جاباما
۹۱۶۵۸۵
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

چالش‌های انتشار آلبوم محسن چاوشی تمامی ندارد

جدیدترین آلبوم محسن چاوشی مانند آثار قبلی این خواننده پاپ راه ساده‌ای برای انتشار ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: ساز و کار‌های دفتر موسیقی همچنان برای محسن چاوشی و هادی حسینی تهیه کننده آلبوم جدید این خواننده پاپ پذیرفتنی نیست. هر آلبوم یا حتی هر قطعه از چاوشی با چالشی در دفتر موسیقی همراه می‌شود. برای آخرین اثر چاوشی حتی کار در جلسه با مسئولان دفتر موسیقی بالا گرفت و خواننده و تهیه کننده، جلسه را ترک کردند.

چالش‌های انتشار آلبوم محسن چاوشی تمامی ندارد

پیش از آن محمد الله یاری مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرده بود که روند انتشار این آلبوم به شکل طبیعی طی شده و از نظر او فرایند‌ها به درستی در حال سپری شدن هستند. ایراد به یک بیت از یک ترک در آلبوم و همچنین عنوان آلبوم مانع از انتشار زود هنگام اثر شد.

در طرف مقابل صاحبان اثر می‌خواهند آلبوم به شکل کامل و همانطور که آن‌ها تولید کرده اند، منتشر شود. همین موضوع باعث شده که خواننده و تهیه کننده آلبوم «قمارباز» برای اخذ مجوز هر بار دچار مشکل شود.

پس از درگیری لفظی در جلسه مسئولان دفتر موسیقی با صاحبان اثر آلبوم جدید چاوشی، الله یاری به تازگی با یکی از خبرگزاری‌ها گفت و گویی انجام داد. وی درباره‌ این آلبوم گفت: «به هرحال شورای شعر و ترانه ملاحظاتی دارد که کلی است. تصمیمات اتخاذ شده به دست اعضا نیز بر اساس آن موارد اتخاذ می‌شود.»

الله یاری درباره ایرادی که به این آلبوم گرفته شد، بیان کرد: «صحبت بر سر این موضوع بود که اگر قرار باشد یک یا دوبیت یا یک واژه از شعر مورد نظر خوانده نشود، ممکن است شعر ناقص شود و آسیب ببیند. همچنین ممکن است بیتی موقوف‌المعانی باشد؛ یعنی نبودش معنی کلی ابیات بعدی و به طور کلی شعر را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین رای شورای شعر این بود که بهتر است، جای آن شعر، اثر دیگری از مولوی جایگزین شود. ذره‌ای بغض و ناراحتی نسبت به خواننده و شعر و اثر وجود ندارد.»

مدیر دفتر موسیقی در ادامه اظهار کرد: «موضوع ناراحت‌کننده این است که افرادی به جز عوامل تولید و تهیه آلبوم و خارج از ارشاد فضاسازی‌های رسانه‌ای می‌کنند و با نشر پست‌ها و مطالب نا‌درست اخبار را به گونه‌ای دیگر به گوش مخاطبان می‌رسانند. مثلا گفته بودند از عوامل تولید خواسته شده کلمه مشخصی را از شعر حذف کنند! آن هم از اثری متعلق به شاعری کلاسیک! مطمئنا هیچ شورایی، تحت هیچ شرایطی همچین کاری نمی‌کند و چنین رای صادر نمی‌کند و به این سمت و سو نمی‌رود که فلان کلمه از شعر حذف شود. در نهایت این پیشنهاد مطرح می‌شود که شعری دیگر جایگزین اثر مورد نظر شود، که این اتفاق افتاد. ما حتی به این فکر کردیم که چند بیت از اثر خوانده نشود، اما در مقطعی بهتر دیدیم که شعری دیگر جایگزین شود تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.»

بنابراین حذف یکی از قطعات برای آلبوم جدید چاوشی اتفاق افتاده است. اما وقتی ما موضوع را با هادی حسینی تهیه کننده آلبوم «ابراهیم» در میان گذاشتیم، وی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «هنوز به ما چیزی اعلام نکردند»

چاوشی نشان داده به راحتی کوتاه نمی‌آید

تردیدی وجود ندارد که تنش بین دو طرف بالاست، اما موضوعی که همچنان مشخص نیست، این است که دفتر شعر چه زمانی به انتشار آلبوم مجوز می‌دهد. آیا چاوشی از موضع خود کوتاه می‌آید و این قطعه را از آلبومش حذف می‌کند یا خیر. در اثر قبلی، چاوشی حتی دو قطعه حذف شده از آلبوم را منتشر کرد. او نشان می‌دهد که به راحتی از آثاری که تولید کرده، نمی‌گذرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روانی احمق بیشرف

    • M.I

      درود بر چاوشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج