۹۱۶۴۲۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جنگ تجاری آمریکا و چین به لیگ NBA کشید

بدنبال توییت یک مدیر بسکتبال ان‌بی‌ای (NBA) در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ، چین اعلام کرد برنامه پخش بازی‌های تدارکاتی لیگ برتر بسکتبال آمریکا را لغو کرده و مجازات‌های بیشتری را هدف گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: بدنبال توییت یک مدیر بسکتبال ان‌بی‌ای (NBA) در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ، چین اعلام کرد برنامه پخش بازی‌های تدارکاتی لیگ برتر بسکتبال آمریکا را لغو کرده و مجازات‌های بیشتری را هدف گرفته است.

چین یکی از بازارهای سودآور بسکتبال آمریکا محسوب می‌شود. با این حال لیگ برتر بسکتبال آمریکا، از سوی واشنگتن به شدت مورد انتقاد قرار می‌گیرد؛ جایی که نامزدهای ریاست جمهوری، سناتورهای پرنفوذ و هواداران این ورزش، این نهاد (NBA) را به تسلیم شدن مقابل حکومت چین متهم کرده‌اند.

جرقه این بحران روز جمعه زده شد؛ زمانی که «داریل موری» مدیر ارشد باشگاه هاستون راکتس، توییتی در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ که خواستار آزادی بیشتری هستند، منتشر کرد.

NBA که در بازار چین به دنبال متوازن کردن منافع خود مقابل ارزش‌های آزادی بیان آمریکایی است، در تنشی وسیع‌تر مابین ۲ ابرقدرت جهان گرفتار شد.

ان‌بی‌ای در ابتدا با انتشار بیانیه‌ای انتقاد سیاستمداران ارشد آمریکایی مبنی بر سر تعظیم فرود آوردن در برابر چین را به موضوعات و منافع مالی نسبت داد و در عین حال، «جیمز هاردن» ستاره باشگاه راکتس نیز عذرخواهی کرد.

با این حال، «آدام سیلور» سرپرست لیگ ان‌بی‌ای روز گذشته تاکید کرد که این نهاد از حق موری در بیان عقایدش حمایت می‌کند.

در نتیجه، تلویزیون مرکزی چین CCTV امروز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که آنها از برنامه خود برای پخش ۲ دیدار تدراکاتی پیش فصلی که قرار است هفته جاری در چین برگزار شود، منصرف شده و در نظر دارند تا مجازات‌های بیشتری را علیه لیگ NBA اعمال کنند.

تلویزیون مرکزی چین با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: معتقدیم که هرگونه اظهارنظری که حاکمیت ملی و ثبات اجتماعی را به چالش بکشد، در حیطه آزادی بیان جای نمی‌گیرد؛ از این نظر، شبکه ورزشی تلویزیون مرکزی چین تصمیم گرفته است تا بدون درنگ برنامه‌های خود را برای پوشش زنده بازی‌های پیش‌فصل NBA (در چین) تعلیق کرده و بلافاصله تمامی مشارکت ها و مراودات مرتبط با این لیگ را مورد تحقیق و بازنگری قرار دهد.

بدنبال این بیانیه، شرکت تنسنت (Tencent) که هر ساله بازی‌های ان‌بی‌ای را به طور آنلاین برای میلیون‌ها مخاطب چینی پخش می‌کند، بلافاصله اقدام مشابهی را صورت داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین قدرتمندبه جلوخواهدآمدوروسیه ثروتمندبااعتمادبنفس به دوران شکوه برگشته وهندهم باقدرت به جلومیرود!

    • م

      مرز داره بیاد با ما بجنگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج