۹۱۶۲۷۸
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

آمار ابتلای زنان ایرانی به سرطان پستان

مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان گفت: در هر ۴۰ دقیقه یک زن در ایران به سرطان پستان مبتلا می‌شود به طوریکه در حال حاضر، آمار مبتلایان به آن در کشور هشت درصد است یعنی از هر هشت زن دو نفر مبتلا به این سرطان هستند.

خبرگزاری ایرنا: مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان گفت: در هر ۴۰ دقیقه یک زن در ایران به سرطان پستان مبتلا می‌شود به طوریکه در حال حاضر، آمار مبتلایان به آن در کشور هشت درصد است یعنی از هر هشت زن دو نفر مبتلا به این سرطان هستند.

افسانه اقبال نیا روز سه شنبه در همایش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه که به همت امور زنان و خانواده وزارت ارشاد در این وزارتخانه برگزار شد، خاطرنشان کرد: در صورت بی توجهی، سال آینده این آمار به ٢٨ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سلامتی زنان تنها با توجه و ارزش نهادن به خود و انجام معاینات اولیه به دست می‌آید، افزود: آمار هشت درصد امسال، طبق اعلام وزارت بهداشت سال آینده به ٢٨ درصد افزایش خواهد یافت، موضوعی که ضرورت توجه به این سرطان را دوچندان کرده است.

اقبال نیا گفت: سرطان سینه در صورت تشخیص به موقع درمان کامل به دنبال دارد؛ این سرطان با توجه به این که بالاترین آمار مرگ را در کشور دارد اما جزء خوش خیمترین سرطان ها است چرا که تشخیص به موقع این میهمان ناخوانده خطرناک، سریع است.

وی در مورد علایم این سرطان افزود: این سرطان با توده ای به اندازه یک عدس، زخم دور پستان، جوش چرکی، کشیده شدن نوک پستان به داخل، وجود ترشحات و عدم تقارن پستان ها بروز می کند.

به گفته این متخصص، این سرطان هر چه در مراحل اولیه شناسایی و تشخیص داده شود درمان راحت تری دارد و فرد سال ها می تواند به زندگی ادامه دهد.

وی ادامه داد: سرطان سینه در صورت تشخیص در مراحل مختلف، نخست با دارو و سپس جراحی کنترل می شود و در تشخیص دیرهنگام منجر به مرگ بیمار خواهد شد.

اقبال نیا به زنان توصیه کرد: به بدن احترام بگذارید و با معاینات ماهانه در منزل به جنگ بیماری بروید و در صورت تشخیص به جراح مراجعه کنید.

سرطان پایان راه نیست

مؤسس کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان که در سال ١٣٩٣ تأسیس شده است، با تاکید بر این که سرطان پایان راه نیست، گفت: افراد مبتلا به سرطان به شدت نیازمند روحیه دادن هستند. در واقع برآورده کردن نیازهای روحی آنان، درمانی بر دردها و امیدی دوباره به سالم بودن می دهد.

وی افزود: متاسفانه ۶۰ درصد مردان در صورت مشاهده سرطان در زنان، آنها را ترک می کنند. پس زنان باید با معاینه و توجه به خود، زندگی سالمی برای خود و فرزندان و سایر اعضای خانواده فراهم کنند.

اقبال نیا درباره عملکرد کمپین آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان پستان گفت: این کمپین مانند چتری تمام زنان مبتلا به سرطان را حمایت روحی و معنوی می کند تا زنی در دورترین نقطه در انزوای سرطان جان ندهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طبق آمار ارائه شده اگر از هر 8 زن دونفر سرطان سینه داشته باشند باید گفت تعداد مبتلایان 25 درصد جمعیت زنان است نه 8 درصد .

    • بدون نام

      خاک بر سر مردای که با وجود بیماری زن اونا ترک میکنه

    • بدون نام

      علت اصلی سرطان پستان زنان قرصهای ضدبارداری است

    • بدون نام

      حتما بخونید.یکی از همکارا که زنش سرطان سینه داشت و بنده خدا فوت کرد.بعد فوت زنش،خواهرش بعدها که تو کانادا درس میخوند متوجه شد علت اصلیش بستن سوتین هست.تو کانادا فقط برای یه مجلس چند ساعته میبندن ...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اره این حرفی که زدید رو منم شنیدم بخصوص اینکه شبها موقع خواب کلا باید سوتین رو درآورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج