۹۱۷۲۹۴
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

عقب‌نشینی کُرد‌ها از مرز‌های شمالی سوریه

در حالی منابع خبری سوری از ادامه حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به استان‌های حسکه و رقه خبر می‌دهند که برخی اخبار از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای شمالی سوریه حکایت دارد.

فارس نوشت: در حالی منابع خبری سوری از ادامه حملات زمینی، هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به استان‌های حسکه و رقه خبر می‌دهند که برخی اخبار از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از مرزهای شمالی سوریه حکایت دارد.

نیروهای نظامی ترکیه به همراه گروهک تروریستی «ارتش آزاد» از چهارشنبه ۱۷ مهر عملیاتی را در شمال شرق سوریه آغاز کرده و به پیشروی در این مناطق ادامه می‌دهند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) از تداوم حملات ترکیه و تروریست‌های همپیمان آنها به استان‌های حسکه (شمال شرق) و رقه (شمال) سوریه خبر داد و نوشت نظامیان ترکیه‌ای، «تل حلف» را به تصرف خود درآوردند و در روستاهای «علوک» و «کتشو» واقع در اطراف شهر «رأس العین» در استان حسکه نفوذ کردند.

همزمان، نیروهای ترکیه‌ای چندین روستا و شهرک را در این دو استان هدف قرار دادند. عمده حملات، متوجه زیرساخت‌ها و مراکز مهم مانند مراکز تصفیه آب، نیروگاه‌های برق، سد، سازه‌ای نفتی و مناطق مسکونی بود.

خبرنگار سانا از حسکه گزارش داد که نظامیان ترکیه روستاها و شهرک‌های رأس العین و «قامشلی» در حسکه و منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار دادند.

منابع محلی در حسکه هم خبر دادند که از صبح روز گذشته، درگیری‌هایی با سلاح سبک و نیمه سنگین در مناطق اطراف رأس العین با نیروهای ترکیه‌ای صورت گرفته است. این در حالی است که شمار زیادی از ساکنان این منطقه، به مناطق دورتر از مرز رفته‌اند.

به گفته این منابع، هزاران خانواده هم اکنون در این مناطق، بدون سرپناه و آب و غذا هستند و احتمال وقوع فاجعه انسانی وجود دارد. این در حالی است که نیروهای متجاوز، عین عیسی را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

به گزارش این خبرگزاری، نیروهای ترکیه‌ای خودروها را در مسیر «رقه-تل ابیض» هدف قرار می‌دهند که تا کنون چهار غیر نظامی از جمله یک کودک کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سانا در کنار حملات نیروهای ترکیه‌ای، به تجاوزات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» علیه غیرنظامیان حاضر در این مناطق اشاره کرد.

این شبه‌نظامیان تا پیش از آغاز این حملات تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، ولی واشنگتن به یکباره پشت آنان را خالی کرد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز تأکید کرد که اگر کُردها در کنار آمریکا جنگیده‌اند، در ازای آن، مبالغ هنگفت مالی دریافت کرده‌اند.

به هر حال، این عناصر کُرد در روستاهای منطقه «تل تمر» در ریف حسکه، به ده‌ها منزل حمله کردند تا به زور، جوانان این مناطق را به خط درگیری با نیروهای ترکیه‌ای اعزام کنند.

ساکنان حسکه نیز در برابر زندان «غویران» این شهر تجمع کردند و آزادی فرزندان خود را خواستار شدند. عناصر کُرد، این جوانان را برای اعزام به مناطق عملیاتی، بازداشت کرده بودند و حاضر نیستند آنان را آزاد کنند. در پی این تظاهرات، عناصر کُرد با توسل به زور، آنان را متفرق کردند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از منطقه موسوم به «منطقه امن» خبر داد؛ توافقی که بین آمریکا و ترکیه صورت گرفت و دولت سوریه نیز به شدت آن را محکوم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یاشاسین اردوغان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترکیه میخواد مثلا دولت عثمانی را احیا بکند تاریخ جنایت عثمانی علیه ارامنه را فرامش نکرده

    • بهزاد

      درود بر اردوغان...

    • بدون نام

      تروریستهای لعنتی، باز بگین نباید باهاشون برخورد میشد

    • بدون نام

      یاشا اردوغان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همتون یه جنسید مغرض جنایتکار فاشیست بی فرهنگ

    • بدون نام

      اردوغان جنایتکار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید اشتباهی نوشتم

    • بدون نام

      یاشاسین ترکیه قهرمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج