جاباما
۹۱۷۰۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کاهش دما و بارش باران در اکثر نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در هفته آتی شاهد کاهش دما در اکثر نقاط کشور خواهیم بود، از بارش باران در نقاط مرکزی و جنوبی کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در هفته آتی شاهد کاهش دما در اکثر نقاط کشور خواهیم بود، از بارش باران در نقاط مرکزی و جنوبی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: بر اساس آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، در روز جاری در استان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود. همچنین در زابل، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه (۱۹مهر) افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعدازظهر روز شنبه (۲۰ مهر) و نیز طی روز یک‌شنبه (۲۱مهر) با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریان‌های روی دریای خزر، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما حدود چهار تا شش درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود که منجر به مواج شدن دریای خزر خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای شنبه و یک‌شنبه در برخی نقاط غرب و شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه و شمال استان همدان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این شرایط آب و هوایی از بعد از ظهر روز یک‌شنبه به دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، ایلام، لرستان، جنوب قم، شمال و غرب اصفهان و شمال فارس منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از روز یک‌شنبه وزش باد شدید و کاهش نسبی دما حدود پنج تا هفت درجه در شمال شرق و شرق کشور را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: علی‌رغم کاهش دما در منطقه زابل شاهد گرد ‌و خاک خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر روز دوشنبه در استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و برخی نقاط استان‌های لرستان، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال شرق خوزستان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی بعدازظهر سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری است، گفت: فردا (۱۹مهر) هوای شهر تهران صاف بوده و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین پس‌فردا (۲۰مهر) آسمان پایتخت صاف همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج