۹۱۷۴۱۶
۱۲ نظر
۵۰۱۵
۱۲ نظر
۵۰۱۵
پ

از «سوفیا لورن» تا «جنیفر لوپز»؛ حکایت یک فاصله

تازه ایشان روحانی است که می‌خواهد نزدیک به نسل جدید باشد حال آن که به نظر می رسد فاصله آنهایی که این تلاش را هم انجام نمی دهند بسیار بیشتر از این حرف‌ها باشد.

عصرایران: «جنیفر لوپز»، «تیلور سوئیفت» و «نیکی میناژ» را می‌شناسید؟ این سه نفر خوانندگان معروف زن آمریکایی هستند. به جز جنیفر لوپز تقریبا خیلی از ایرانی‌ها حداقل به اسم آن دو خواننده دیگر را نمی‌شناسند. برای اینکه با آنها آشنا شوید سری به گوگل بزنید تا با آنها و تصاویرشان آشنا شوید.

حالا چرا می‌گویم تصاویر این ۳ خواننده را ببینید. به خاطر اینکه حجت الاسلام باقری امام جمعه اسالم در گفت‌وگویی از این زنان خواننده نام برده و گفته است:« در خیابان‌های کشورمان هر روز از این جشنواره‌ها می‌بینیم. صد تا جنیفر می‌بینیم، صد تا تیلور سوئیفت می‌بینیم، صد تا نیکی میناژ می‌بینیم. اینها همه در خیابان مانور می‌دهند. خب چه خبر است اینجا؟!»

بعد از شنیدن این گفت‌وگو، تقریبا دو عدد شاخ روی سرمان سبز شد که به به حاج آقا هم بله! او اینها را از کجا می‌شناسد؟ این خوانندگان را کجا دیده؟ آنهم درست زمانی که برخی از روحانیون شناخته شده کشور که اتفاقا امام جمعه هم هستند، هیچ رابطه‌ای با تکنولوژی ندارند چه برسد به اینکه بازیگران و خوانندگان غربی را بشناسند. در این میان البته افرادی مثل آیت‌الله علم‌الهدی هم در گذشته مانده‌اند و برای مثال‌های خود از «سوفیا لورن» بازیگر متعلق به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی استفاده می‌کند.

از «سوفیا لورن» تا «جنیفر لوپز»؛ حکایت یک فاصله

واقعا برخی ازروحانیون به ویژه امامان جمعه باید از خود بپرسند چرا هر گونه سخن می‌گویند، با انتقاد لایه هایی در جامعه روبرو می‌شوند. نمی‌شناسند، انتقاد می‌شود، قدیمی را می‌شناسند انتقاد می‌شود، جدید و نا متعارف می‌شناسند انتقاد می‌شود.

این انتقادها حاکی از یک فاصله ایجاد شده میان مردم و روحانیت است. جامعه حتی به روز شدن آنها را هم باور نمی‌کنند و می‌گوید احتمالا مشاوران امام جمعه اسالم این اسامی را به او گفته‌اند و ایشان هم از همه جا بی‌خبر آنها را به زبان آورده بدون اینکه حتی چهره این خوانندگان را دیده باشد!

به روز بودن به این معنا نیست که مثلا هنرپیشه‌های غربی را بشناسیم و در گفت‌وگو ها و یا خطبه‌های خود از آن‌ها حرف بزنیم بلکه معنای آن فهمیدن حرف جوانان است. تا ما نفهیم جوان این کشور چه خواسته‌هایی دارد، هزار هزار هم این از این اسم‌ها قطار کنیم دردی دوا نخواهد شد.

اینکه می‌گوید خیابان‌ها پر شده است از امثال «جنیفر لوپز»، «تیلور سوئیفت» و «نیکی میناژ»، یعنی دقیقا جوانان را نشناخته‌اید.

تازه ایشان روحانی است که می‌خواهد نزدیک به نسل جدید باشد حال آن که به نظر می رسد فاصله آنهایی که این تلاش را هم انجام نمی دهند بسیار بیشتر از این حرف‌ها باشد.

روحانیون محترم باید بدانند که نسل تازه ایران، متفاوت فکر می‌کند و حرف‌های تازه دارد. باید با آنها با زبان خودشان حرف زد. زبان خودشان یعنی حرف‌شان را بفهمیم و به آنها پاسخ بدهیم.

جامعه تغییر پیدا کرده است اما برخی در جای خود ایستاده اند و سعی نمی‌کنند خود را با تغییرات جامعه همراه کنند. بگذارید مثالی برایتان بزنم. نمی‌شود انتظار داشت مردم در جاده‌ای که ماشین‌ها و اتوبوس‌های مدرن در حال حرکت هستند، همچنان از اتوبوس‌های بنز دو لوکس استفاده کنند. راننده اتوبوس دولوکس اگر می‌خواهد کار و کاسبی‌اش رونق پیدا کند باید وسیله نقلیه خود را به روز کند. به روز کردن هم نام بردن از فلان خواننده زن خارجی و تشبیه هموطنان خودمان به آنانی نیست که شبیه مردم عادی جامعه خودشان هم در پوشش و رفتار نیستند چه برسد به دختران و زنان شرقی.

مصطفی داننده

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو را به هر کس که اعتقاد دارید قسم نان میدهم اجازه بدهید آدمها خودشان باشند واقعی واقعی و هر چه که هستند فرق هم نمیکنه مرد باشه زن باشه پیر و یا جوان باشه دکتر باشه روحانی و سیاست مدار و کارگر و معلم باشه خیلی از آدمهایی که ظاهرشان با باطنشان تفاوت داشته ضربه خوردیم از این حاجی آقا واقعا باید تشکر کرد از او یک الگو ساخت برای نشان دادن ذات و وجود واقعی آدمها.

    • بدون نام

      شما ناراحتی به مردم نگاه نکن خودتو حبس کن تو خونه اصلا چه معنی داره میای بیرون

      پاسخ ها

      • ناظر

        از خدا بترس خدا در قرآن گفته زنان و دختران بدن و زیبایی هاشون رو با جلالیب یعنی چادر بپوشونن تا مورد آزار افراد بیمار قرار نگیرن، آیه ی 59 سوره ی احزاب رو برو بخون و به خودت بیا، این دنیا به سرعت گذراست و بزودی باید جواب گناهانمون رو بدیم و جهان بعد ابدی هستش، پس بهتره کمی به خودمون بیایم و خودمون رو پاک کنیم

        مدیونی اگه چاپ نکنی، شاید کمی اثر کنه و شما ثواب کنی

    • بدون نام

      آقای امام جمعه خانم جنیفر سفیر صلحه و ایشون از جیب حودش نه جیب بیت المال به کشورهای فقیر آفریقایی میره و فرزند خونده میاره وپرورششون میده و هزینه میکنه تا موفق بشن اگه بهشتی باشه اونا بهشتی هستن

      پاسخ ها

      • احسان

        اون که جنیفر نیست
        انجلینا جولی

    • بدون نام

      این حرفها از طرف رسانه خبری دامن زدن به تبلیغات دشمن و بدنام کردن روحانیون به صورت فاحش هست. چرا با شماها برخورد نمیشه.؟؟!!..

    • بدون نام

      والله ما هم غیر از جنیفر لوپز اون دوتا رو حتی اسم‌شون رو هم نشنیدیم

    • بدون نام

      این زنها با پوشش نامناسب واقعا دارن شورشا در میارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا چقدر دین روکمرنگ کردن

    • samia jadreza

      آدریانا لیما رو هم میشناسه؟

    • بدون نام

      جناب نویسنده بدونید که به روز ترین اخبار و اطلاعات و امکانات در دست روحانیون و مراکز دینی ما میباشد
      انها باید این افراد بشناسند تا به ما بفهمانند که هدف و روش انها برای انحراف دین چیست رو حساب مسایل دیگه نزارید

    • سلنا

      به نظر من با اینکه اون خارجی ها که به نظر هممون بی دین کافرن از صدتای ما مسلمونا بهترن بی هیچ چشم داشتی به افریقایی ها و فقیر ها کمک میکنند.مثلا سرشناس ترینشون انجلینا جولی حتی سلنا گومز یه سرچ کنین ببینین هر دوشون سفیر یونیسف هستن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج