جاباما
۹۱۶۲۵۵
۱۴ نظر
۵۰۰۶
۱۴ نظر
۵۰۰۶
پ

واردات تستوسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو!

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شفاف‌سازی در سازمان غذا و دارو و سایر زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین اولویتم در "دارو"، حذف "رانت" است، گفت: سامانه تی‌تک همچنان نواقصی دارد و به عنوان مثال یک کاربر توانسته آمپول تستوسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شفاف‌سازی در سازمان غذا و دارو و سایر زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین اولویتم در "دارو"، حذف "رانت" است، گفت: سامانه تی‌تک همچنان نواقصی دارد و به عنوان مثال یک کاربر توانسته آمپول تستوسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند.

واردات تستوسترون به جای پودر نارگیل و کاکائو!

سعید نمکی:

* (با انتقاد از نوع کارکرد سامانه تی‌تک): گرچه این سامانه زیرساخت خوبی برای شفافیت بود، اما هرگز به سوی شفافیت حرکت نکرده است. حتی در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم همچنان این سامانه دارای نواقصی هست. به عنوان مثال یک کاربر در سامانه تی‌تک توانسته بود آمپول تستسترون را به عنوان پودر نارگیل و پودر کاکائو به کشور وارد کند و یا یک خانم دکتر در این سامانه در ۱۹ قسمت مسوول فنی شناخته شده بود بدون اینکه این سامانه خطا دهد.

* عده‌ای پس از حرف‌های من ترسیدند و بلوا کردند که وزیر با این افراد شراکت دارد؛ در حالی که صراحتا اعلام می‌کنم وزیر بهداشت شما کاسه‌لیس نیست. بنده اگر می‌خواستم اقدامات رانت‌جویانه انجام دهم می‌توانستم اقدام به تاسیس کارخانه‌های متعدد و رانت‌جویی‌های دیگر کنم. خوشحالم که وقتی چوب را برمی‌داری، عده‌ای که خطا کرده‌اند کار دست‌شان می‌آید. تا زمانی که مساله "رانت" در حوزه داروسازی کشور برطرف نشود، مشکل باقی خواهد ماند؛ چراکه هیچ سرمایه‌گذاری جرات نمی‌کند در کشوری که امکان حفظ سرمایه‌اش وجود ندارد و پرریسک تلقی می‌شود، سرمایه‌گذاری کند. نباید ساز و کار کشور به گونه‌ای باشد که سرمایه سرمایه‌گذار با تغییر وزیر و کابینه به خطر افتد.

* در حوزه تخلفات دارویی احتیاج به یک سامانه به روز با زیرساخت‌های سامانه تی‌تک داریم. باید واقع‌بین باشیم. بنده به دکتر شانه‌ساز نیز گفته‌ام اگر تخلفی صورت گیرد بنده به هیچ عنوان گذشت نخواهم کرد. حتی اگر در دنیا متوجه تخلف شما نشوند، در آخرت شما باید پاسخگوی من باشید.

* در این میدان هر کسی که پاکیزه‌تر است، باید فعالیت کند. سلامت مردم به هیچ عنوان برای من شوخی‌بردار نیست. من نه اجازه رانت به واردات دارو و نه اجازه رانت به تولید داخلی می‌دهم.

* روز اولی که به وزارت بهداشت آمدم تمام تجربه خودم را به عنوان یک معلم و کسی که در سازمان برنامه و بودجه فعالیت‌های زیادی انجام داده، به وزارت بهداشت آوردم. از روز اول بزرگ‌ترین اولویت من در حوزه دارو حذف "رانت" بود. بنده هیچ گوشه‌ای از صنعت را در حوزه داروسازی مقصر نشناختم و با شناختی که از بدنه داروسازی کشور داشتم می‌گویم که هیچ گاه پس از انقلاب یک فرد غیرداروساز رییس سازمان غذا و دارو نبوده است و آن اتفاقاتی که افتاده، متوجه سازمان غذا و داروست.

* زمانی که من حرف از امضاهای طلایی در این سازمان زدم، گروه‌هایی به من حمله کردند. من می‌دانم حمله‌های صورت گرفته از سوی کسانی بود که در حال استفاده از "رانت" بودند. باید بگویم در سازمان غذا و دارو اتفاقات تلخ کم پیش نیامده است. این اتفاقات از نظام قیمت‌گذاری، تولید، توزیع و غیره تا سایر موارد پیشرفت داشته است؛ چراکه هیچ ضابطه قدرتمند عدالت‌محوری در این زمینه فعال نبود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ميليون ها دلار 4200 تومني به اسم دارو گرفته شد و سر از بازار ازاد دراورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آنچه که از انتقادات فعالان و کارشناسان حوزه محیط زیست به عملکرد سعید نمکی در سازمان محیط زیست برداشت می‌شود، نقش مخرّب مشاوره‌های او در در فروش مجوز شکار به خارجیان است.

    • بدون نام

      ماشالا یکی از یکی دزد ترو پلیدتر

    • بدون نام

      كاسبان تحريم به اندازه 10 سال خوردند و بردند

    • بدون نام

      بیخود نیست نرینگی چند برابر شده.جامعه متعادل جامعه ایست که نرینگی در اون کنترل بشه نه تحریک و تشدید بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما صرفا دارید توصیف میکنید. خب راه حلش چیه؟ ...

      • بدون نام

        چطوری عقده ای

    • بدون نام

      زیر پای همدیگه را زدن شده فرهنگ مدیران این مملکت .بیچاره ملت که باید چوب این مشنگها رو بخورن.

    • داداش

      این سامانه ها برای مردم تعریف شده اند نه برای ایجاد کنندگان سامانه سامانه خطا نمیکند بلکه مثل هر کاری راه هک دارد و گپ های امینی را می بنندد بعد اسامی را وارد بعد گپ امینی را باز میکنند چون سامانه در ورود اطلاعات خطا میدهد بعد از ورود اگر امنیت سامانه را هم بالا ببری جواب نمیدهد

    • علی جمشیدی

      سلام دکتراگرشعارودرحدحرف نباشد واقعا خیلی خدمت به مردم کردی .

    • بدون نام

      از روحانی و کابینه اش بعید است چنین وزیری . احسنت و صد آفرین .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا فعلا گند لردگان رو درست کنن

    • بدون نام

      طرف اسم نداشته؟ جزو اجنه و ارواح بوده؟

    • خانوم

      که اینطور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج