جاباما
۹۱۶۳۷۴
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

نماینده کهگیلویه در مجلس مطرح کرد:

فقر اقتصادی، عامل خودسوزی زنان در دهدشت

عدل هاشمی‌پور گفت: ۵۲ درصد از مردم این مناطق تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند.

عصر ایران: عدل هاشمی‌پور نماینده مجلس در مورد آمار خودسوزی و خودکشی زنان در ۶ ماه نخست سال جاری در روستاهای شهرستان دهدشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداری، کارشناسان و سازمان بهزیستی با بررسی‌های که در این روستاها انجام دادند به این نتیجه رسیده‌اند که باید با آسیب‌های اجتماعی در این منطقه به طور جدی مبارزه عملی کرد و بی توجهی به این موضوع ممکن است باعث ایجاد بحران اساسی در این مناطق شود.

فقر اقتصادی، عامل خودسوزی زنان در دهدشت

نماینده کهگیلویه (کهگیلویه و بویر احمد) در مجلس با اشاره به برخی اقدامات در سال‌های اخیر در این مناطق ادامه داد: مردم این مناطق فوق العاده محروم هستند، ابتدایی ترین کارهای عمرانی در این مناطق انجام نشده است، بعد از 40 سال لوله گازی برای این مناطق همین اواخر کشیده شده است.

نايب رئيس كميسيون انرژي اضافه کرد: جوانان این مناطق از بیکاری رنج می برند، فقر در اين مناطق بيداد مي‌كند،٥٢درصد مردم اين مناطق تحت پوشش نهادهای حمايتي يعني كميته امداد و سازمان بهزيستي هستند.

وي ادامه داد: نمي‌خواهم خدمات نظام در اين مناطق را زير سوال ببرم ولي كار اصلي و زير بنائي در عرصه هاي مختلف فرهنگي و آموزشي و يا حوزه هاي عمراني و صنعتي در اين مناطق نشده است، در حال حاضر اتفاقاتي مي افتد ولي بايد اين قبيل كارها به صورت مستمر ادامه داشت باشد.

این نماینده مجلس تصريح كرد: تا نامي از خودسوزي زنان در اين مناطق برده مي شود برخي ضعف فرهنگي را علت اين موضوع مي دانند كه بايد به اين نوع اظهارنظرها بگويم اتفاقا مردم اين مناطق مردمي با فرهنگي غني و كم توقع هستند و همين كم توقعي شان نيز باعث شده است كه تا الان صدايشان به جايي نرسد.

وي با بيان اينكه فقر اقتصادي عامل اصلي خودكشي و خودسوزي جوانان و زنان و حتي برخي مردان در اين مناطق است گفت: بايد در اين مناطق هم كار فرهنگي و هم اقتصادي شود، بايد منابع به اندازه كافي در اختيار مسئولان در اين مناطق قرار گيرد، متاسفانه دست مسئولان استاني خالي است.

هاشمي پور تاكيد كرد: يک خانواده 5 الی 6 جوان تحصيلكرده دارد و دستش به هيچ جا بند نيست و کاری نيست كه انجام دهند. رودخانه هم بغل دست شان است اما نمي توانند آب براي كشاورزي پمپاژ كنند وچنان مشكلات زندگي به آنها فشار مي آورد كه مرگ را ترجيح مي دهد.

وي گفت: ما منكر خودكشي و خودسوزي در اين مناطق نمي شويم اما آماري كه در رسانه ها منتشر شده است دقيق نيست. اين مناطق حوزه انتخابيه بنده است و حتي بارها در مراسم ختم هاي اين افراد نيز شركت كردم ولي موضوع به اين شدت و غلظتي كه رسانه ها مي گويند نيست.

نماينده مردم كهگيلويه خاطر نشان كرد: ما تذكرات لازم را به مسئولان در سطح ملي و استاني داده ايم و حتي هشدار داده‌ايم كه بايد براي جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي كار فوري و ضروري در اين مناطق انجام شود اما با اين حركت هاي كند نمي توان چندان اميدوار به حل مشكل بود.

وي گفت: اين روستاها محرومترين مناطق كشور هستند و انگار مردم به جز خدا كسي را ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر در جمهوری اسلامی فقر هم وجود دارد؟!

    • بدون نام

      امریکا غلطی نمیتواند بکند ولی مسئولین چرا

    • بدون نام

      این افرادی که از دهن مردم حرفای گنده میزنن پاسخگو باشن در مورد این مسائل

    • بدون نام

      بزرگتربن علت بدبختیشون ، وجود نماینده ای مثل توعه! که فقط در دوران نمایندگیت بفکر جیب و منافع خودتی!

    • بدون نام

      حالا هی برید خرج حرم بارگاه ها کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین هزاران لایک

    • جواد مقدم

      بودجه را بر اساس ثروت منطقه اختصاص می دهند بنابراین مناطق پیشرفته اعتبار بیشتری دریافت می کنند که گاهآ مبلغی را هم به خزانه بر می گردانند خب فقرا هم کمتر می گیرند ، باید نسبت به جمعیت داده شود کمیته امداد و بهزیستی هم مسکن است ، دولت به هر خانوار چند گوسفند و چند گاو هدیه بدهد و چند تا از طرح های صنعتی و غیره را در استان کهگیلویه و بویراحمد پیاده کند ، تازه فقط آنجا نیست و استان محروم زیاد داریم ، دلواپسی بزرگیست و جا دارد خون گریه کنیم آری .

    • بدون نام

      کشوری که اسلامی است ومسولانش دم ازاسلام میزنندولی بی عدالتی بیدادمیکندوکسانی هستندکه بس پولدارندکه پولشماربانکهانمیتوانندپولهایشان رابشماردوکسانی هم هستندبرای لقمه ایی نان خودسوزی وخودکشی میکنندولی این بی عدالتیهاپایدارنمیماندویک روزخداریشه ظلم رامیسوزاند

    • سیدحسن

      کشور مشغول حل مشکلات مردم خودش بشه،به جای سیاست وکلاه ساختن برای سر مردم فکر صادقانه ای برای حل مشکلاتشون بشه

    • م

      لغنت خدا بر برخی مسئولین خائن

    • بدون نام

      مارکورد زدیم!!!!!

    • بدون نام

      سرتون سلامت باشه میلیارد میلیارد بزنین زیر بغل تشریف ببرین گشت و گذار

    • بدون نام

      جون مردم ارزشی نداره . جالبه همه مسولین دلایل خودکشی مردم که همانا فقر مطلق و بیعدالتی است را میدونن ولی هیچکس کوچکترین قدمی بر نمیداره

    • علیرضا

      این افرادازیارانه هاومنابع ملی که دیگران ازان بهره مندهستندسهمی برابرباصفردارند.ایایارانه انهاباید45تومن باشد.چرانظام فکری بحال این بدبختی هانمیکند.مسئول خودکشی های ناشی ازفقرکیست!!!!

    • ایرانی

      مشکلات همه دنیا رو می خوایم حل کنیم بعد تو مشکلات بیشمار خودمون موندیم براستی که جز خدا کسی عدالت نداره

    • بدون نام

      بخاطر تحریم و گرانی بیش از حد،مردم ناچارند دست به هر کاری بزنند!

    • بی نام

      خدا به این مردم مظلوم رحم کنه.

    • بدون نام

      مرگ بر فقر ومرگ بر تمام کسانی که فقر را بر ایران آوردند

    • عرفان

      پس مردم سیستان چی بگند که در آرزوی لوله گاز سالها با وعده ها ی پوچ وتو خالی هر ماه به تعداد کارتن خوابها اضافه میشود...خدا رحم کند با این مسئولین بی غیرت و نامرد...دزد....

    • بدون نام

      تقریبا تمام کشورهای اسلامی حال و روزشان همیین ده. برابر ثروت کنونی راهم داشته باشن.باز هم همین .شاید آن موقع بدتر از این هم بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج