۹۱۶۱۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

می‌خواهیم با برناردی المپیک را فتح کنیم

رییس فدراسیون والیبال گفت: هدف از همکاری با برناردی قرار گرفتن روی سکوی المپیک برزیل است.

ایسنا: رییس فدراسیون والیبال گفت: هدف از همکاری با برناردی قرار گرفتن روی سکوی المپیک برزیل است.

محمدرضا داورزنی اظهار کرد: بنا نبود خبر توافق نهایی با برناردی را مطرح کنیم، یک سایت ایتالیایی این خبر را به نقل از برناردی عنوان کرد. ما دوست داشتیم تا ولاسکو خودش برناردی و توانایی‌هایش را به مردم ایران معرفی کند. همچنین دوست نداشتیم مسابقات لیگ برتر ایران تحت الشعاع این موضوع قرار بگیرد.

وی افزود: من با چندین مربی در هفته‌های گذشته صحبت کرده‌ام . آناستازی، مکاشن، رزنده، لوزانو، پرندی و ... گزینه‌های مدنظر ما بودند که با همه آنها رو در رو صحبت کردیم. خب هر کدام از این مربیان به دلایلی نمی توانستند در این مقطع زمانی در کنار تیم ملی والیبال ایران باشند، با وجود این که مکاشن، سرمربی تیم ملی آمریکا تمایل زیادی داشت به ایران بیاید، اما به دلیل مشکلات خانوادگی و این که دو فرزند خردسال دارد، نمی توانست به طور مستمر در ایران بماند.

داورزنی همچنین گفت: گزینه‌هایی مثل پرندی هم سن بالایی داشتند و برای مثال تا المپیک بیشتر از ۷۰ سال از عمرشان می گذشت و به همین دلیل از آنها صرف نظر کردیم. ما دو گزینه پیش‌رو داشتیم. یکی بهره مندی از یک مربی جوان و با انگیزه و دیگری سپردن تیم ملی به یک مربی مسن و با تجربه. نظر شخص خود من این بود که حداقل تیم ملی را به یک مربی بدهیم که انگیزه زیادی برای موفقیت داشته باشد.

وی افزود: گزینه‌ای مثل ایگور هم خوب بود، اما سبک و سیاق آنها با ولاسکو متفاوت بود و ما می‌خواستیم مربی جدیدی بیاوریم که روند فعالیت‌های تیم ملی ایران را دنبال کند.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به رزومه برناردی خاطر نشان کرد: برناردی به عنوان بزرگترین بازیکن قرن والیبال معرفی شده است. شاید اگر بخواهیم مصداق او را در فوتبال بگوییم، فردی مثل میشل پلاتینی است که در تمام رویدادهای مهم جهانی از او دعوت می‌شود. مثلا برای مسابقات جهانی از برناردی دعوت شده بود. فردی با سابقه او و ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای که دارد می‌تواند برای تیم ملی والیبال ایران بسیار مفید باشد.

وی افزود: من دو ساعت از طریق اینترنت رو در رو با برناردی صحبت کردم و همه حرف‌ها را زدیم. قرار شد تا او فیلم بازی‌های لیگ برتر را ببیند. یکی از ویژگی‌های فدراسیون والیبال این است که به صورت مستقیم با گزینه مورد نظر خود صحبت می‌کنیم و اصلا به دنبال دلال نیستیم. البته این به معنی این نیست که از تجربه دوستان بهره نمی‌گیریم و با آنها مشورت نمی‌کنیم، اما با هیچ کس حتی از دوستان خود در فدراسیون صحبت نهایی را انجام ندادیم.

داورزنی با اشاره به برنامه‌های برناردی خاطر نشان کرد: او به دلیل درگیری که در باشگاه لهستان دارد اواخر آوریل(اردیبهشت ماه) به طور مستقیم هدایت تیم ملی ایران را در دست می‌گیرد، اما فعلا فیلم بازی والیبالیست‌های ایران را آنالیز می‌کند و بعد از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال برنامه‌های خود را برای تیم ملی اعلام خواهد کرد. برناردی پیش از این در تیم ملی امید ایتالیا و یک تیم باشگاهی در لهستان خوب کار کرده است و فکر می‌کنم که از نظر فنی و تکنیکی می‌تواند در تیم ملی والیبال ایران هم بسیار مفید باشد.

رییس فدراسیون والیبال در پاسخ به پرسشی درباره کادر فنی و دستیاران برناردی گفت: قرار شد دو، سه ماه به او زمان بدهیم تا گزینه‌های مورد نظر خود را به ایران بیاورد، اما در نهایت با او توافق کردیم تا از مربیان ایرانی در کادر فنی استفاده کند. ما از برناردی خواسته ایم تا همراه تیم ملی والیبال ایران به اهداف مورد نظر برسد. مهم‌ترین هدف ما قرار گرفتن بر روی سکوی المپیک برزیل و همچنین المپیک ۲۰۲۰ است.

داورزنی با اشاره به برگزاری مهمانی خداحافظی برای خولیو ولاسکو گفت: ولاسکو شش ماه دیگر با ما قرارداد داشت، ما ۳۲ ماه تا المپیک زمان داریم، اگر شش ماه دیگر ولاسکو می‌رفت این زمان را از دست می دادیم. به صلاح دیدیم که حالا به دنبال یک گزینه جانشین باشیم. از ولاسکو هم به عنوان کسی که سه سال به والیبال ایران کمک کرد تقدیر می‌کنیم. ما می‌خواهیم در جهان ایرانیان به عنوان مردمانی که مهمان نواز و خوش برخورد هستند در سطح جهان شناخته شوند. الان در سطح جهان از مردم ایران به خاطر چنین رفتاری که با ولاسکو انجام دادیم به نیکی یاد می‌شود. از سوی دیگر فدراسیون والیبال آرژانتین را به خودمان بدهکار کردیم. اگر ولاسکو به آرژانتین برود و برناردی در ایران باشد، فضای همکاری بین دو فدراسیون گسترش پیدا می‌کند.

داورزنی در پایان خاطر نشان کرد: ما همکاری خود را با ولاسکو قطع نخواهیم کرد و از او به عنوان مشاور بهره می بریم. ولاسکو تاکید زیادی بر روی توانایی برناردی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      مرسی ولاسکو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج