جاباما
۹۱۷۴۰۷
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس شورای اروپا به اظهارات اردوغان پاسخ داد

«دونال توسک» رئیس شورای اروپا تهدیدهای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره فرستادن میلیون‌ها آواره سوری به اروپا را «کاملا نابجا» خواند و عملیات آن کشور در شمال سوریه را بی‌ثبات‌کننده توصیف کرد.

ایرنا: «دونال توسک» رئیس شورای اروپا تهدیدهای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره فرستادن میلیون‌ها آواره سوری به اروپا را «کاملا نابجا» خواند و عملیات آن کشور در شمال سوریه را بی‌ثبات‌کننده توصیف کرد.

به گزارش رویترز، توسک که به قبرس سفر کرده است، روز جمعه گفت که عملیات یکجانبه ترکیه در شمال سوریه مایه نگرانی شدید است و آنکارا باید آن را متوقف کند.

وی در عین حال اظهار داشت که نگرانی‌های امنیتی ترکیه باید به روش سیاسی و دیپلماتیک رفع شود.

رئیس شورای اروپا به اظهارات اردوغان پاسخ داد

رئیس شورای اروپا گفت: مداخله نظامی فقط وضعیت را بدتر می‌کند. اقدام نظامی به جای ایجاد ثبات، بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌آفریند. چنین اقدامی رنج غیرنظامیان را بیشتر کرده و ضمن افزایش آوارگان، پیشرفت‌های به دست آمده توسط ائتلاف جهانی علیه داعش را تهدید می‌کند.

توسک اظهار داشت: ترکیه باید بداند که نگرانی اصلی ما این است که اقدامات آنها منجر به یک فاجعه انسانی دیگر می‌شود که این موضوع غیرقابل قبول است.

وی افزود: ما نمی‌پذیریم که آوارگان به عنوان سلاحی علیه ما و برای باجگیری از ما به کار رود. من تهدیدهای روز گذشته رئیس جمهوری اردوغان را کاملا نابجا می‌دانم.

اردوغان روز پنجشنبه تهدید کرده بود که اگر اتحادیه اروپا حمله ترکیه به شمال سوریه را اشغالگری توصیف کند، آنکارا «دروازه‌ها را باز کرده و ۳.۶ میلیون آواره را به اروپا می‌فرستد.»

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ طی توافقی با آنکارا پذیرفت که برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به اروپا، کمک‌هایی در اختیار ترکیه قرار دهد. اما ترکیه می‌گوید که ارائه این کمک‌های مالی کُند بوده و بخش ناچیزی از ۴۰ میلیاردی را که صرف کرده، از اروپا دریافت کرده است.

ارتش ترکیه به همراه گروه های تروریستی هم پیمان خود از روز چهارشنبه عملیاتی را با نام «چشمه صلح» به بهانه مبارزه با کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور آغاز کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ناتو هستید. همه شما یک پخ هستید

    • بدون نام

      اردغان زیادی در منطقه سرکش شده باید یه تو دهنی حسابی بخوره.داعش با همکاری ترکیه عراق وسوریه را به این روز انداخت و خرید نفت ارزان از داعش در زمان هجوم به عراق وسوریه منافع زیادی را نسیب ترکیه کرد.ایران هم اشتباه میکند با ترکیه موش وگربه بازی در میاره یه روزی خیانت ترکها رو برای بار دوم میبینه

    • بدون نام

      ترکیه به زودی تجزیه خواهد شد

      پاسخ ها

      • یاشار

        البته در خاورمیانه کشورهای زیادی در خطر تجزیه وجود دارند مثل ایران ، عراق ، افغانستان ، سوریه و ...

    • بدون نام

      زنده باد ترکیه زنده باد اردوغان

    • بدون نام

      اردوغان دیکتاتور هم به یک گوشمالی حسابی نیاز داره .مرتیکه هار شده.

    • بدون نام

      دیپلماسی اروپای جنایتکار فقط به درد استعمار و چپاول میخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج