۹۱۶۴۹۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

خروج از سوریه، برگ ترامپ علیه استیضاح بود

عضو اندیشکده "بنیاد خاورمیانه" اعلام خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را برگ برنده مهم ترامپ علیه استیضاح خود دانست که توانست افکار عمومی را از بازی دموکرات‌ها منحرف کند.

ایرنا: عضو اندیشکده "بنیاد خاورمیانه" اعلام خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه را برگ برنده مهم ترامپ علیه استیضاح خود دانست که توانست افکار عمومی را از بازی دموکرات‌ها منحرف کند.

جورجو کافییرو روز سه شنبه درباره تصمیم رئیس جمهوری آمریکا به پایان دادن به حضور غیرقانونی سربازان کشورش در خاک سوریه گفت اسراییل از این تصمیم نگران است، زیرا نتیجه آن را به سود سوریه می بیند.

پیام ترامپ به طرفدارانش

عضو اندیشکده "بنیاد خاورمیانه" چند عامل را در پس تصمیم ترامپ برای پایان دادن به حضور غیرقانونی سربازان آمریکایی در سوریه دانست و افزود: از یک منظر بدبینانه، او می خواست بحث داخلی را از استیضاح تغییر دهد و افکار عمومی را منحرف کند. این کارش به خوبی جواب داد.

کافییرو ادامه داد: ترامپ از سوی دیگر از همان انتخابات خود را در برابر جمهوریخواهان و دموکرات های مداخله گر قرار داده و گفته بود که نیروهای آمریکایی را خارج خواهد کرد. با تصمیم امروز، وی به پایگاه و رای دهندگان در داخل این پیام را فرستاد که به وعده خود عمل کرده و موضوع جنگ با داعش را به ترکیه سپرده است.

خروج از سوریه، برگ ترامپ علیه استیضاح بود

پرسیدیم با توجه به اعتراض برخی چهرههای کلیدی جمهوریخواه، فکر نمیکنید که این کار به ضرر ترامپ تمام شده و زمینه همدستی جمهوریخواهان و دموکرات ها را برای استیضاح فراهم کند؟

خاوییر با رد این نکته گفت: برخی شکافها میان جمهوریخواهان و ترامپ وجود داشته است. به خصوص اینکه او با جمهوریخواهان تندرو و طرفداران بوش و بولتون تضادهایی داشته است اما فکر نمیکنم که به خاطر موضوع سوریه و ترکیه شاهد تغییر خاصی در موضع جمهوریخواهان بوده و آنها به اردوگاه استیضاح کنندگان بپیوندند.

دموکرات های جنگ طلب

ایرنا پرسید که اعتراض شدید برخی چهره های کلیدی دموکرات از جمله "هیلاری کلینتون" به پایان حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه به چه دلیل است؟

این فعال سیاسی آمریکا پاسخ داد: جریان سنتی در سیاست خارجی آمریکا بطور کلی پشتیبان یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه بوده است. از منظر آنها، این کار ضربه سنگینی به یگان‌های مدافع خلق می زند.

کافییرو ادامه داد: انها همچنین می گویند که ایران و روسیه از این وضع بهره برداری می کنند و برنده می شوند. با این حال وضعیت به این سادگی نیست که می گویند و بسیار پیچیده تر از چیزی است که تصویر می کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیام این کار برای متحدان آمریکا در منطقه ناگوار نیست و آیا به معنای پشت کردن آمریکا به آنها تفسیر نمی شود، اضافه کرد: یگان‌های مدافع خلق کرد از حمایت آمریکا برای مبارزه با داعش برخوردار بودند اما با شکست داعش، روشن بود که ایالات متحده قرار نبود برای همیشه در کنار یگان‌های مدافع خلق کرد بماند و زمینه ایجاد دولت آنها را در سوریه فراهم کند. این همکاری موقتی برای مقابله با داعش بود و انتظار واقع بینانهای برای ازلی کردن آن نبود.

ناخرسندی صهیونیستها

این تحلیلگر سیاسی درباره موضع رژیم اشغالگر قدس در خصوص خارج شدن نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: تصور من این است که اسراییل از این تصمیم استقبال نکند.

خاوییر توضیح داد: اسراییل همیشه به دنبال این بوده است که کشورهای عرب ضعیف و دچار تفرقه باشند. برای دهه ها، اسراییل با پ ک ک (حزب کارگران کردستان) و یگان‌های مدافع خلق کرد یا با نیروهای سودان جنوبی برای بهره برداری از تنش های قومی در کشورهای عربی، کار کرده است.

وی تاکید کرد: اسراییل همیشه به دنبال کشور مستقل کرد بوده است. بویژه در سوریه، مناطق کرد نشین بر منابع مهم نفت و گاز قرار دارند. اسراییل خواستار یک سوریه تجزیه شده برای ضعیف کردن این کشور بوده است.

عضو اندیشکده "بنیاد خاورمیانه" خاطر نشان کرد: اسراییل همچنین از نفوذ ترکیه نگران است و برای همین با مصر و امارات همکاری می کند تا از گسترش نفوذ آنکارا در سوریه جلوگیری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      هرچند اصلا ترامپ رو قبول ندارم ولی خروج از سوریه بهتر کار هست.
      بقیه کارهای ترامپ همش اشتباه و مزخرف و بی معنی ست.
      مرگ بر امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترکی؟!

      • دونالد ترامپ

        جيره ت رو قطع کرده بايدم کارهاشو قبول نداشته باشي

      • ضد امریکا

        نه کاربر...ترک نیستم

      • دونالد ترامپ

        ترک نيست عربه اونم از نوع لبنانيش

      • دونالد ترامپ

        ترک نيست عربه لبنانيه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج