۹۱۶۹۳۸
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش اردوغان به طرح تحریمیِ سناتور آمریکایی

رئیس‌جمهور ترکیه به طرح تحریمی یک نماینده مجلس سنای آمریکا علیه ترکیه بعد از عملیات این کشور در شمال سوریه واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه بامداد پنجشنبه به انتقادات تند «لیندسی گراهام»، نماینده مجلس سنای آمریکا به عملیات ترکیه در شمال سوریه واکنش نشان داد.

اردوغان گفت:«این مرد صادق نیست. او در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواستار ملاقات با من شد. به او وقت ملاقات دادم. با او در مجموعه ریاست‌جمهوری در ترکیه هم دیدار کردم. به او درباره مبارزاتمان علیه PYD\YPG گفتم. آنها درباره خیلی چیزها، هیچ چیزی نمی‌دانند. از تونل‌های تروریست‌ها خبر ندارند. وقتی برگشت مقالاتی داشت مبنی بر اینکه اینها تروریست هستند و ارتباطی با کردها ندارند. حالا دارند بیانیه‌های عجیب غریب می‌دهد و ترامپ را تحت فشار قرار می‌‌دهد.»

واکنش اردوغان به طرح تحریمیِ سناتور آمریکایی

اردوغان اضافه کرد: «مجبورم این رو بگویم. وقتی که ترامپ با من بود، با او تماس گرفت. ترامپ هنگام این تماس داخل هواپیما بود و داشت برای کارزار انتخاباتی به هیوستون پرواز می‌کرد. البته من با ترامپ صحبت کردم. گفت امروز برمی‌گردم و فردا ملاقات می‌کنیم. بعد از آن ملاقات‌هایی با ترامپ داشتیم و حالا گراهام دارد این حرف‌ها را می‌زند. قابل قبول نیستند. اگر با صداقت سیاست‌ورزی کنید دستاورد خواهید داشت، اگر نه، دوستانتان را از دست می‌دهید.»

«لیندسی گراهام» از حامیان سرسخت ترامپ در مجلس سنای آمریکا است، اما در روزهای گذشته به شدت از رفتار دولت او انتقاد کرده و واشنگتن را به رها کردن «متحدان کرد» خود در سوریه متهم کرده است.

گراهام روز چهارشنبه رفتار دولت ترامپ با کردهای سوریه را «شرم‌آور» توصیف کرد. او ساعاتی بعدتر از توافق فراحزبی با یک سناتور دیگر از حزب دموکرات برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه و شخص اردوغان خبر داد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

گفته می‌شود عملیات ترکیه در شمال سوریه با چراغ سبز واشنگتن صورت می‌گیرد. کاخ سفید قبل از این در بیانیه‌ای اعلام کرده واشنگتن نه از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه حمایت می‌کند و نه در آن مشارکت یا مداخله می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغان حیلی بد قیافه هست حدای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هم بدصورت و هم بدسيرت است اين خردوغان

    • بدون نام

      ترکیه،با هماهنگی ایران،امریکا،روسیه به سوریه حمله کرده.

    • بدون نام

      بی شرف داری مردم بیگناه رو بمباران میکنی ، اینایی که بمباران میکنی سخت ترین دوران رو داشتن ، تا چند ماه پیش زنان و دخترانشون اسیر داعش بودن حالا تویی که از داعش پست تری بمبارانشون میکنی
      اولین خریدار نفت داعش هم خود بی شرفت بود
      اولین کمک رسان داعش خود کثافتت بود
      لعنت بر اردوغان

      پاسخ ها

      • محمد ایرانی

        وقتی از عصبانیت بیرون اومدی کمی فکر کن که ترکیه میلیونها سوریه ای رو پناه داده و مرز زمینی طولانی با سوریه داره و تروریستهای ساکن مرز سوریه امنیت ترکیه رو به خطر انداخته اند

      • بدون نام

        این کفتار بی شرف بویی از انسانیت نبرده کاش یک لحظه دست کردها بهش میرسید،ولی بازم حیف که اونها مثل خودش نیستن تا اونجوری که لیاقتشو داره باهاش برخورد کنن....

      • بدون نام

        مردم بیگناه رو تو کشورش پناه داده ۴ میلیون انسان.ریشه کنشون نکنه بر نمیگرده.

      • بدون نام

        خردوغان از حاميان اصلى داعش بوده و هست

    • بدون نام

      چقدرکردمیکشی؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا وقتی که نسل پ ک ک منقرض بشه.انشالله به امید خدا پیروز از این زمین بیرون بیاد.۴ میلیون انسان سوری رو تو کشورش جا داده اونا رو تو دل جنگ نمیفرسته.بهشون پناه داده دیگه وقتشه به کشورشون برگردن.داره به جوونا سربازی خودش میجنگه.

      • paveh city

        کوردها چکارت کردن بد جوری می سوزی این جنگ به ضرر خردوغان هست

    • بدون نام

      به یاری خدا ریشه تروریست های پ ک ک و پ ی د قطع خواهد شد

    • بدون نام

      در جواب محمد ایرانی چرا حرف مفت میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون كارش همينه

    • paveh city

      ترامپ و خردوغان یادشون رفت کوردها نوه ی صلاح الدین ایوبی هستند که بیت المقدس را آزاد کرد اگر اونها کومنیست و اخوان مسلمین (یا وهابی) هستند کوردها مسلمان اهل بیت وحقیقی هستند کور خودن ما خدا را داریم پدر بزرگ کمال ملک واتاتورک بودن که اسلام را نابود کردن الان اینا هم ورژن به تمام معنای داعشی هستند واجرا میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج