جاباما
۹۱۶۸۸۶
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

پاسخ آشنا به انتقاد کدخدایی از سخنان روحانی

مشاور رئیس‌جمهور به انتقاد عباسعلی کدخدایی از سخنان حسن روحانی واکنش نشان داد.

خبرآنلاین: حسن روحانی صبح امروز در بخشی از سخنان خود در جلسه هیات دولت گفت: بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی مجلس اول بود، در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: نباید اینقدر سختگیری کرده و فشار بیاوریم و فکر کنیم هر چه این فیلتر را تنگ‌تر کنیم، نتیجه مثبت‌تری خواهد داشت.

این سخنان روحانی، با واکنش عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مواجه شد. کدخدایی از توییتی در این باره نوشت: مطالب امروز آقای رئیس جمهور که خود سوگند یاد کرده پاسدار قانون اساسی باشد یعنی نادیده انگاشتن قانون اساسی و قوانین انتخابات. از آقای رئیس جمهور انتظار آن بود تا همگان را به اجرای مُرّ قانون و احترام به آن دعوت کند، نه با هیجان سیاسی نهادهای مسئول را به عدم رعایت قانون فرا خواند.

وی هم چنین نوشت: ورود افراد دارای سوابق فساد اخلاقی و اقتصادی به مجلس خلاف حق الناس بوده و شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات در قبال آن مسئول است و وظیفه خود را طبق قانون انجام خواهد داد. مقامات کشور بهتر است بر الگوی رعایت قانون تاکید کنند نه بر طبل فرار از قانون بدمند.

حالا حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، نیز به انتقاد سخنگوی شورای نگهبان از سخنانی امروز رئیس‌جمهور واکنش نشان داده است.

او در توییتی نوشته است: «قاعدتا رئیس جمهور نگران عدم رعایت انصاف و بی‌طرفی هیئت‌های نظارت در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است. در مورد کسانی که سوء سابقه دارند اختلافی نیست بلکه بحث در مورد استناد بی‌وجه به اتهامات ثابت / رسیدگی نشده در عدم احراز صلاحیت است.

پاسخ آشنا به انتقاد کدخدایی از سخنان روحانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی روحانی یه چیز دیگه گفت. بیخود ماستمالی نکنید.

      پاسخ ها

      • @

        اگه پروندتون پاکه پس از چی میترسین؟ چرا اینقدر از شورای نگهبان واهمه دارین؟ شورای نگهبان بخشی از قانون اساسیه کشوره. هرجا که قانون به نفعتونه خوبه هرجا که به ضررتون قانون نیست و باید اصلاح بشه؟عجب!

    • بدون نام

      مثلا خود آشنا صلاحیت نداره

    • بدون نام

      در بسیارى از کشورهاى جهان و نزد تمامى عقلاى عالم، براى تصدى مسؤولیت هاى مهم، شرایط ویژه اى در نظر گرفته مى شود.در قانون نهاد یا شخص دیگرى به عنوان ناظر معرفى نشده است. پس تنها ناظر رسمى و قانونى بر انتخابات همین شوراى نگهبان است. و مسؤولیت در جایى است که ضمانت اجرا نیز در کار باشد.نظارت عقلایى بر رأى گیرى و تشخیص صلاحیت داوطلبان، اقتضاى تأیید یا رد و ابطال عملى و مؤثر را دارد و این ویژگى تنها در قالب نظارت استصوابى قابل تحقق است.
      در «نظارت استصوابى» ناظر در موارد تصمیم گیرى حضور دارد و باید اقدامات انجام شده را تصویب کند تا جلوى هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده از جانب مجریان گرفته شود. بنابراین نظارت استصوابى نظارت همراه با حق تصمیم گیرى است.
      اساساً فلسفه نظارت، اصلاح امور و جلوگیرى از مفاسد و انحرافات است و این تنها با نظارت فعال و استصوابى امکان پذیر است و نظارت استطلاعی کافى نیست.
      بنابراین به اصطلاح فقهى، تناسب حکم و موضوع نشان مى دهد که نظارت مصوب، همان نظارت استصوابى است.

    • بدون نام

      هر وقت آشنا توییت کرده مشکل سریعا حل شده است

    • بدون نام

      نترس شماها بیکار نمیشید تو صدسالگی هم شونصدتا کار و شغل دارید.

    • بدون نام

      اقای کدخدایی قبول کن که با نظارت شما اشخاصی وارد مجلس شدند که در شان مردم ایران نیستند یک نایلون خربزه و پیراهن بدون اطو با شلوار چروک مشغول صحبت با وزیر امورخارجه یادمان نرفته تمام دنیا این صحنهها را میبینن

      پاسخ ها

      • بوواناتی

        پیراهن چروک عیب ندارد بهتر از آن است اتوکشیده ودر خدمت مردم نباشد

    • بیکار

      انتخابات باید ازاد باشد تا هرکس یا هر جناحی در انتخابات شرکت. کند نه اینکه هرکسی را دولت انتخاب. کرد باید به ان رای داد این یعنی چه شما رای بدین. یانه ازاینها یکی یا چند نفر خواهند در مجلس. امد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج