۹۱۶۸
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

درست راه برويد تا سردرد نگيريد

هيولاي سردرد را رام کنيد

آيا سردردتان هم مثل نوشيدن يک فنجان چاي يا قهوه صبحانه تبديل به يک عادت شده است؟ پزشکان و بهترين دانشگاه​هاي پزشکي دنيا راه​هايي را براي مبارزه با اين درد پيشنهاد داده​اند، فقط بايد تغييراتي اساسي و پايه​اي در رفتارهاي خود ايجاد کنيد.

هيولاي سردرد را رام کنيد
هيولاي سردرد را رام کنيد

  • رژيم​هاي غذايي نادرست
افرادي که سردردهاي شديد دارند اغلب از مشکلاتي نظير قندخون، عدم تعادل ميزان آدرنال و يا کمبود ويتامين رنج مي​برند و در آزمايشات خون بسياري از آنها مشخص مي​شود که دچار فقر غذايي مواد اصلي مانند منيزيم هستند. بدن انسان از درد به عنوان اولين هشدار و زنگ خطر استفاده مي​کند. سردرد به شما مي​گويد، يک جاي کار اشکال دارد.
  • درمان:
تمام مواد غذايي را که در طول يک هفته مصرف مي​کنيد، در يک دفترچه يادداشت کنيد. شايد به نظر شما کمي عجيب برسد، اما گاهي برخي مواد غذايي مي​توانند سردرد شما را تشديد کنند. سپس يادداشت​هاي خود را نزد پزشک ببريد و با او مشورت کنيد.به ازاي هر 23کيلوگرم از وزن بدنتان يک ليتر آب بنوشيد. اگر سلول​ها و بافت​هاي بدن آب کافي نداشته باشند، نمي​توانند عملکرد خوبي داشته باشند و از توانايي​هاي خود استفاده کنند. طب​سوزني را امتحان کنيد. طب سوزني مي​تواند مثل يک مُسکن خوب عمل کند و به عمق بافت​ها نفوذ کند.


چه چيزي باعث سردرد مي​شود؟

  • استرس ← اصلي​ترين و عمومي​ترين دليل سردرد
استرس اولين چيزي است که مي​تواند باعث بروز سردرد شود، اين شرايط در افراد مختلف، مشکلات مختلفي ايجاد مي​کند.

اولين قدم براي برخورد با اين بيماران آگاهي از سابقه خانوادگي آنها و جزئيات زندگي آنها است. اغلب سردردهاي حاد با عادات رفتاري و احساسي مرتبط هستند؛ خستگي و فشار و تنش که به عضلات و ماهيچه​هاي حمايت​کننده سر منتقل مي​شوند و اثر ناخوشايندي روي ماهيچه​ها مي​گذارند.

  • درمان:
  • با حرکات کششي، به عضلات و ماهيچه​هاي خود آرامش را هديه بدهيد.از شانه​هاي خود شروع کنيد و با انجام حرکات کششي مناسب، فشار و استرس را از قسمت​هاي مختلف بدن خود دور کنيد و در انتها اين فشار را از انگشتان پا به بيرون بفرستيد.
  • گاهي ورزش يوگا انجام دهيد. يوگا باعث آرامش ماهيچه​ها و عضلات مي​شود و به تقويت و بهبود تنفس و تصحيح بافت​هاي رباط​هاي گردن و سر کمک مي​کند. يوگا ورزشي است که باعث مي​شود تا حال عمومي فرد رو به بهبود برود و خلق و خوي او را تغيير مي​دهد.
  • وسط روز مديتيشن کنيد: فقط ۲۰دقيقه از وقت خود را در طول روز به مديتيشن اختصاص دهيد. اين تکنيک استرس را دور مي​کند و همانند يک مسکن عمل مي​کند.


  • عادات نادرست نشستن و خوابيدن و راه رفتن
اغلب بيماران مبتلا به سردرد از کمردرد هم شکايت دارند. در حالي که نمي​دانند شايد بدنشستن و همين کمردرد، دليل اصلي سردرد آنها است. يک پزشک ابتدا بايد به نحوه راه رفتن و نشستن بيمار توجه کند، زيرا اين عادات نادرست مي​تواند درد ايجاد کند. به طور مثال ممکن است فردي در تمام روز سر خود را به سمت راست بالا نگه دارد و يا فقط سرش متمايل به سمت راست باشد، در اين صورت يک طرف بدن بيش از حد کشيده مي​شود و همين امر به سيستم عصب​ها فشار وارد مي​کند.

  • درمان:
  • به پهلو بخوابيد و يک بالشت کوچک براي جلوگيري از خرخرکردن بين گردن و سر خود قرار دهيد. اگر خرخر نکنيد، بيشتر مي​خوابيد و خواب بيشتر مساوي است با سردرد کمتر.
  • شانه​هاي خود را ورزش دهيد، چند مرتبه در روز شانه​هاي خود را به عقب و جلو حرکت دهيد. همراه شانه​ها با بازوهاي خود نيز حرکات کششي انجام دهيد، سر خود را به چپ، راست، بالا و پايين حرکت دهيد. به اصطلاح سر خود را نرمش دهيد. اين حرکات باعث بهبود جريان و گردش خون در اين منطقه مي​شود.
  • به يک فيزيوتراپ مراجعه کنيد و از او بخواهيد تا ورزش​هاي مناسب را به شما آموزش دهد. از او شيوه صحيح نشستن پشت ميز و راه رفتن را ياد بگيريد تا فشاري به اعصاب کمر، گردن و سرتان وارد نشود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

هيولاي سردرد را رام کنيد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج