.

در این شرایط اوتامندی تنها مدافع وسط تخصصی گواردیولا است که با توجه به بالا رفتن سنش اصلا قابل اعتماد نیست و روی گل دوم ولوز به راحتی از رائول خیمنز دریبل خورد تا مشخص شود که سیتیزن‌ها برخلاف سال قبل، فصل بسیار سختی را در پیش دارند.

او حالا تنها سایه‌ای از مدافعی است که از والنسیا به این تیم آمد و شروع خوبی در این تیم داشت. او در جریان هر دو شکست این فصل سیتی نقش اصلی را در گل‌های حریفان داشته است. فرناندینیو هم که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است به اجبار در این پست قرار گرفته و انتظار زیادی از او نمی‌رود.

جای خالی کمپانی

در سمت چپ خط دفاعی نیز بنجامین‌مندی طبق روال فصول اخیر دوباره مصدوم شده و در دیدار روز یکشنبه، گواردیولا از کانسلو در این پست استفاده کرد تا پس از آنجلینیو، زینچنکو و مندی، چهارمین بازیکنی باشد که سرمربی اسپانیایی در چهار مسابقه اخیر در این پست به میدان می‌فرستد. گواردیولا در این هفته‌ها به‌شدت جای خالی وینسنت کمپانی را حس می‌کند. مدافع میانی بلژیکی سال‌ها نقش مهمی در ثبات خط دفاعی سیتی داشت و فصل قبل با پایان قراردادش به اندرلخت پیوست تا فوتبالش را در لیگ کشورش به پایان برساند.

شاگردان گواردیولا در هشت بازی خود در این فصل ۹ گل دریافت کرده‌اند و جالب اینکه آنها فصل پیش این تعداد گل را در ۱۶ بازی نخست خود دریافت کردند. گواردیولا به خوبی شرایط تیمش را می‌داند و به همین دلیل است که در همان هفته‌های ابتدایی گفته بود: «پس از دو قهرمانی پیاپی، چالش فتح مجدد لیگ برتر برای ما بسیار بزرگ و دشوار است.» البته یکی از ایرادهایی که به او گرفته می‌شود عدم استفاده از جوانان آکادمی باشگاه و تکیه بر توانایی ستاره‌هایش است.

آنجلینیو تنها یک نیمه و آن هم در نیمه دوم دیدار برابر واتفورد که با برتری ۸ بر صفر سیتی همراه بود فرصت بازی پیدا کرد. فودن که بارها مورد تمجید پپ قرار گرفته فقط ۱۰ دقیقه در لیگ بازی کرده است. اریک گارسیا ۲۷ دقیقه و هاروود بلیس، مدافع میانی جوان سیتی که نمایش خوبی در مصاف با پرستون در جام اتحادیه داشت هنوز در لیگ به میدان نرفته است. شاید اعتماد به آنها کلید بازگشت سیتی به کورس قهرمانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازاولشم نبود،تنها تیم ترسناک تاریخ میلان اوایل دهه نود بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج