۹۱۷۳۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بزرگترین قایق چاپی دنیا ساخته شد

پرینتری که طول آن به ٧٠ فوت می رسد یک قایق ۲۵ فوتی با وزن ۵ هزار پوند را چاپ کرده است. این بزرگترین قایق پرینت ٣ بعدی دنیا است.

خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس: بزرگترین پرینتر سه بعدی جهان بزرگترین قایق چاپی دنیا را ساخته است. دانشگاه مین روز گذشته نشان داد این قایق قابلیت حرکت در آب را دارد.

دانشگاه مین این قایق ۲۵ فوتی با وزن ۵ هزار پوندی را در مرکز کامپوزیت و ساختارهای پیشرفته خود چاپ کرده است. این نمونه نشان می دهد چگونه یک پرینتر بزرگ می تواند نمونه های اولیه از دستگاه ها و ابزارهای بزرگتر را خلق کند.

بزرگترین قایق چاپی دنیا ساخته شد

حبیب داغر موسس مرکز کامپوزیت های دانشگاه مین می‌گوید: پرینتر جدید به نوآوری با سرعت بیشتر منجر می شود. این چاپگر سه بعدی که به تازگی رونمایی شده ٧٠ فوت طول دارد و در صورت افزوده شدن بخش های دیگر طول آن به ١٠٠ فوت می رسد.

به گفته داغر طی یک پروژه ٢٠ میلیون دلاری با همکاری دانشگاه و آزمایشگاه اوک ریج در ایالت تنسی، روی استفاده از ترموپلاستیک زیستی تقویت شده با مواد سلولی برای تولید مواد قابل پرینت تمرکز کرده که قدرتمند، حافظ محیط زیست و قابل بازیافت هستند.

پرینتر مذکور در هر ساعت می تواند گلوله های پلیمر پلاستیکی به وزن ۵۰۰ پوند را ببلعد که برای ساخت قایق های گشت زنی مناسب است.

هزینه ساخت این پرینتر ۲.۵ میلیون دلار بوده است و بودجه‌ای برای نصب آن به کار گرفته شده است. این قایق در یک فرایند بدون توقف ۷۲ ساعته ساخته شده است. هزینه ساخت انواع متوسط حدود ۴۰ هزار دلار اعلام شده است و سازمان رکوردهای جهانی گینس نیز آن را تایید کرده است. قایق سه بعدی چاپ شده بزرگترین قایق سه بعدی دنیا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج