۹۱۷۰۵
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

تو فکر یک سقفم!

در سرما و خاکستری زمستان، داشتن نور آسمان نعمت بزرگی است. خانه ای را تصور کنید که سقفش رو به آسمان باز می شود؛ نه به آجر و آهن و رنگ و دیوار، سقفی از جنس شیشه.

تو فکر یک سقفم!




برترین ها: در سرما و خاکستری زمستان، داشتن نور آسمان نعمت بزرگی است. خانه ای را تصور کنید که سقفش رو به آسمان باز می شود؛ نه به آجر و آهن و رنگ و دیوار، سقفی از جنس شیشه.

این ایده به هیچ وجه دور از ذهن نیست. بسیار هم اجرایی است. برای اینکه بدانید کجا و چگونه می توانید این ایده ناب را در خانه خود پیاده کنید با ما همراه باشید.

تو فکر یک سقفم!

پروژه: اضافه کردن منبع نور در سقف

وقتی در سقف خانه پنجره کار بگذارید، می توانید در طول روز از نورهای طبیعی بهره مند شوید و همه فضای اتاق را مثل بیرون روشن کنید. پیاده سازی این طرح مستلزم زیرساخت های ساختمانی است. یعنی باید خانه و اتاق موردنظر توان ایجاد پنجره و کار گذاشتن پنجره در سقف را داشته باشد. بهترین کار این است که خانه ای که در حال ساخت است، از همان ابتدا چنین سقفی برای آن در نظر گرفته شود. شما باید تلفیق و ترکیب بیرون و داخل را در سقف اجرا کنید. این کار علاوه بر هیجان و زیبایی بسیاری که دارد، موجب صرفه جویی در انرژی نیز می شود.

تو فکر یک سقفم!

در بازسازی خانه نیز می توان از این طرح کمک گرفت. با اضافه کردن پنجره به سقف، از نور خورشید به طور مستقیم بهره می گیرید. یعنی هم نور داخل تامین می شود و هم گرمای خورشید را دارید. این باعث کم شدن مصرف انرژی می شود. البته همه این موارد، به شرایط آب و هوایی نیز بستگی مستقیم دارد.

تو فکر یک سقفم!

تفاوت میان نور آسمان و چراغ های سقفی

اسکای‌لایت یا همان نور آسمان، در واقع پنجره هایی هستند که در سقف کار گذاشته می شوند. این پنجره ها به روشنایی زیاد اتاق کمک بسیاری می کند و بسیار بیشتر از نور لامپ روشنایی دارد.

تو فکر یک سقفم!

پنجره های سقفی که باز می شوند نیز گزینه های خوبی برای سقف های شیروانی هستند. اسکای‌لایت ها قابل تعمیر و تزئین هم هستند. حتی می توانید برای آنها پرده های برقی در نظر بگیرید که در مواقعی که دوست دارید فضا تاریک باشد، منبع نور را ببندید.
چراغ های سقفی نیز برای اتاق هایی خوب هستند که نمی توان برای آنها پنجره گذاشت. اتاق هایی همچون حمام و دستشویی. چراغ هایی که داخل سقف کار می شوند و نور زیادی از خود منتشر می کنند باعث روشنایی زیاد اتاق هستند.

چراغ های سقفی را می توان با انواع لوستر و حباب و آویزها تزئین کرد. این منابع نوری همچون نور روز هستند و با انتخاب رنگ سفید برای آنها بهتر است.

تو فکر یک سقفم!

چرا باید در سقف پنجره کار کرد؟

این باعث می شود تا به جای روشن کردن همه لامپ های اتاق، فضاهای تاریک را با نور طبیعی خورشید و روز، روشن کرد. این پنجره ها همچنین به جریان یافتن هوای آزاد نیز کمک شایانی می کنند و در روزهای گرم تابستان می توان با باز گذاشتن آنها از نسیم های خنک لذت برد.

تو فکر یک سقفم!

این ایده از این نظر که دیگر نگران دیده شدن داخل خانه توسط همسایه ها هم نیستید نیز عالی است. وقتی پنجره را در سقف کار بگذارید، فقط خداست که می تواند شما را از این روزن های روشن تماشا کند. در واقع خانه، محرم است.

برای این منظور باید کارشناسی را استخدام کنید که در این کار خبره است و مهارت کافی دارد. باید بداند کجای سقف پنجره باز کند. آن را چه اندازه و با چه زاویه ای انتخاب کند.

اجرا و پیاده سازی طرح پنجره در سقف به زمان زیادی نیاز ندارد. تقریبا در عرض یک هفته می توان آن را درست کرد.

تو فکر یک سقفم!

نکته مهم

باید بدانید این پنجره ها هر چقدر هم که عالی باشند، بالاخره منفذی در سقف خانه هستند. باید برای این شیشه ها قاب های بسیار مقاوم و متناسب انتخاب کنید تا از نظر دمایی، انرژی داخلی را هدر ندهند. باید شیشه های مقاوم در برابر همه شرایط آب و هوایی انتخاب کنید. باید با اصول درگیری شوند و هیچ ضریب خطایی در نصب آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت، در روزهای سرد زمستان شاهد هجوم سوز سرما خواهید بود.

تو فکر یک سقفم!

اگر در شهری زندگی می کنید که همه روزهای آن گرم هستند نیز باید طوری پنجره ها را تعبیه کنید که گرمای داخلی را بیرون ببرد و هوای خنک تر بیرون را به داخل بیاورد.

تو فکر یک سقفم!

تو فکر یک سقفم!

تو فکر یک سقفم!

تو فکر یک سقفم!

تو فکر یک سقفم!

تو فکر یک سقفم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه خونه نورگیر تر شده ولی حیف که تو خونه های آپارتمانی اکثر ما ایرانیها کارایی نداره...

    • رقیه

      منم میخام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • helen

      ما درحسرت یک جای پا..............

    • گل پسره مشهدی

      عکس هشتو تو راه پله رو یادتون رفته ساننننننننننسور کنید!هاهاهاهاهاهااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج