۹۱۷۴
۱ نظر
۶۱۰۴
۱ نظر
۶۱۰۴
پ

پیدا و پنهان سلطنت بریتانیا

فساد اخلاقی یک خاندان پرطمطراق

بریتانیا از روزگاران دور با مشکلی به نام خاندان سلطنتی و چنبره آن بر تمامی ابعاد زندگی مردم این جزیره مواجه بوده؛ خاندانی که از همان روزهای آغازین تا امروز با فساد و انحراف اخلاقی رابطه ای ناگسستنی داشته است.

بریتانیا از روزگاران دور با مشکلی به نام خاندان سلطنتی و چنبره آن بر تمامی ابعاد زندگی مردم این جزیره مواجه بوده؛ خاندانی که از همان روزهای آغازین تا امروز با فساد و انحراف اخلاقی رابطه ای ناگسستنی داشته است.

سابقه فساد اخلاقی خاندان سلطنت بریتانیا به بیش از صد سال می رسد و گهگاه به آگاهی افکار عمومی نیز می رسد، مثلا ادوارد هفتم در سال ۱۸۷۰، آلوده روابط نامشروع بود و همگان از فساد جرج پنجم و روابط ضد اخلاقی اش آگاه بودند.

روابط عاشقانه متعدد ادوارد هفتم که در سال ۱۹۰۱ به سلطنت رسید، همواره باعث رنجش ملکه می ‌شد، اما در نهایت وی با شاهزاده الکساندرا از دانمارک وصلت کرد که این ازدواج برخلاف تصور همه تا سال‌های زیادی دوام آورد.

فساد اخلاقی یک خاندان پرطمطراق

در سال ۱۸۹۱ میلادی، پسر ادوارد پنجم که با دو زن بدکاره رابطه و مکاتبه داشت، ناچار شد به آنان باج دهد تا بتواند نامه هایش را پس بگیرد و ماجرا را پایان دهد اما شماری از نامه های این فسادها بعدها در حراجی های انگلیس به فروش رفت.

در دوران معاصر، شاهزاده مارگارت، خواهر ملکه الیزابت دوم؛ ابتدا با یک خلبان انگلیسی رابطه داشت اما چون دولت و کلیسا با ازدواج شاهزاده با یک مرد مطلقه مخالفت کردند، با یک عکاس ازدواج کرد. مارگارت پس از مدت کوتاهی طلاق گرفت و تا آخر عمر با مردان فراوانی رابطه داشت. در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز رسانه های انگلیس گزارش دادند یک همجنس باز که با پسر مارگارت رابطه جنسی داشته، تقاضای باج کرده تا نوار مربوط به این رسوایی را منتشر نکند.

براساس اسناد موجود، شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس، با این که با زنان فراوانی رابطه داشت، در سال ۱۹۸۱ با شاهزاده دایانا ازدواج کرد و با داشتن دو پسر، در سال ۱۹۹۶ طلاق گرفت. به گفته دایانا، در طول زندگی مشترک، چارلز با "کاملیا پارکر" که در آن زمان شوهر داشت، رابطه نامشروع داشت. چارلز در سال ۲۰۰۵ میلادی ، با کاملیا ازدواج کرد و دایانا نیز به همراه دوست پسرش که فرزند یک میلیاردر مصری بود در یک تصادف در پاریس درگذشت.

جدایی چارلز از دایانا ضربه محمکی به وجهه‌ خاندان سلطنتی بریتانیا وارد کرد. کوتاه مدتی پس از آن درز مکالمات تلفنی چارلز با کامیا پارکر، معشوقه چندین ساله‌اش، به روزنامه‌ها سر و صدای زیادی را به راه انداخت و موجب شد که بسیاری از مردم چندان رغبتی برای به سلطنت رسیدن شاهزاده چارلز نداشته باشند.

فساد اخلاقی یک خاندان پرطمطراق

مراسم ازدواج چارلز و دایانا
در سال ۲۰۰۳ پاول برل، خدمتکار شخصی دایانا، کتابی منتشر کرد و در آن پرده از بحران زندگی زناشویی چارلز و دایانا برداشت. هر چند مشخص نیست که آنچه برل در این کتاب نوشته تا چه اندازه به حقیقت نزدیک است، اما در هر حال این کتاب در صدر پرفروشترین‌ها قرار گرفت.

شاهزاده اندرو، دومین پسر و سومین فرزند ملکه الیزابت دوم، در سال 1986 با "سارا فرگوسن" ازدواج کرد و بعدا از وی طلاق گرفت. روابط کاری شاهزاده اندرو با جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی، افشا و موجب بی آبرویی خاندان سلطنتی شد زیرا شریک شاهزاده اندرو، به جرم تعرض جنسی به کودکان، در آمریکا تحت پیگرد است.

سال ۱۹۹۲ سالی نه چندان خوش برای خاندان سلطنتی بریتانیا بود. در ماه مارس اندرو از همسرش سارا فرگوسن جدا شد. چند ماه پس از جدایی عکس‌هایی نیمه ‌برهنه از سارا فرگوسن به همراه مشاور مالی ‌اش در کنار یک استخر به روزنامه‌ ها راه یافت. و در ماه دسامبر شاهزاده چارلز و دایانا پس از سالها اختلاف جدایی خود را رسما اعلام کردند. ملکه الیزابت دوم این سال را که همزمان با چهلمین سالگرد تاجگذاری ‌اش بود "سالی بد" لقب داد.

فساد اخلاقی یک خاندان پرطمطراق

"هری" دومین فرزند چارلز و دایانا، که ید طولایی در ثبت رسوایی های اخلاقی به نام خود دارد

ادوارد، سومین پسر و چهارمین فرزند ملکه انگلیس است که ازدواج کرده و دارای دو دختر است. پیش از ازدواج وی با سوفی رایز- جونز در سال ۱۹۹۹ میلادی، شایعاتی منتشر شد مبنی بر این که شاهزاده انگلیسی، در خفا همجنس باز است اما این صفت خود را بروز نمی دهد.

هری، نوه‌‌ ملکه الیزابت، به دلیل روابط عاشقانه‌ متعددش با زنان، حضور در مهمانیهای متعدد و انتشار عکسهایی از او در حالت مستی، لقب "شاهزاده مهمانی" را از رسانه‌ ها دریافت کرد. انتشار عکسی از او در یونیفورم نازیها نیز تا مدتها خبرساز بود.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فساد اخلاقی یک خاندان پرطمطراق


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر جالب . روزنامه ها و رسانه ها توی انگلستان اینقدر آزاد هستند که از روابط شخصی خانواده سلطنتی میتونن مطلب بنویسند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج