جاباما
۹۱۷۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

تردد یک میلیون زائر اربعین از مرز مهران

استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین امسال معادلات و پیش بینی ها را بر هم زده است، گفت: بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند.

خبرگزاری مهر: استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین امسال معادلات و پیش بینی ها را بر هم زده است، گفت: بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند.

قاسم سلیمانی دشتکی روز جمعه در گفتگو با رسانه ها با اشاره به این مهم که شور حسینی در اربعین امسال تمام معادلات و پیش بینی ها را بر هم زده است، گفت: بر اساس پیش بینی ها اول قرار بود که اربعین رسما از ۱۷ مهر ماه شروع شود و موکب ها در آن زمان برپا شوند اما همه دیدند استقبال کم نظیر زوار که در برخی روزها به ۱۰ برابر مدت مشابه افزایش یافت تا رسما مراسم باشکوه اربعین یک هفته پیش از موعد مقرر شروع شود.

وی در ادامه از شکستن رکورد تردد مرز های کشور در مرز مهران خبر داد و گفت: روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه سنگین ترین عملیات اربعین تا این لحظه بوده است بطوری که بیش از ۲۸۴ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شده است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در ادامه گفت: در این روز بیش از ۲۳۸ هزار نفر خروج و ۴۶ هزار نفر از طریق مرز مهران به کشور بازگشته اند.

استاندار ایلام در ادامه به تردد بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر از اول ماه صفر تا امروز در مرز مهران خبر داد و گفت: افزایش تردد زوار در مرز مهران بی سابقه است اگر چه در اربعین پارسال نیز علی رغم کاهش تردد زوار از مرزهای کشور مرز مهران شاهد افزایش ۴۰۰ هزارنفری بود و با این وضعیت بایست ستاد اربعین کشور و استان برنامه های خود را برای تردد قریب ۵ میلیون نفر زائر در اربعین امسال از مرز مهران تنظیم کند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آمادگی و تمهیدات لازم برای موج برگشت زوار از مرز مهران، تاکید کرد: ضرورت دارد ارگان ها نهادها و همه دستگاه های دست اندرکار به ویژه وزارت راه و شهرسازی تمرکز بیشتری در حوزه حمل و نقل و خدمت رسانی در مرز مهران داشته باشند.

وی افزود: امسال با این استقبال کم نظیر از مرز مهران بایست منتظر موج عظیم برگشت زوار بود که پیش بینی می شود در این مرحله شاهد پیک برگشت ۳۵۰ هزار نفری زوار در یک روز باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلت خوش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج