جاباما
۹۱۶۹۵۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

لطفی: از استراماچونی نباید توقع معجزه داشت

جایگاه استقلال در جدول بدجور توی ذوق می‌زند. خیلی‌ها بر این باورند که این تیم در فصل نوزدهم باید بی‌خیال قهرمانی در لیگ شود اما تعدادی از پیشکسوتان هم بر این باورند که به این تیم باید زمان داد تا بتواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد و نباید استراماچونی و شاگردانش اینقدر در فشار باشند.

ایران ورزشی: جایگاه استقلال در جدول بدجور توی ذوق می‌زند. خیلی‌ها بر این باورند که این تیم در فصل نوزدهم باید بی‌خیال قهرمانی در لیگ شود اما تعدادی از پیشکسوتان هم بر این باورند که به این تیم باید زمان داد تا بتواند به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد و نباید استراماچونی و شاگردانش اینقدر در فشار باشند. سعید لطفی، مدافع سابق استقلال هم از جمله همان کسانی که تفکرات استراماچونی را می‌پسندد و معتقد است نباید تیم استقلال را با مطرح کردن بعضی انتقادات به حاشیه برد.

چرا شرایط امروز استقلال اینطور است و اکثر هواداران و پیشکسوتان از این شرایط ناراحت هستند؟

از کی و از چی شاکی هستند؟

بیشتر از نحوه مدیریت استقلال!

مشکل ما همین است که ساختار تفکرات‌مان ایراد دارد. به‌جای اینکه دائماً گفته شود چرا اینطور شد یا آنطور شد باید دید چه برنامه‌ای ریخته شده که نتیجه‌اش این است. ۱۶ تغییر در یک تیم مگر کم است؟ به‌نظرم استراماچونی از نظر فنی بسیار آدم بزرگی است اما ایشان نمی‌تواند برای استقلال معجزه کند. نه استراماچونی بلکه گواردیولا هم نمی‌تواند کاری برای استقلال انجام دهد مگر اینکه زمان داشته باشد. باید به مربی زمان داد، مگر خُم رنگرزی است که توقع دارند فوراً همه‌چیز درست شود؟

پس معتقدید آقای استراماچونی تا کنون خوب کار کرده است؟

بله، ایشان با توجه به چند بازی که از استقلال دیدم خوب کار کرده‌اند. مشکلی که در لیگ ما وجود دارد این است که همه نتیجه‌گرا شده‌اند. صرفاً که نمی‌شود به کسی گفت تو بیا کار کن اما مقدمات کار برای ایشان فراهم نشود. نکته اینجاست که آقای استراماچونی گفت من دستیار ایرانی نمی‌خواهم و حالا آنهایی که نتوانستند به خواسته خود برسند دائماً او را می‌کوبند.

منظورتان آقای قربانی است؟

من به شخص کار ندارم. خیلی‌ها تکلیف‌شان با خودشان هم مشخص نیست و آدم‌های معلوم‌الحالی هستند که هرکس می‌آید او را می‌کوبند و برای‌شان فرقی ندارد. به همه گیر می‌دهند و در کل فاز منفی دارند. اینگونه افراد با انتقادات خود به تیم ضربه می‌زنند. باید به بازیکنان جوان زمان داد و این همه انتقاد فقط باعث می‌شود تیم ضربه ببیند.

شاید به این دلیل است که استقلال در هفته‌های اول نتیجه نگرفت و هواداران از این بابت به‌شدت ناراحت هستند.

من معتقدم اگر به استراماچونی دو سال زمان بدهند تیم را ۱۰ سال بیمه کرده‌اند، آن‌وقت می‌بینید تیم حتی در آسیا هم چطور نتیجه می‌گیرد. ما باید خودمان و تفکرات‌مان را درست کنیم.

خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال بازیکن بزرگ ندارد و بضاعت تیم همین‌قدر است که نتایج ضعیف بگیرد، نظر شما چیست؟

استقلال تیم بزرگی است و بازیکنان می‌توانند خودشان را در این تیم به‌‌خوبی پیدا کنند و بزرگ شوند. به هر حال باید مدیریت هم بازیکنانی که به درد تیم می‌خوردند را حفظ می‌کرد که اینطور نشد، اما تیم در حال حاضر نیاز به حمایت دارد.

عملکرد حسینی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ منتقدان بر این باورند که جدایی رحمتی باعث ضعف او شده و این بازیکن در بازی‌های نخست استقلال ضعیف عمل کرده است!

مگر رحمتی کم گل خورد و کم اشتباه کرد؟ حالا که او رفته دائماً به حسینی ایراد می‌گیرند که اگر رحمتی بود عملکردش بهتر می‌شد، اما رحمتی بدتر از اینها گل می‌خورد. خواهش می‌کنم اینقدر حسینی را نکوبند و اجازه بدهند او کارش را انجام دهد.

شرایط امسال استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟ چون با توجه به صحبت‌های خود شما زمان می‌برد تا استراماچونی استقلال را جمع‌و‌جور کند، یعنی امسال هوادار نباید توقع قهرمانی از این تیم داشته باشد؟

همانطور که گفتم باید فشارها را از روی تیم بردارند تا استراماچونی و بازیکنان کار خود را انجام دهند. حداقل یک ماه زمان لازم است تا این تیم به‌خوبی بتواند نتیجه بگیرد. برای نتیجه گرفتن در لیگ برتر و بازی‌های آسیا باید به تیم استقلال آرامش تزریق شود.

به‌دلیل همین فشارها هم تیم عصبی و خشن شده است؟

هم فشار و هم دخالت‌هایی که بعضاً آقایان انجام می‌دهند. اگر کسی را قبول دارند باید اجاز دهند کارش را انجام دهد، اگر هم قبول ندارند برای چه او را نگه داشته‌اند؟!

یعنی شما جزو کسانی هستید که از فوتبال استقلال با مربیگری استراماچونی لذت می‌برید؟

به‌نظرم استقلال خوب پیشرفت کرده است. کمتر کسی را دیدم که بتواند اینقدر باعث رشد تیم شود. باید اجازه دهند استراماچونی کار خودش را انجام دهد.

حضور دستیار ایرانی برای تیم استقلال را لازم نمی‌دانید؟

بحث الزام نیست. بحث این است که باید به این تیم کمک کرد نه اینکه به‌خاطر آمدن در استقلال دائماً به تیم فشار بیاورند. دلیلی نمی‌شود یک نفر وقتی فوتبالیست بزرگی بوده، الان هم مربی بزرگی باشد و توقع داشته باشد در استقلال مربیگری کند.

پس باید به استقلال زمان داد؟ این ایده شما است؟

صددرصد. در کوتاه‌مدت این تیم نتیجه نمی‌گیرد و باید به این تیم زمان بدهیم تا نتیجه لازم را بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسن به شما که فوتبال را میفهمی کاش شعور شما را بعضی پیشکسوتان داشتند

      پاسخ ها

      • بی نام

        با این همه پولی که برای تیم کیسه خرج می شه اگه برای یک تیم دسته سه خرج می شد قهرمان لیگ برتر می شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج