۹۱۶۲۶۰
۱۷ نظر
۵۰۷۴
۱۷ نظر
۵۰۷۴
پ

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

در سراسر جهان شاهد انواع کمک به موجودات زنده هستیم. برخی افراد خانه‌شان را پناهگاه حیوانات می‌کنند؛ برخی دیگر به گربه‌ها و سگ‌هایی که زخمی و بیمار شدند کمک کرده و حالا می‌خواهیم یک زن موفق شده پیوند بال پروانه بزند.

وب‌سایت یک پزشک - میثاق محمدی‌زاده: در سراسر جهان شاهد انواع کمک به موجودات زنده هستیم. برخی افراد خانه‌شان را پناهگاه حیوانات می‌کنند؛ برخی دیگر به گربه‌ها و سگ‌هایی که زخمی و بیمار شدند کمک کرده و حالا می‌خواهیم یک زن موفق شده پیوند بال پروانه بزند.

کتی ون‌بلاریکوم «Katie VanBlaricum» بنیان‌گذار «Insect Art» به طور مرتب با پروانه‌ها سروکار داشته و سال‌ها است مشغول ترمیم و پیوند زدن بال‌های حشرات و از جمله پروانه‌ها است. او صبورانه، متخصصانه، با دقت و هوشیاری و البته دانش لازم و عشقی که به این موجودات دارد؛ بال‌های شکسته آن‌ها را هرچه زیباتر و باشکوه‌تر ترمیم کرده و دوباره به زندگی و پرواز برمی‌گرداند.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

اگرچه شاید باورکردنی نباشد ولی کتی تنها فردی در دنیا نیست که عمل پیوند بال پروانه می‌کند و افراد دیگری هم هستند که تخصص‌شان تعمیر بال‌های شکسته پروانه‌ها است.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

کتی می‌گوید کل عمل پیوند بال حدود ۵ دقیقه طول می‌کشد چون نباید فشار زیادی به بال و خود پروانه وارد شود. باید سریعا کار کنید و نهایت هوشیاری و دقت را داشته باشید.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

او سال‌ها با حشرات مرده کار کرده و به مکانیزم بدنی آن‌ها آشنا است. همین‌طور، دوستی در هنرستان پروانه داشته و بارها پروانه‌های «فرانکشتاین» را در حال پرواز دیده است. او می‌داند که چنین پیوندی امکان‌پذیر است و البته تلفنی و اینترنتی از این دوست خود مشورت می‌گیرد.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

کتی بیش از ۱۴ سال است که با حشرات سروکار دارد و انواع حشرات زیبا و هنری را خرید و فروش می‌کند. دوره‌های حشره‌شناسی گذرانده و عاشق حشرات وحشی است. او به کشف رفتار و شکل و رنگ این حشرات علاقه‌مند است و به گفته خودش گاهی اوقات در خواب آن‌ها را می‌بیند.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

بسیاری از مردم تصور می‌کنند حشرات را دوست ندارند چون زیبا نیستند یا مفید نخواهند بود ولی اگر آن‌ها را به خوبی بشناسند؛ چیزهایی برای دوست داشتن پیدا می‌کنند.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

آن‌طور که موسسه Insect Art گزارش داده است؛ این پروانه موفق شده یک روز پس از پیوند بال، به پرواز دربیاید و دوباره زندگی طبیعی خودش را از سر بگیرد.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

پروانه‌های پادشاه که البته به نام‌های دیگری هم مانند پروانه سمی، پروانه ببری، پروانه سرگردان و پروانه قهوه‌ای سیاه شناخته می‌شوند؛ اندازه‌ای در حدود ۳.۵ تا ۴ اینچ (۸.۹ تا ۱۰.۲ سانتی‌متر) دارند و در فصل پاییز، هزاران مایل به سمت جنوب پرواز می‌کنند تا در مناطق گرم‌تر باشند.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

جالب است بدانید که این پروانه‌ها در ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی هم پرورش داده می‌شوند. کتی به شوخی می‌گوید این پروانه‌ها مال جهان دیگری هستند.

زنی که هنرش ترمیم بال پروانه‌های آسیب‌دیده است

عمل پیوند بال پروانه در موسسه Insect Art با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و هزاران نفر توییت‌های آن را لایک کرده و بیش از ۲۸هزار کامنت گذاشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      بسیار کار زیبایی این بانوی بزرگوار انجام میده.درود بر او.
      کمک به حیوانات کار پسندیده ای هست که انسان رو به درجات بالای انسانیت میرسونه حتی کمک به یک حشره ی کوچکی مثل پروانه.

    • بدون نام

      یعنی بیکار تر و الاف تر از این آدم ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا. عمر یکسری از پروانه‌ها یک روزه طوری اصلا غذا نمیخورن یا فرصت غذا خوردن پیدا نمیکنن. این خانوم با اون چسب مسخره فکر بالانس بالها رو نکرده و تنها یک بال رو چسب زده!! .

    • بدون نام

      چقدر باید ظرافت داشته باشد دراینکار ، بالهای پروانه بشدت حساس هستند ،آفرین پشتکار

    • زهرا.۲۲

      افرررررین چه کار خیر و پسندیده ای

    • بدون نام

      آفرین.
      خوبه که همه موجودات رو دوست داشته باشیم.

    • اسی

      اخه عمر پروانه چقدره که بیایی اینقدر زحمت بکشی براش؟
      فوقش یک هفته اس عمرش

      پاسخ ها

      • حسین

        دقیقا،مردمو نگاه کن اومدن میگن وای عزیزم چه کار قشنگی،وای چه زیبا،وات د فاز ؟من شک دارم عمرش حتی به یه هفته هم برسه،

      • شراره

        عمر پروانه اگرچه از دید ما و در مقایسه با عمر ما فقط 10روز ه ! اما همین 10روز برای پروانه برابر با 70بار عمر مفید یک انسان هست! یعنی اگر موجوداتی پیدا بشن کعبه عمرشون 1000سال مفید باشه ،زندگی آدمهای روی زمین هم مثل عمر همین پروانه کوتاه بنظر میاد!
        یه مثال دیگه میزنم براتون :اگر یه بچه سرطان داشته باشه ،چون سرطان داره و بزودی میمیره، آیا نباید فرصت اینو داشته باشه که مثل بچه های سالم دیگه بازی کنه و سرگرم باشه!!؟؟
        چرا اینقدر خودخواهانه به جزئیات جهان اطرافتون نگاه میکنید؟

      • بدون نام

        عمر بعضیاشون یک روزه

      • حسین

        شراره پس بر اساس این چیزی که تو میگی پروانه هه حدود ۱۰-۱۵ سال زیر تیغ عمل جراحی بوده بیچاره،احتمالا اون موقع داشته آرزوی مرگ میکرده تا خوشحال باشه

    • حسین

      واو ،پس یه جورایی من و اون مکمل هم هستیم

    • بدون نام

      چه عمل جراحی زیبایی

    • بدون نام

      جالبه

    • جیسون

      آقا شما فک میکنید این کار قشنگیه ولی از نظر اجتمایی اصلا درست نیست ،چرا بین حشرات تبعیض قائل شده؟چون پروانه قشنگتر از بقی هست اینکارو کرده اگه نه چرا برای سوسک توالت هممون سم داریم تو خودنمون و خودمون اونارو می کشیم؟نه خداییش این یارو برا دلخوشی و سرگرمی خودش اینکارو میکنه و برای لایک و کامنت بیشتر و معروف شدن اگه نه همین الان میومد سوسک امریکایی که بالش کنده شده بود رو درست میکرد اونوقت دیگه هیچکس فالوش نمیکرد

    • بدون نام

      ای جانم عزیزم.دوستانی که فایده ای ندارن برای کسی بهتره ساکت بشین

    • بدون نام

      البته لارو این پروانه برگخوار بوده و در بعضی شرایط خسارت فراوان می زند ولی کار سختی رو انجام داده چون اتاله حشرات کار سختیه چه برسه به جراحی بال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج