۹۱۶۷۹۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

هشدار درباره‌ی احتمال وقوع سیلاب در ۲ استان

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال آبگرفتگی و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی استان‌های هرمزگان و فارس خبر داد.

خبرآنلاین: سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال آبگرفتگی و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی استان‌های هرمزگان و فارس خبر داد.

هشدار درباره‌ی احتمال وقوع سیلاب در ۲ استان

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: رشد ابرهای همرفتی در بعداز ظهر امروز (۱۷ مهرماه) باعث رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و درمناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود. این شرایط امروز در مناطق مرکزی و غربی و ارتفاعات هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، فردا (۱۸ مهرماه) در مناطق مرکزی و غربی و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و جنوب شرق فارس و جمعه (۱۹ مهرماه) در غرب و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و جنوب شرق فارس رخ می‌دهد. برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، بارش تگرگ در مناطق مستعد، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این مناطق رخ می‌دهد.

در این شرایط به مردم توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

علاوه بر آن نقشه‌های هواشناسی، بیانگر نفوذ توده هوای خنک و بارشی به‌تدریج از امروز (۱۷ مهرماه) به سواحل دریای خزراست بنابراین ابرناکی، کاهش نسبی دما (به‌طور میانگین ۴ تا ۷ درجه سلسیوس)، بارندگی و وزش باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

امروز در استان گلستان، فردا (۱۸ مهرماه) در استان‌های گلستان،خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در پی آن احتمال آبگرفتگی پیش‌بینی می‌شود بنابراین مردم از از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا (۱۸ مهرماه) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق شمالی استان سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و افزایش غبار را در پی دارد.

در این شرایط مردم به‌ویژه کودکان و بیماران قلبی و تنفسی هنگام تردد در فضای باز توصیه‌های بهداشتی و بزرگسالان هنگام رانندگی احتیاط کنند.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: افزایش وزش باد شمالی روی دریای خزر به همراه ابرناکی، بارش باران و مواج شدن دریا در بعدازظهر امروز (۱۷ مهرماه) باعث ایجاد موج‌های با ارتفاع حدود یک تا یک و نیم متر درسواحل استان گیلان، مازندران و گلستان می‌شود که متلاطم شدن دریا همراه با بارندگی را در پی دارد.

جلوگیری از هرگونه تردد قایق‌ها و شناورها در دریا و ممانعت از شنای افراد در سواحل دریا در این شرایط توصیه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج