۹۱۶۵۴۳
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

دفاع تمام قد از اقدامات برون مرزی سپاه

محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که البته منحل شده است، بر اقدامات سپاه پاسداران در خارج از مرزها مهر تأیید زده است.

خبرآنلاین: محمد سلامتی، دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که البته منحل شده است، بر اقدامات سپاه پاسداران در خارج از مرزها مهر تأیید زده است.

این چهره شاخص اصلاح‌طلب گفته است: من شخصاً خیلی از کارهای سپاه را قبول دارم. مثلاً کارهایی که سپاه در خارج انجام داده و امنیتی که در داخل ایجاد کرده است. وی در تشریح این اقدامات افزوده: اقداماتی که در سوریه، لبنان، عراق و یمن چه از لحاظ اجرایی و چه از لحاظ سازماندهی و معنوی انجام داده است، من شخصاً این اقدامات را قبول دارم. چرا؟ به این دلیل که خودم هم همین دیدگاه را داشته‌ام. نه فقط من، حتی در اوایل کار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، ما یک استراتژی تحت عنوان «نظم نوین جهانی» یا «آغاز مرحله جدیدی از تهاجم امریکا برای سلطه بر جهان» منتشر کردیم که به دلیل اهمیتش روی آن زیاد کار شد.

وی ادامه داده: در این بیانیه جهت مقابله با تهدیدهای امریکا علاوه بر اتخاذ راه‌های سیاسی و اقتصادی به راه‌های نظامی نیز اشاره کرده بودیم و در این زمینه به ضرورت نزدیکی و گسترش روابط در زمینه نظامی با کشورهای هم سرنوشت (هدف تهاجم امریکا) مثل سوریه، یمن و غیره و نیز بهره‌گیری از نفوذ ایران در میان جنبش‌های انقلابی و اسلامی فلسطین و لبنان که در آن موقع بیشتر مطرح بودند، اشاره کردیم. لذا آنچه سپاه انجام داده، تقریباً همان چیزی است که ما پیشنهاد داده بودیم. من هنوز هم به آن تحلیل معتقدم. سلامتی گفته است: آن استراتژی برای امنیت ملی یک ضرورت جدی است. بارها و در مقاطع مختلف ظرف ۲۸،۲۷ سال اخیر امریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که تصمیم جدی در جهت تغییر نقشه سیاسی خاورمیانه دارند. برای این کار ائتلاف درست کردند، گروه‌های تروریستی سازماندهی کردند و هزینه‌های هنگفت کردند.

اگر این کار به نتیجه می‌رسید، بی‌تردید امنیت در مرزهای ما از بین می‌رفت و گروه‌های مسلح تجزیه‌طلب تقویت می‌شدند. حضور ایران در مقابله با اهداف امریکا در منطقه سرنوشت‌ساز شد. حتی اگر امریکا چنین راهبردی در خاورمیانه نمی‌داشت نیز ایران بتدریج با مشکل امنیتی دیگری مواجه می‌شد و آن، این بود که چون برخی کشورهای منطقه دارای راهبردهایی برای امنیت درازمدت و گسترش نفوذ خود بودند و هستند؛ در نهایت امنیت و منافع ایران را به چالش می‌کشید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته: مثلاً در ارتباط با چنین راهبردی القاعده که در سال ۱۳۶۷ در پیشاور پاکستان تأسیس شد با حمایت و کمک عربستان بود. یا طالبان که در سال ۱۳۷۵ در افغانستان همسایه ما به قدرت رسید، حمایت کامل عربستان پشتوانه آن بود. چنین راهبردهایی بی‌تردید امنیت ما را تهدید می‌کند. مشابه چنین راهبردی را برخی دیگر از کشور‌های ریز و درشت منطقه داشتند. در قبال چنین راهبردهایی ایران برای تأمین امنیت خود چه می‌توانست بکند؟ به نظر من، همین کاری که سپاه و در مرحله بعد ارتش آن را انجام داده‌اند. سلامتی افزوده: لذا حفظ و تقویت روابط با حزب‌الله لبنان، حمایت از حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی، کمک به زینبیون و فاطمیون، حمایت از حشدالشعبی و حمایت از انصارالله بخوبی در چارچوب استراتژی امنیت ملی ایران می‌گنجد.

با این حال به نظر من از آنجا که سپاه کار خود را در این زمینه بخوبی انجام داده است، جای قدردانی فراوان دارد. این کارها نه فقط امنیت ملی را به ارمغان آورد بلکه ایران را به عنوان قدرت برتر منطقه ارتقا داد. البته طبیعتاً تصمیم این کار با مسئولان بوده است و سپاه و ارتش مجری بوده‌اند، اما این به معنی این نیست که من همه کارهای سپاه را قبول داشته باشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هزینه هاش ببینید الان کل کشور تحریم شده دوبار تا شروع جنگ رفتیم

    • هیدا

      ماشالله شیر مردان دلیر اسلام درود خدا بر شما، امروز ما و جهان اسلام چشم امیدمان به شماست شما دقیقا همان هایی هستید که امام حسین را یاری کردند در پناه خدا باشید

    • دونالد ترامپ

      از وقتي پاي نيروهاي ما به خارج از مرز باز شد هم امنيتمون رفت و هم اعتبار و ارزشمون

    • دونالد ترامپ

      وقتي ميگيم اصلاح و اصول يکي ان از همين حرف ميزنيم

    • دونالد ترامپ

      وقتي ميگيم اصلاح و اصول يکي ان از همين حرف ميزنيم

    • بدون نام

      شاید کار امروز ظاهرا درست باشد ولی در آینده چه بازتاب داره ؟ مهم آینده نگریه و الا ........به هر انسانی می گفتن متفکر .

      پاسخ ها

      • بصیر ممتاز

        آیندگان از اینکه تدبیری اندیشیده شده تا دشمن را در خارج از مرز ها زمینگیر کنیم به ما افتخار خواهند کرد مگر اینکه چند نفری مًل این آقا دو دو تا چهار تا ومنطق صغری وکبری ونتیجه را نداند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج