۹۱۶۵۵۹
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ماه عسل گران‌فروشان در بازار مسکن تمام شد

مشاوران املاک می‌گویند هم‌اکنون نسبت به اردیبهشت ماه از تعداد فایل‌های نجومی و قیمت‌هایی که بالاتر از میانگین منطقه بود کاسته شده و مالکان قیمت‌ها را البته به طور قطره‌چکانی پایین می‌آورند.

خبرگزاری ایسنا: مشاوران املاک می‌گویند هم‌اکنون نسبت به اردیبهشت ماه از تعداد فایل‌های نجومی و قیمت‌هایی که بالاتر از میانگین منطقه بود کاسته شده و مالکان قیمت‌ها را البته به طور قطره‌چکانی پایین می‌آورند.

مسیر گران‌فروشان در بازار مسکن با غربال فایل‌های قرمز مسدود شد. از دوم مردادماه امسال که دادستانی، ساماندهی سایت‌های فروش ملک را در دستور کار قرار داده قیمت‌های نجومی از آگهی‌ها حذف شده و با توجه به کاهش ۷۳ درصدی معاملات، راه فروش این نوع آپارتمان‌ها بسیار دشوار شده است. واسطه‌های ملکی می‌گویند خرید و فروش حتی در فایل‌های زیر قیمت به سختی صورت می‌گیرد؛ چه برسد به آپارتمان‌هایی که قیمت‌های آن بالاتر از میانگین منطقه ارایه می‌شود.

بررسی‌های میدانی از انجماد دارایی‌ها در بخش مسکن حکایت دارد. اشکان، یکی از مشاوران املاک منطقه ۴ می‌گوید: اسفند پارسال و اردیبهشت امسال اوج مراجعه برای خرید آپارتمان بود و کسانی که به نوعی تصور می‌کردند از تورم جا مانده‌اند سرمایه خود را وارد بازار مسکن کردند. به همین دلیل در حال حاضر افرادی که در بازار مسکن هستند و قصد سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای دارند باید ابتدا آپارتمانی را که خریده‌اند بفروشند. معدود خریداران بازار مسکن هم به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یا خریداران مصرفی که خانه قبلی خود را زیر قیمت می‌فروشند و آپارتمان‌های جدید را زیر قیمت خریداری می‌کنند یا سفته‌بازانی که خرید جدید آنها مشروط به فروش خانه فعلی است که البته گروه دوم با توجه به انتظار سودآوری، تخفیف نمی‌دهند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر نسبت به اردیبهشت ماه قیمت در برخی آگهی‌ها ۵ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است گفت: تا اردیبهشت ماه تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان واقعی بود اما حالا شرایط بر عکس شده است. تا دلت بخواهد آپارتمان برای عرضه وجود دارد اما خریداران عقب‌نشینی کرده‌اند و در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. حتی فایل‌های زیر قیمت به سختی فروش می‌رود. اندک نشست‌هایی هم که برای خانه‌های به‌قیمت برگزار می‌کنیم معمولا به دلیل توقع مشتریان برای تخفیف بیشتر و مقاومت فروشندگان در این خصوص لغو می‌شود.

کاهش اندک قیمت مسکن به روایت آمار رسمی

میانگین قیمت مسکن در تهران بر اساس اعلام بانک مرکزی در شهریورماه به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان درهر متر مربع رسید و این در حالی است که طی دو ماه اخیر قیمت خانه دو افت ماهیانه را تجربه کرد؛ به طوری که قیمت‌ها در مردادماه و شهریورماه به ترتیب ۲.۴ و ۲.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. با این حال جهش قیمت‌ها طی دو سال اخیر، متقاضیان را از خرید، ناتوان کرده است.

آمار گویای آن است که قیمت مسکن در تهران نسبت به چهار سال قبل ۲۰۸ درصد، نسبت به سه سال قبل ۱۹۶ درصد، نسبت به دو سال قبل ۱۶۶ درصد و نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است. در ماه‌های اخیر سرعت رشد قیمت کاهش یافت؛ تا این‌که مردادماه امسال پس از ۲۰ ماه رشد لجام‌گسیخته، میانگین قیمت‌ها نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد کاهش پیدا کرد. در شهریورماه ۱۳۹۸ نیز افت قیمت ادامه یافت و آمار بانک مرکزی از افت ۲.۸ درصدی قیمت نسبت به ماه قبل حکایت داشت. با این وجود واسطه‌های ملکی از واکنش خنثی متقاضیان به کاهش ناچیز قیمت مسکن خبر می‌دهند.

یک کارشناس: قیمت مسکن به حدود اسفند پارسال برمی‌گردد

افت نرخ ارز از یک‌ سو و کاهش تعداد معاملات از سوی دیگر دست به دست هم داده‌اند تا این روزها دیگر تقاضای سوداگری مسکن برای ورود سوداگران مهیا نباشد و انگیزه‌ای هم برای تقاضای سوداگری دیده نشود.

مهدی روانشادنیا، کارشناس بازار مسکن با اشاره به این موضوع می‌گوید: سال گذشته قالب پیش‌بینی در بازار مسکن این بود که رشد قیمت مسکن تا پایان سال ادامه دارد و در سال ۱۳۹۸ پایان افزایش قیمت را خواهیم داشت اما بازار مسکن برخلاف پیش‌بینی‌ها به‌ دلیل هیجانات حاکم بر بازارهای موازی، در بهار امسال با رشد کم‌سابقه‌ای مواجه شد.

به اعتقاد این کارشناس، افت قیمت مسکن تا رسیدن قیمت‌ها به قیمت اسفند سال گذشته ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از آذر 96 به بعد قیمت مسکن تخیلی شده و قبل از آن گران بود و کسی با همان قیمتها قدرت خرید نداشت!
      تا قیمتها واقعی نشود و به کمتر از آذر 96 باز نگردد خبری از خرید نیست و با قیمتهای تخیلی اسفند پارسال کسی خرید نخواهد کرد خیالتان راحت باشد که با القاء قیمت می توانید مشتری جذب کنید!!!!

      پاسخ ها

      • ب

        مردم عزیز کشورم نخرید. زیر بار ظلم و زور نرید. , قیمتها باید اصلاح بشه. مسکن و خودرو نخرید

    • متذکر

      فقط واقعی شدن قیمت می تواند مسکن را رونق و دارندگان آنرا از ضررهای هنگفت نجات دهد!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      با قیمتهای توهمی اسفند پارسال هم کسی خرید نمی کنه!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      مسکن تابع قیمت مصالح است،برای ساخت مسکن باید به قیمت مصالح ان توجه کرد که در حال حاضر هیچ کدامش کاهش پیدا نکرده اند.

      پاسخ ها

      • احمد

        اهن سایز 14در اوج قیمت 950 هزار تومان شد اما الان 700 هزار تومان شده حدود 27 درصد ارزانتر شده کاهش 25 درصدی قیمت اپارتمان منطقی و شدنی است

      • بدون نام

        این ادعا خالی بندیه! نه واقعیت اونموقع که مصالح گرون نشده بود ولی خونه چند برابر شد علتش چی بود؟!!!!!!!!!

      • بدون نام

        قیمت توهمی مسکن تابع هیچ منطقی نیست جز سودجوئی!

      • بدون نام

        موتور آسانسور ارزان شده من خریدم درب پنچره امده پایین

    • اکبر

      یارانه اینابایدقطع بشه ها؟ولی برعکس یارانه کارگرها راقطع میکنن

    • محمد طاهر

      باتوجه به افت شاخص های ارز طلا ،و تلاطمات و نوسانات منطقه ای و انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش رو،باید شاهد تدریجی قیمت مسکن تا اردیبهشت ۹۹باشیم،

    • حاچ میتی

      آخه برسه به اسفندپارسال بازم زیاده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاربر حاج میتی، من چی میگم، تنبورک م چی میگه. اینها در تلاش هستند که چهار صفر از پول ملی کم کنند تا مثلاً نشان دهند همه چیز ارزان شده، ولی هرگز فکر نمی کنند که چه ضربه ای به پول ملی میزنند که تا یکصد سال دیگه هم جبران نمی شود،، با پر رویی هم میگویند باید زودتر این چهار صفر را از پول ملی حذف می کردیم، آدم حرفش نمیاد، کجا 96ارزان بوده اگر میخوان قیمت ها درست بشه با 3میلیون تومان یک خانه 140یا 160متر مربعی را تقریباً تمام میکرد یعنی سال 80 الانه که دزد بازار است و سر گردنه همان سال هشتاد بود که ميگفتند برنج تا کیلویی 700تومان جا داره،!!!

    • بدون نام

      کدام کاهش؟! هر روز یه درصد بزرگ از کاهش قیمت اعلام میکنن ولی خدا شاهده ما که در مرکز تهران هستیم هیچگونه کاهش قیمت ندیدیم! این آمار را از کجا میارن؟! ما از خدامونه کاهش قیمت برای همه چی رخ بده ولی جالبه چند روز پیش یه تیتر خبر نوشته بود کاهش 40 درصدی قیمت مسکن!!! یعنی متری 15 میلیون شده 9 میلیون؟!!!

    • امین

      ما شهرستانها اصلا قیمت مسکن تغیر نکرده همش دروغه مسکن ۱۰۰ متری تو شهرمون شده یک میلیارد تومن این کجای عدالت متولدین دهه ۶۰ سوختین دروغ گوا

    • بدون نام

      اگه مردم خونه ها رو با این قیمت‌های گرون نخرند، قیمت‌ها پایین میاد

    • احمدی

      با توجه به نقد شوندگی سخت املاک، قیمت مسکن تا ۱ سال دیگر، افت ۳۰ الی ۴۰ درصدی خواهد داشت.
      تازه با اون مقدار کاهش هم سازندگان ضرر نخواهند کرد، فقط از سود فضایی آنها کاسته خواهد شد.

    • بدون نام

      باید قیمت طوری باشد که یک فرد با درآمد متوسط در طول ده سال خانه دار شود نه اینکه با این وضع به مخیله اش هم خطر نکن حقوق. یک میلیون ودوبست هزار کی می تواند خانه نیم میلیاردی بخرد

    • ب

      لطفا و خواهشا نخرید. ملت این قیمتها واقعی نیست. مسکن و خودرو نخرید. اینقدر نخرید تا مجبور بشن قیمتها رو اصلاح کنن, زیر بار ظلم و زور ی عده سودجو نرین.

    • بدون نام

      بازم تحریم ادامه میدیم و نمیخریم تا حسابی قیمت ها پایین نیان ودلال ها بیچاره نشن

    • بدون نام

      من هر روز آگهی ها رو میبینم....خیلی مسخره میاد برام این قیمتهایی که برای فروش زمین و آپارتمان و خونه و ماشین و غیره میزارن...من خودم 2 سال پیش معامله داشتم، همون موقع رکود خیلی شدیدی تو بازار مسکن بود( بخاطر قیمتهای خیلی بالا) و کمتر معامله ای صورت میگرفت خب حساب کنید الان چجوریه...تا وقتی قیمت مسکن و خودرو داخلی میرن بالا هیچ امیدی به پیشرفت نیست اتفاقا بسمت نابودی هم پیش خواهیم رفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج