جاباما
۹۱۶۹۶۸
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

انتقاد از نحوه خدماتِ بنیاد شهید به خانواده ناجا

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی از شهادت‌ها و جانبازی‌های ماموران ناجا که در حین ماموریت رخ داده است، از نظر بنیاد شهید برای پوشش حادثه دیدگان و خانواده‌های آن‌ها قابل قبول نیست.

خبرگزاری ایرنا: جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ برخی از شهادت ها و جانبازی های ماموران ناجا که در حین ماموریت رخ داده است،‌ از نظر بنیاد شهید برای پوشش حادثه دیدگان و خانواده های آن ها قابل قبول نیست.

سردار ایوب سلیمانی روز پنجشنبه افزود: این موضوع یکی از بحث هایی است که سال ها به دنبال آن هستیم اما بنیاد شهید می گوید بر اساس ضوابط نیروی های مسلح عمل می کند.

وی اظهار داشت: در این میان یک خلاء قانونی وجود دارد که باید برای ایجاد هرچه بیشتر انگیزه در بین تلاشگران عرصه امنیت، برطرف شود تا موجب آرامش بیشتر برای خانواده های آن ها شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: به عنوان مثال اگر ماموری در بین جاده برای حل و فصل مشکل ۲ خودرو در حال انجام ماموریت باشد و ناگهان یک خودرو عبوری با این مامور برخورد کند، شامل قوانین بنیاد شهید نمی شود.

سردار سلیمانی گفت: با توجه به تلاش و زحمات شبانه روزی همه کارکنان عرصه امنیت و از خودگذشتگی آن ها باید در هر حادثه ای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

وی گفت: با ضوابط و شرایط فعلی برای اینگونه حادثه دیدگان نیروهای انتظامی علاوه بر اینکه این مشکل حل نخواهد شد و استرس به صورت همیشگی در خانواده آن ها سایه افکنده است، حفظ امنیت روز و شب و تعطیلی ندارد و دولت مردان باید با تدبیری خاص این خلا را برطرف کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه هر ماموری که برای ارائه خدمت یا تامین نظم و امنیت به مکانی اعزام می شود باید دغدغه ای نداشته باشد، گفت: این مهم در حالی است که نیروی های پلیس با تحمل سخت ترین شرایط آب و هوایی از کمترین حقوق و مزایای دریافتی برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: نیروهای پلیس به رغم سختی کار و شرایط موجود از کمترین حقوق و مزایای دریافتی برخوردار هستند چرا که مجموع نظام هماهنگ پرداختی که در کشور وجود دارد مولفه های اصلی و تقویت کننده است اما به اینگونه کارهای عملیاتی توجه جدی نشده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: آحاد نیروهای پلیس واقعا مظلوم هستند زیرا که این نیروی خدوم به صورت ۲۴ ساعت باید برای حفظ نظم و امنیت و مقابله با قانون گریزان بیدار، هوشیار، آگاه و از جان گذشته باشند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: شغل پلیس جزو پراسترس ترین و سخت ترین مشاغل کشور است زیرا نیروهای آن باید در شرایط جوی اعم از گرما، سرما، گرد و غبار، بارندگی، برف و غیره حضور داشته و خدمت کنند.

وی افزود: به رغم اینکه دارای نظام جامع خدمات کشوری هستیم اما باید برای ناجا هم نظام جامع خدمات پلیسی داشته باشیم زیرا که پلیس با هیچ سازمان یا دستگاهی قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: پلیس باید دارای نظام پرداخت مستقل حقوقی باشد البته در این ارتباط بارها پیگیری کرده ایم اما توجه خاصی به آن نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی از مردم از حق وحقشون تواین مملکت بی نصیبن مگه بخور بخورا میزارن پولی هم تو بیت المال بمونه تا به این بنده های خدا هم برسه خدایا به داد این ملت مظلوم برس که صداشونو نمیتونن در بیارن

    • رضا

      شهادت و جانبازی مال زمان جنگ بود و آنهایی که بدون کوچکترین چشمداشت از جان و مال و خاندانشان گذشتن بقیه شغل طرف است و حوادث شغلی چرا دنبال زیاده خواهی هستید و این رشادت ها را لوس میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما حاضری بخاطر دو میلیون تومان از جانت بگذری؛؟ا...

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        شرایط الان از جنگ بدتره

    • بدون نام

      کاملا درست و منطقی بیان کردند...من کسی رو میشناسم در سال1370در منطقه عملیاتی شرق کشور در حین عملیات با اشرار خوردو آنها واژگون شده و طرف کشته میشود...ولی بنیاد شهید این شخص رو فوتی اعلام کرده...درحالی که اگر این شخص در یک سازمان دیگری مثل آتش نشانی یا سپاه بود,شهید منظور میشد...یا اینکه افرادی که در مکه یا عراق برای زیارت رفته و سفر شخصی محسوب میشود و درآنجا فوت نموده اند را شهید منظور کردند...این تناقض نمیباشد؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      احسنت درود بر شرفت که حرف حق را زدی.

    • بدون نام

      بنیاد شهید حتی فرق هم می گذارد بین شهدا وجانبازان ناجا وسپاه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نا جا واقعا مظلومترین مظلوم در این کشور میباشد چرا چوتکه مبلغ ندارد.تبلیغ کننده ندارد.

      • بدون نام

        هر کسی قبل از استخدام شرایط خدمتی را قبول می کند وحقوق و مزایا وحق ماموریت و۰۰۰ میگیرد دیگر نباید توقعی داشته باشد هستن کسانی برای این مملکت و پشبرد چرخ صنعت با تحصیلات با وتخصص بالا خود را به اب اتش میزند در تاسیسات نفت وگاز عیره مجروح و تلفات هم میدهند ولی گم هست جایی هم ثبت نمشود هیچ امتیازی دریافت نمی کند

    • صادق

      خدارو شکر یکی هست از این پرسنل مظلوم دفاع کنه.
      خدا خیرت بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام وزارت نفت از خدمات کشوری جداست وبالا ترین حقوق را دارند

    • بدون نام

      صنایع ماننند شدکت نفت که حقوق بیست میلیون به بالا میگیرندو امکاناتی که دارند الا ماشاالله.شغلهای مثل شهرداریها و آتش نشانی خبرنگاری و کشت صنعت نیشکر و غیره جزئ مشاغل سخت و زیان آوره و با بیست سال خدمت بازنشست میشن ولی این نیروی انتظامی بدخت که این همه کشته جانباز و روانی ودیوانه روحی تحویل میدند با یک بررسی معلوم میشه که کی داره جون میده و جونش کف دسته شه آقایون ککشون هم نمیگز ه همه به صندلی قدرت چسبیده و حاضر نیستند حق نیرو بدند هر اتفاقی که تو مللکت میفته نیروی انتظامی میزارن صف جلو تا آقایون راحت باشن اخه این چه عدالتی چه کشکی

    • بدون نام

      اونی که استخدام شرکت گازونفته حقوقش چند برابر پرسنل ناجا میباشد

    • shohrehandy

      برادر من تو ناجاست میگم بیا پیش من تو مرغداری کار کن دو برابر حقوقی رو که ناجا میده هر ماه بهت میدم چون نه حقوقش پولیه نه مزایاش تماما هم اماده باش و دربدر و مظلومترین اشخاص و جز کم درامدترین سازمان ها . اما میگه بخاطر حرف مردم نمیتونم استعفا بدم چون میگن حتما یه کاری کرده بیرونش کردن .

    • چگینی

      اگر ملت ودولت بخواهندقدر زحمات نیروی انتظامی ونظامی را بدانند کافی است یکروز نه یکساعت نیروهای مسلح دست از کار بکشند اونوقت همه ملت ودولتمردان مطمئنا شلوارشان را خیس کرده وجهت تعویض البسه فرار را برقرار ترجیح میدهند، فقط یکساعت تعطیلی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کاش یه ساعت پلیسو تعطیل میکردن اونوقت مردم قدرشونو میدونستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج