جاباما
۹۱۷۰۵۱
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

مسکو خواستار مذاکره ترکیه و کُرد‌ها شد

وزیر خارجه روسیه با درخواست برای آغاز روند مذاکرات بین ترکیه، دولت سوریه و شبه‌نظامیان کُرد، از آمادگی مسکو برای میزبانی این گفت‌وگوها خبر داد.

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن درخواست برای توقف عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، خواستار آغاز فوری مذاکرات بین آنکارا و شبه‌نظامیان کُرد سوری شد.

لاوروف در واکنش به پیشروی نیروهای ترکیه‌ای در مناطق شرقی رودخانه فرات در خاک سوریه، گفت: «مسکو خواستار آغاز فوری مذاکرات بین آنکارا، کُردها و دولت سوریه است. روسیه تلاش خواهد کرد که میزبان این مذاکرات باشد».

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» وی با بیان اینکه مقامات ارتش روسیه با همتایان ترکیه‌ای خود در موضوع عملیات «چشمه صلح» در تماس هستند، افزود: «روسیه خواستار کاهش هرچه سریعتر تنش‌ها در سوریه بر پایه [حفظ‌] تمامیت ارضی این کشور است».

وزیر خارجه روسیه در این باره توضیح داد: «ما نگرانی‌های امنیتی ترکیه [درباره مرزهای جنوبی‌اش] را درک می‌کنیم اما مرتفع نمودن آن باید با در نظر گرفتن منافع دولت سوریه انجام شود... مذاکرات فراگیری باید از یک طرف بین کُردها و دولت سوریه و از طرف دیگر بین دمشق و آنکارا شروع شود».

لاوروف همچنین تاکید کرد عملیات ترکیه در شمال شرقی سوریه، نتیجه اقدامات آمریکا در حمایت از شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تنها راه کردها مبارزه است والسلام

    • بدون نام

      لعنت خدا بر اردوغان کثیف .خدا بلایی که سر قزافی و صدام آورد بر سر حکام فاسد ودیکتاتوری مثل اردوغان بیاورد خدا هر چه زودتر خدا

    • بدون نام

      قبول نمیشه

    • بدون نام

      چه مذاکره ای ؟ یه گروهک با یه کشور چه مذاکره ای میتونه داشته باشه ؟شانسی که کشور یمن و ایران نمیتونن داشته باشن!وقای سوریه که دولت خودشون بود بهشون گفت بیاید مذاکره گوش نکردن و بحرف امریکا و اسرائيل و ال سعود گوش میکردن باید فکر اینجا میکردن همش تقسیر خودشون هست

    • داریوش هخامنش

      چه مذاکره ای ؟ یه گروهک با یه کشور چه مذاکره ای میتونه داشته باشه ؟شانسی که کشور یمن و ایران نمیتونن داشته باشن!وقتي سوریه که دولت خودشون بود بهشون گفت بیاید مذاکره گوش نکردن و بحرف امریکا و اسرائيل و ال سعود گوش میکردن باید فکر اینجا میکردن همش تقسیر خودشون هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج