جاباما
۹۱۶۱۸۱
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

شکایت استقلال به CAS بازی با افکار عمومی بود

کارشناس ارشد حقوقی بین‌الملل ورزش گفت: استقلال از دادگاه CAS جامی برنده نشد و فقط مدت زیادی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را معطل گذاشتیم و با افکار عمومی بازی شد.

خبرگزاری تسنیم: امیر صدیقی در مورد شکایت باشگاه استقلال به دادگاه CAS که حاصلی جز هدر رفتن میلیون‌ها تومان از پول بیت‌المال نداشت، گفت: یک پرونده کاملاً ایرانی را بی‌دلیل به یک دادگاه خارجی و بیرونی سپردیم؛ آن هم در حالی که از ابتدا تقریباً رأی CAS نیز قابل پیش‌بینی و مشخص بود. تقریباً تمامی مدارک و مستندات به نوعی رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال را تأیید می‌‌کرد اما این آرا را برنتابیدیم و به یک نهاد بیرونی مراجعه کردیم.

وی افزود: متأسفانه باشگاه استقلال هم در نهایت از دادگاه CAS جامی برنده نشد و فقط مدت زیادی هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را معطل گذاشتیم و با افکار عمومی بازی شد.

صدیقی تصریح کرد:‌ این شکایت به دادگاه CAS ظاهراً به خاطر اهداف دیگری انجام شد که در نهایت هم هیچ سودی برای استقلال نداشت.

این کارشناس مسائل حقوقی در فیفا در مورد هزینه‌های برگزاری این دادگاه برای فوتبال ایران، گفت: رقم دقیق را نمی‌دانم اما با توجه به هزینه‌های دادرسی در دادگاه CAS، باید بگویم که برای این پرونده رقمی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. باید به این رقم هزینه دستمزد وکلای داخلی و خارجی هم اضافه کرد که آن هم در حدود ۲۰۰ میلیون تومان می توان در نظر گرفت. ضمن اینکه هزینه سفر سه کادر بزرگ از فدراسیون، پرسپولیس و استقلال را هم باید به آن اضافه کرد. با توجه به این هزینه‌ها شاید بتوان گفت که شکایت به دادگاه CAS رقمی در حدود یک میلیارد تومان برای فوتبال ایران هزینه داشت. سؤال اصلی اینجا است که این هزینه از جیب چه کسی پرداخت می‌شود و حاصل این شکایت پرهزینه چه بود؟ در نهایت هم همان رأی ابتدایی تأیید شد.

وی تصریح کرد: اتفاق ناراحت‌کننده این بود که در یکی از دادگاه‌های رسیدگی به این پرونده تمام افراد دور میز ایرانی بودند؛ به جز یک وکیل و یک حَکم پرونده. واقعاً نمی‌توانستیم چنین پرونده‌ای را در داخل حل و فصل کنیم. نباید اینگونه با افکار عمومی بازی می‌شد که ظاهراً در پس این شکایت هم اهداف دیگری بوده است. مهم‌ترین اتفاق این ماجرا این است که یک دادگاه بی‌سابقه در ورزش دنیا را رقم زدیم که یک دعوای داخلی را به یک نهاد بیرونی کشاندیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معین حسین جان

      پدرسگ داره حرف مفت میزنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونم کجات میسوزه

    • بدون نام

      قابل توجه کیسه کشای هوچی گر

    • حمیدموحد

      فدراسیون فوتبال بی در و پیکر هست مسافرت های خارجی فقط جیب خودشون را پر میکنه والا همینطور که در خبر امد موضوع به راحتی در کشور حل میشد

    • بدون نام

      منطق تیم سوم پایتخت:
      اصن همه دنیا پرسپولیسین و حکومتی ان و همه مارو اذیت می کنن و.............

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تیم سوم پایتخت لنگ پولیس که یه گل زده تو فینال اسیا نداره این یکی دو تا قهرمانی لیگ هم صدقه سر بابا مسعود دارید

    • مصطفی

      خبببببب
      معلوم شد این کیسه کسا هوچی گرای ماهری هستن که میخوان سر هواداران اندکشون هم کلاه پشمی متمایل به توری بزارن

    • kardook

      کیسن دیگه.
      بابا مسعودشون پشتشونه
      صد برابر این پولو تو هر نیم فصل خرج میکنن ،این که چیزی نیست.

    • شاهرخ

      اگر واقعا عدالتی وجود داشت که بهتر بود فدراسیون فوتبال ایران رو چند سال تحریم می کردند حالا چه با حضور بانوان چه بدون حضور بانوان! چون فوتبال ما از پای بست ویران است و باید چند سال تعطیل بشه تا یا واقعا حرفه ای بشیم یا کلا رشته فوتبال تو این کشور تعطیل بشه و بقیه برن پی کارشون تا ببینیم این افراد نالایق چقدر عرضه دارن زندگی خودشون رو بچرخونن؟! هر چند همین الانم دیر شده و خیلی ها کیسه های خودشون رو پر کردند و فقط این وسط هوادار بیچاره هست که در این فوتبال حرص میخوره و بعضا از جیبش پول برمیدارن ولی اون غافل هست که چه کلاهی داره سرشون میره و دارن سر قبری گریه می کنند که جنازه ای داخلش نیست ولی عده ای کاسبی می کنند!

    • بدون نام

      باشگاه کیسه خخخخخخخ

    • جواد

      من به عنوان ی استقلالی دست اون کسی رو که شکایت کرد میبوسم،چون میدونم کار درست انجام داده،اینقد هم به این مدیرعامل و هیئت مدیره استقلال شک دارم که تقریبا مطمعنم خودشون هم دلشون نمیخاست بازی تکرار بشه،سوپرجام هم هیچ ارزشی از اول نداشت و نداره برامون،کاپش رو بزارن کنار جام ولایت و ستاره بزنن خخخخ

    • بیطرف

      فتحی تو اون برهه از زمان می خواست یه حجمه ای علیه فدراسیون ایجاد کنه که موفق هم شد،به نظرمن حالا فدراسیون باید به کمیته انظباطی پرونده فتحی و مصاحبه های اون زمان رو ارجاع‌ بده تا رسانه ای بشه و هوادار بفهمه که فتحی اینارو بازیچه خودش کرده

    • بیطرف

      فتحی تو اون برهه از زمان می خواست یه حجمه ای علیه فدراسیون ایجاد کنه که موفق هم شد،به نظرمن حالا فدراسیون باید به کمیته انظباطی پرونده فتحی و مصاحبه های اون زمان رو ارجاع‌ بده تا رسانه ای بشه و هوادار بفهمه که فتحی اینارو بازیچه خودش کرده

      پاسخ ها

      • hma

        نهم اینه که وزیر اعتفپقاد داره فتحی داره خوب کارمیکنه .پول برای خارحی ها خرج میشه جام هم به لونگ حکومتی میرسه واقعا عرب ازفتحی وافتخاری هم بدتر بود که نماینده های بی صفت مجلس خواستاربرکناری اش بودند ولی مدیران استقلال دارن به ماموریتشون ادامه میدن.یعنی فتح اله زاده ازاین ها هم بیستر مول هدرمیداد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج