جاباما
۹۱۷۳۰۴
۳۸ نظر
۵۰۰۴
۳۸ نظر
۵۰۰۴
پ

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم امسال

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: امسال اعتباری برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده و این طرح در نیمه دوم سال با اطمینان اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: امسال اعتباری برای رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده و این طرح در نیمه دوم سال با اطمینان اجرا می‌شود.

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح دو مدرسه در پلدختر گفت: این مراسم جشن مسئولیت پذیری اجتماعی و همکاری همه برای کاستن از مشکلات دیگران و کمک به پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه در طول دوره زندگی ما رویدادهای متعددی اتفاق می افتد، رویدادهایی که بعضا کم نظیر یا بی نظیر است، تصریح کرد: سیلی که در لرستان و پلدختر و بخش معمولان اتفاق افتاد در برخی از موارد دوره زمانی اش قابل شناسایی نیست و شاید صد سال است که تکرار نشده است. اعتقاد من این است بزرگتر از این رویداد، رویدادی است که امروز به خاطرش جمع شده ایم و آن نوع مواجهه مردم با سیل است.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در کنار سیل ویرانگر، سیل همکاری و تعامل در این منطقه شکل گرفت و مردم خوب لرستان از تمام کشور مردمانی را دیدند که برای کمک و مساعدت آمدند، افزود: بزرگی این اتفاق از بزرگی سیل بیشتر است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از سیاست هایی که در آموزش و پرورش تعقیب می کنیم، کشاندن مدرسه به میان جامعه و ارتباط برقرار کردن مدرسه با خانواده، جامعه محلی و ... است، گفت: این پیوندها و همکاری ها آن چیزی است که در جستجوی آن هستیم. هدف نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان ها است و یکی از مهم ترین وجوه تربیت حس تعاون و همکاری است.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز کارهای بزرگی در ایران کرده اند، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز در دو دهه اخیر بیش از ۱۱۳ هزار کلاس درس ساخته اند و دانش آموزان را بهره مند کرده اند.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با ذکر نام مرحوم حافظی که مجمع خیرین مدرسه ساز را پی‌ریزی کردند، افزود: امروز مجمع خیرین مدرسه ساز به یک درخت تنومندی تبدیل شده است.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه باید در برابر عظمت و بزرگی خیرین سر تعظیم فرود آورد، افزود: وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز و جبران کاستی های مدارس تلاش خواهد کرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از مهم ترین دغدغه های من است، اظهار کرد: تمام تلاش من و همکارانم این است که چطور می توانیم مشکل را به نحو مناسبی حل کنیم. اگر نظام تعلیم و تربیت بخواهد به ماموریت های خود خوب عمل کند باید این دغدغه را نداشته باشد و معلم توانمند و مجهز باید بتواند کار خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه نیروهای انسانی ما همه نگران آینده خود باشند مطلوب ما نیست، از کوچکترین تلاشی برای حل مشکل دوستان دریغ نمی کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: آیین نامه به کارگیری افراد در هیئت دولت به تصویب رسیده و شیوه نامه هم به استان ها ابلاغ شده، تمام تلاش مدیران استانی این است که این کار با سرعت و دقت انجام شود.

حاجی میرزایی همچنین در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: این کار جزو مسئولیت های ماست، امسال در بودجه اعتباری پیش بینی شده و در نیمه دوم سال با اطمینان انجام می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم فقط شعار نباشه واقعآ اجرا بشه وزیر

    • بدون نام

      تمام وجودتون دروغ کجا وکی چرارتیه بندی اجرا نشد

    • بدون نام

      میتونم بپرسم الان نیمه ی چندم ساله؟

    • بدون نام

      امیدوارم ب نیمه سوم !!!و نیمه چهارم !! و سال بعد موکول نشه ک مطمئنا میشه.

    • بدون نام

      ابن نیمه دوم بفرمایید از چه تاریخی شروع میشه

    • بی نام

      باید نظام هماهنگ حقوق برای تمام کارکنان دولت اجرا شود نه فقط برای یک قشر خاص. اجرای رتبه بندی معلمان اجحاف و بی عدالتی در حق سایر کارکنان دولت است و لازم است که مجلس و دولت ضمن جلو گیری از این اقدام عجولانه پس از بررسی و کار سنجی لازم برای تمام کارکنان یکسان عمل کنند. مطمئنا سایر کارکنان نیز معترض خواهند بود و برای آنان هم باید به همین نحو اقدام شود. آیا واقعا کار یک نظامی(سپاهی و ارتشی) و سایر کارکنان متفاوت از کار یک معلم است؟ معلم مدت زیادی از سال تعطیل است و حتی در هفته بجای 5 روز کار فقط 3 روز کار میکند و 2 روز دیگر را هم جای دیگر کار میکند و حقوق میگیرد ولی کارمندان باید 5 روز در هفته کار کنند و حتی برای یک ساعت هم باید مرخصی بگیرند. چرا معلمان که حقوق کامل میگیرند نباید همانند سایر کارکنان در 5 روز هفته در محل کار خود حاضر باشند مگر ساعت موظفی اساتید دانشگاه حداکثر 10 ساعت در هفته نیست پس چرا اساتید میبایست هر 5 روز هفته در محل کار خود حاضر باشند و 40 ساعت در هفته حضور داشته باشند ؟ چرا معلم نباید بابت آن 2 روزی که حقوق میگیرد نباید در محل کار خود بماند و مطالعه کند و علم خود را به روز کند؟ چرا یک استاد دانشگاه باید علاوه بر تدریس موظف به انجام امور پژوهشی باشد که بیشترین وقت خود را به امور پژوهشی میپردازد؟ ولی معلم هیچ کار دیگری بجز ساعت موظف تدریس انجام نمیدهد؟ با توجه به افزایش هزینه زندگی کسی مخالف افزایش حقوق نیست ولی با رعایت عدالت و کارسنجی و برای همه کارمندان اعمال شود نه فقط برای یک قشر خاص.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غصه نخور تو اینها فقط حرف میزنند تا عوامهایی مثل تو فکر کنند به معلمها دارن میرسن!

      • بدون نام

        واقعا بیسوادی اقای محترم کاراموزشی باکارسایر ادارات فرق دارد همه جای دنیا هم همینه

      • حمید

        کاربر محترم و عزیز، یکی از بدبختی های مردم ایران این است که همیشه بدون مطالعه در باره هر چیزی نظر میدن و حرف خودشون را بر حق میدونن اولاً حقوق فرهنگیان که همگی تحصیل کرده هستند از خیلی مشاغل کمتره چه در مقایسه با ایران و چه دنیا،، ثانیا چرا فکر میکنید فرهنگیان همیشه بیکار هستند. آقای محترم، بنده که دبیر شاغل دبیرستان هستم حدود چهار صد دانش آموز در دوازده کلاس متفاوت دارم اگر بخواهم در یکماه از هر دانش آموز دو امتحان بگیرم و تصحیح هربرگه ده دقیقه طول بکشد هشت هزار دقیقه یا صدوسی ساعت وقت میخواهد که در طول یکماه ما باید مجانی و در وقت غیر موظف آن را انجام دهیم و این موضوع مشت نمونه خروار است پس خواهشا،،،،،،،،،،،

      • مایوس

        اولا که حقوق ومزایای تمام ارگانهای دیگه از اموزش پرورش بیشتره. بابت مناسبتها رمضان بن های غیر نقدی که میگیرید معلم بینوا یک ریال هم نمیگیره. حق مسکن و سرویس که شما و نظامیان دارن ما نداریم. بابت بیکاری عرض کنم که کارکنان ارگانهای دیگه همینجوری صبح تا عصر بیکار هستن و ماهی صد و خورده ای ساعت بابت کار نکرده حقوق میگیرن. معوقات و پاداش بازنشستگیشون بموقع و چند برابر معلم پرداخت میشه. پس خود را با معلم مقایسه نکن و فکر کارانه خودت باش

    • بدون نام

      فقط دروغ اول مهر چی شد

    • بدون نام

      نیمه دوم هم به سال بعد هفت سال است اینگونه می گذرد

    • بدون نام

      آیا شامل بازنشستگان نیز میشود

    • سعید

      جوری میگه نیمه دوم سال که انگار 8 ماه دیگه است

    • بدون نام

      آب ، آبرو ، صابون

    • بدون نام

      از این وعده ها گوشمان پره. قرار بود تو شهریور قبل از بازگشایی مدارس اجرایی و پرداخت بشه اما......!؟؟؟؟

    • بدون نام

      نیمه دومم میفرمایید مهر اجرا میشه و بعد مهر نی فرمایید نیمه دوم انجام میشه و دور باطل تکرار.
      رای اعتماد گرفتی پس دیگه نیازی به وعده و وعید نیست

    • م

      محال است که اجرا بشود

    • م

      وزرای قبل از تو هم نتونستن و دولت نخواست اجرا بشه پس تو هم نمیتونی اجرا کنی.

    • مایوس

      اوج دروغگویی رو ببینید. قرار بود تا شهریور اجرا بشه. ...

    • بدون نام

      فقط وعده میدین. آیا میدونیین چند درصد معلما به امید افزایش چندرغازی رتبه بندی از بازبشستگی منصرف شدن.وبه همان تعداد بیکار منتظر استخدام هستند.

    • بدون نام

      قالتاق ها ؛ گفته بودید تا شهریور ۹۸ انجام میشه ، حالا شد پایان شهریور سال بعد تا یک عده بازنشسته شوند ، مازادش را بدزدید و ببرید کانادا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان بنظرشون نیمه چندم سال است

    • امین فیروزیان

      خو الان نیمه دومه ساله دیگه

    • بدون نام

      بزک نمیر بهار میاد

    • بدون نام

      ایسنا/ معلمان سوئیسی یکی از بالاترین حقوق ها را در جهان دارند.

      به گزارش سوئیس اینفو، سوئیس یکی از بالاترین حقوق‌های پرداختی به معلمان را در بین کشورهای جهان دارد و آن ها حتی با در نظر گرفتن مخارج زندگی، حقوق بالایی دریافت می‌کنند. در شرایطی که متوسط حقوق سالانه پرداختی به معلمان در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ۳۲ هزار و ۸۱۶ دلار بوده است، این رقم برای معلمان مقطع ابتدایی به طور متوسط ۵۸ هزار و ۱۷ دلار در سال ( سومین حقوق بالا در جهان پس از لوکزامبورگ و آلمان) و برای مقطع دبیرستان به طور متوسط ۸۲ هزار و ۲۲۲ دلار در سال بوده است. در این مقطع، تنها معلمان لوکزامبورگی با حقوق متوسط سالانه ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ دلار در سال، درآمدی بیشتر از معلمان سوئیسی دارند.

      البته با توجه به فدرالی بودن سوئیس، میزان حقوق در مناطق مختلف این کشور یکسان نیست به طوری که حقوق سالانه یک معلم در مهد کودکی در شهر ژنو از حقوق یک معلم دبیرستانی در گراوبوردن بیشتر است.

      از سوی دیگر اما به دلیل حساسیت زیاد جامعه به مساله آموزش، معلمی در سوئیس یکی از مشاغل پر استرس است به گونه ای که طبق اعلام دو انجمن بزرگ معلمان در سوئیس، حدود ۴۰ درصد کل این افراد در سال ۲۰۱۷ دچار سطوح مختلفی از استرس بوده اند.

      با وجود شرایط بسیار خوب معلمان در سوئیس، این کشور با کمبود معلم روبرو شده است و با وجود آن که سالانه به طور متوسط ۵۰۰۰ معلم جدید وارد مدارس می‌شوند، بسیاری از مراکز آموزشی با کمبود نیرو مواجه هستند. در سوئیس حدود ۳۰ درصد معلمان را مردان و ۷۰ درصد را زنان تشکیل می دهند.

      لازم است بدانید که استخدام به عنوان معلم، یکی از پیچیده‌ترین فرایندهای استخدام را در سوئیس دارد و علاوه بر تسلط کامل بر یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی، تسلط علمی فرد باید به تایید وزارت آموزش این کشور برسد. همین مساله باعث شده است شانس اتباع خارجی برای معلم شدن در سوئیس به حداقل برسد به طوری که تنها ۶ درصد معلمان شاغل در سوئیس دارای تابعیت خارجی هستند و از آن تعداد هم نیمی از معلمان دارای تابعیت آلمانی هستند.

    • بی نام

      من در جواب آن معلم محترمی که فرمودند 400 دانش آموز دارند و در ماه 2 امتحان میگیرند , میخواهم بگوئیم اولا شما استثنا هستید و احساس مسئولیت میکند و جای تقدیر و تشکر دارد. آیا همه معلمان مانند شما عمل میکنند. فرزند من همین امسال دیپلم گرفتند ولی در تمام دوران تحصیل در هر نیمسال یک امتحان مستمر داشتند و یک امتحان پایان نیمسال. دوما آن 4 الی 5 ماهی که تعطیل هستند که نه کلاسی برگزار میشود و نه امتحانی برگزار میشود. در ثانی کیفیت آموزشی بسیاری از مدارس ما خیلی ضعیف است و والدین مجبورند برای ضعف آموزشی فرزندشان معلم خصوصی بگیرند که معلمان خصوصی هم پول خیلی زیادی میگیرند و بار مالی زیادی به خانواده ها تحمیل میشود. در صورتی که اگر معلمان در مدارس کارشان را خوب انجام دهند نیازی به معلم خصوصی نیست. پس رتبه بندی و افزایش حقوق باید بر اساس عملکرد معلم انجام شود که در این صورت شامل تعداد کمی از معلمان میشود.

    • هشترودی

      این بیسواد منظورش نیمه دوم سال تحصیلی است یعنی بعداز عید.

    • مایوس

      لعنت بر همتون ...

    • 110

      شش ساااااااااااااااااااااااااااااااااااااااله نیمه دوم ساااااااااااااااااال نیومده داداچ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • م

      خبر کاملا دروغ است

    • م

      خبری کاملا دروغ

    • م

      وزرای اپ و معاونین جز دروغ گفتن چیزی بلد نیستند

    • م

      دروغ دروغ

    • م

      این طرح کاملا خیالی است که فقط در ذهن مسئولین کذاب اموزش و پرورش وجود داره.و هیچوقت اجرا نخواهد شد.

    • م

      احتمالا ی چیزی زدن.رتبه بندی کجا بود.

    • م

      باز هم دروغی دیگر از زبان وزیر

    • م

      رتبه بندی فقط شعاری است تو خالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج