۹۱۶۹۴۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موضع‌گیری هواداران میلان علیه سرمربی جدید

میلانی‌ها همچنان روزهای سختی را سپری می‌کنند و تعویض مربی در ابتدای فصل هم نتوانست تیم را از شرایط نابسامان سال‌های اخیر خارج کند و سرانجام روز سه‌شنبه خبر برکناری مارکو جیامپائولو منتشر شد.

فرهیختگان: میلانی‌ها همچنان روزهای سختی را سپری می‌کنند و تعویض مربی در ابتدای فصل هم نتوانست تیم را از شرایط نابسامان سال‌های اخیر خارج کند و سرانجام روز سه‌شنبه خبر برکناری مارکو جیامپائولو منتشر شد. سرمربی سابق امپولی و سمپدوریا رکوردی جدید در تاریخ این باشگاه ثبت کرد و تنها با ۱۱۱ روز حضور روی نیمکت این تیم، کوتاه‌ترین دوران مربیگری در روسونری را داشته است.

البته جیامپائولو تنها هفت بازی فرصت هدایت این تیم را داشت و با سه برد و چهار شکست رکورد فاجعه‌باری در این تیم نداشت اما باخت در دربی و در ادامه نمایش ضعیف تیمش برابر تیم‌های نه‌چندان مدعی باعث شد تا سران باشگاه خیلی زود به این نتیجه برسند که انتخاب‌شان در تابستان اشتباه بوده است. میلان تا اینجای فصل ۶ گل زده و ۹ گل دریافت کرده و هم‌اکنون در رده سیزدهم جدول قرار دارد.

در رویای چهارمی

روز گذشته باشگاه میلان با انتشار بیانیه‌ای رسما استفانو پیولی را به‌عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کرد. پیولی سابقه هدایت تیم‌هایی چون اینترمیلان و لاتزیو را در کارنامه دارد. در بیانیه میلانی‌ها آمده است: «استفانو پیولی از سوی باشگاه به‌عنوان سرمربی جدید تیم اول میلان منصوب شد.

او در سال ۱۹۶۵ متولد شد و مربیگری را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرد. حضور او در سری A از سال ۲۰۰۶ و با هدایت پارما بود و سپس مربیگری در تیم‌های کیه‌وو، پالرمو، بولونیا، لاتزیو و اینترمیلان را برعهده داشت و در سال ۲۰۱۷ نیز روی نیمکت فیورنتینا نشست. او حالا با قراردادی دو ساله سرمربی میلان خواهد بود. باشگاه برای او و دستیارانش بهترین‌ها را آرزو می‌کند.» پیولی در میلان کار سختی پیش رو دارد.

او باید به سرعت تیم را از شرایط فعلی خارج کرده و تلاش کند تا میلان دوباره به رده‌های بالای جدول برگشته و تا دیر نشده بتواند در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار گیرد. با اوج‌گیری اینتر و همچنین حضور رقبایی چون یوونتوس و ناپولی رسیدن به قهرمانی سری A برای سایر تیم‌ها تقریبا غیر ممکن است و در شرایط فعلی بهترین گزینه برای پیولی تلاش برای کسب رتبه چهارم خواهد بود. البته آنها با ناپولی رده چهارمی تنها چهار امتیاز فاصله دارند اما در صورتی که روند فعلی ادامه داشته باشد رسیدن به این رتبه هم دور از دسترس خواهد بود.

پیولی تیم جوانی در اختیار دارد و آنها در تابستان با خرید نفراتی چون رافائل لئائو، تئو هرناندز و اسماعیل بناکر امیدوار به درخشش در فصل جدید بودند اما ظاهرا جیامپائولو نمی‌توانست از ستاره‌های تیمش بهترین بازی را بگیرد. ستاره‌هایی چون پیونتک و سوسو در این فصل افت زیادی داشته‌اند و کمتر در گلزنی موفق بوده‌اند. قهرمان هفت دوره لیگ قهرمانان در حال حاضر سومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد و در این شرایط این تیم نیاز به شوک داشت تا از بحران خارج شود.

مخالفت هواداران

سرمربی جدید خیلی زود و تنها چند ساعت پس از انتصابش با نخستین بحران روبه‌رو شد. هواداران میلان از انتصاب یک مربی که سابقه هدایت تیم رقیب را در کارنامه دارد اصلا خوشنود نیستند و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «پیولی برو» خواهان کناره‌گیری او شده‌اند. البته پیولی تنها یک فصل هدایت اینتر را برعهده داشت و خیلی زود از این تیم اخراج شد اما نتایج ضعیفش در ۱۶ سال مربیگری‌اش که حتی یک جام نیز به دنبال نداشته باعث شده هواداران امید زیادی به موفقیت او در میلان نداشته باشند.

او در سال ۲۰۱۵ توانست لاتزیو را به مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان برساند و سال گذشته نیز پس از درگذشت داویده آستوری، کاپیتان فیورنتینا به خوبی توانست تیمش را هدایت کرده و از چنین بحران تراژیکی خارج کند. او حالا نهمین مربی میلان در پنج سال اخیر است و هشتمین مربی‌ای است که هدایت هر دو تیم شهر میلان را برعهده داشته است. نخستین بار جوزف ویولا بود که در فصل ۲۹-۱۹۲۸ سرمربی اینتر بود و پنج سال بعد هدایت میلان را برعهده گرفت.

بعد از او نفراتی چون جوزپه بیگونو، جیجی رادایس، ایلاریو کاستاگنر، جیووانی تراپاتونی و آلبرتو زاکرونی چنین تجربه‌ای را داشته‌اند و آخرین مورد نیز مربوط به لئوناردوی برزیلی است که در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ روی نیمکت میلان نشست و یک سال بعد از حضور در نرآتزوری را تجربه کرد. البته او مجددا به روسونری برگشت تا به‌عنوان مدیر ورزشی به فعالیت بپردازد. پیولی در همان زمانی که هدایت اینتر را برعهده گرفت صراحتا از علاقه‌اش به این تیم صحبت کرده بود و خود را هوادار اینتر معرفی کرد.

البته در این فصل رقابت‌های سری A اتفاقات عجیب از این دست ‌کم رخ نداده و هر دو مربی اینتر و یووه نیز چنین شرایطی دارند. آنتونیو کونته که همه از هواداری‌اش از یوونتوس مطلعند در ابتدای فصل هدایت اینتر را برعهده گرفت و مائوریتسیو ساری که یک ناپلی اصیل است حالا روی نیمکت یووه نشسته تا هواداران ناپولی او را یک خائن بنامند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج