جاباما
۹۱۷۲۹۷
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سوریه: احتمال گفتگو با کرد‌ها وجود ندارد

معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی درباره احتمال مذاکره دولت این کشور با کردها گفت که دمشق با کردهای مورد حمایت آمریکا هیچگاه مذاکره نخواهد کرد.

ایسنا نوشت: معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی درباره احتمال مذاکره دولت این کشور با کردها گفت که دمشق با کردهای مورد حمایت آمریکا هیچگاه مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در واکنش به احتمال مذاکره نظام سوریه با کردها در پی حمله ترکیه به مناطق شمالی این کشور اظهار کرد: دمشق هیچگاه با کردهای مسلح گفت‌وگو و مذاکره نخواهد کرد و دست نشانده‌های واشنگتن هیچ جایی در سوریه ندارند.

وی افزود: این نیروها به کشورشان خیانت کردند و مرتکب جنایاتی علیه ملت سوریه شدند.

المقداد در ادامه تصریح کرد: این نیروها طرح‌های جدایی طلبانه‌ای را در سر دارند که به حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه کمک کرد.

فیصل المقداد گفت: دولت سوریه از همان ابتدا برای مصالحه با تمامی شهروندان سوری اعلام آمادگی کرد، اما برخی طرف‌ها این تلاش‌ها و گفت‌وگو را رد کرده و اصرار دارند زمینه را برای حمله ترکیه فراهم سازند. آغوش حکومت سوریه برای تمامی شهروندانش باز است، اما بر مبنای منطق جدایی طلبی گفت‌وگو نخواهیم کرد.

وی با اشاره به حمله ترکیه به کردها در شمال سوریه، گفت: تجاوز ترکیه به سوریه تهاجمی وصف ناپذیر است.

این مقام سوری ادامه داد: تهاجم به یک کشور مستقل و دارای حاکمیت، خارج از منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی است و کاملاً با قطعنامه‌های شورای امنیت درباره بحران سوریه در تناقض است.

وی تصریح کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شخصیتی است که از واقعیت به دور است و از آغاز بحران سوریه مدام دروغ گفته است. این جنایتکار قاتل که مرزهایش را بر روی ۱۷۰ هزار تروریست باز کرد تا به قتل و ارعاب در سوریه بپردازند، چگونه می‌تواند به دروغ به جهانیان بگوید که از ملت سوریه دفاع می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین تأکید کرد: تاریخ، اردوغان را مجازات و بازخواست خواهد کرد، چرا که او در حق مردم سوریه جنایت کرده است. کسی که حقایق را تحریف کرده و کذاب است نمی‌تواند مدعی حمایت از ملت سوریه باشد و دیگران را متهم به جنایت‌هایی کند که خود علیه ملت سوریه مرتکب شده است.

این مقام سوری ادامه داد: تجاوز ترکیه به اراضی سوریه پیامدهای سیاسی به همراه داشته و بر روند سیاسی سوریه تأثیر خواهد گذاشت و به همین منظور از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل می‌خواهیم که به منظور توقف این تجاوز، نظام ترکیه را تحت فشار قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کورد

      گفتگو نمی کنی بدرک عوضی منت هم بکشی با کوردا حرف بزنی .کوردا نیازی به حرف زدن با تو ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوردا هم مثل همیشه قلع وقمح میشن کورد خیلی حال کرده بودی پرچم ساخته بودین

    • بدون نام

      این اقا بیراه نمیگه یادتونه نفت و صنایع سوریه را غارت و به ترکیه بردند..چند بار ایران گفت دامن خود شما را هم میگیره حالا .......

    • جواد مقدم

      اگر اینگونه است که شما می گویید چرا شورای امنیت اقدام ترکیه را محکوم نکرد ? حتمآ آنها هم جنایتکار هستند اما دولت سوریه معصوم و مقدس است ? ما نمی خواهیم کشوری به نام کردستان تشکیل شود و یا حتی کردهای سوریه خودمختاری داشته باشند اما اگر خودشان بخواهند به خاک ترکیه ملحق شوند حرفی نداریم !

    • بدون نام

      نه بابا بیا مذاکره هم بکن مگه اینا خودشون و سوری میدونن خیانت کردت چوبشم بخورن

      پاسخ ها

      • آزاد

        خیانت اگر این کردها نبودند داعش به این زودی شکست نمیخورد

    • بدون نام

      حمله ترکیه بدون هماهنگی ایران،روسیه،سوریه غیر ممکن بوده ،البته کارخوبی کردند چون کردها سوری غلام حلقه به گوش امریکا هستندو دستورات امریکا را در منطقه برای ناارامی انجام می دهند. بایستی ادب می شدند.

    • بدون نام

      احسنت یا فاحم احسنت

    • ali

      تمام طرف ها توی سوریه به نوعی جنایت کردن
      امیدوارم هر چه سریعتر قانون خداوند و طبیعتش نصیب حالشون بشه

    • دارکوب

      بیچاره مردم مظلوم کرد از آمریکای ملعون مانده و از کشور خودش رانده لعنت به باعث و بانی بوجود آورنده داعش و این جنگ و تفرقه که دامن مردم منطقه را گرفته

    • بدون نام

      تو هم دست نشانده بیگانه و روسیه هستی اونا نباشن یه ماهه سقوط میکنی هر چی باشه کردا بهتر از ترکیه بیگانه هستن

    • mehdi zare

      کردها نیازی به گفتگو ندارن مردک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا ارباب امریکا رو دارید مذاکره می خواهید چیکار !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج