۹۱۷۴۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو ۲۰۱۴

نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت برگزار شد و تمامی مدل‌های جدید در آن معرفی شدند، اکنون زمان مناسبی است تا فهرستی از بهترین‌ها و بدترین‌های این نمایشگاه تهیه کنیم.

زومیت:

نمایشگاه بین‌المللی خودرو دیترویت برگزار شد و تمامی مدل‌های جدید در آن معرفی شدند، اکنون زمان مناسبی است تا فهرستی از بهترین‌ها و بدترین‌های این نمایشگاه تهیه کنیم. به همین منظور ۵ خودرو در هر دو دسته‌بندی انتخاب شده و برای هرکدام توضیح مختصری بعنوان دلیل انتخاب آنها برای این جایگاه داده شده‌است.


برای ۵ خودروی برتر، به صورت کلی اهمیت طرح ریزی شده‌ی آنها برای برند مربوطه و تاثیر آنها بر صنعت خودرو مد نظر گرفته شده‌است. پیشرفت آنها در طراحی، قدرت، بهره‌وری و کارایی باعث انتخاب هر کدام از این خودروها شده‌است. برعکس، ۵ خودروی ضعیف معرف یک خطا در پرورش یک ایده یا یک ایده‌ی بد و حتی شاید هردو با هم بودند.

۵ خودروی برتر

۵. فورد F-۱۵۰

F-۱۵۰ جدید بی چون و چرا می‌تواند در بازار وانت‌های بزرگ یک برگ برنده باشد. با کم کردن ۳۱۷ کیلوگرم نسبت به مدل قبلی و اضافه شدن موتور اکوبوستِ کوچک‌تر، کاراتر و قوی‌تر بی شک قابلیت رقابت بالاتری خواهد داشت. بازار وانت‌ آمریکا همیشه میدان رقابت گرمی بوده‌ و پر از برنده‌ها و بازنده‌ها است. موفقیت در این بازار بستگی به داشتن بهترین فناوری، تنومندی خودرو، ظاهر دلچسب و قیمت مناسب دارد و آنچه که در نمایشگاه دیترویت وجود داشت نشان می‌دهد که F-۱۵۰ همه‌ی اینها را دارا است.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۴. لکسوس RC F

چه چیزی را می‌توان در مورد این خودرو دوست نداشت؟ RC F می‌تواند رقیب سرسختی برای BMW M۴ باشد. این خودرو به موتور ۵ لیتری V۸ با بیش از ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت که نیرو را از طریق سیستم اتوماتیک ۸ دنده‌ای به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، مجهز بوده و با ظاهر کوپه طراحی شده است. ویژگی‌های آیرودینامکی این خودرو در سواری‌های با سرعت بالا به آن کمک می‌کنند. این ویژگی‌ها شامل یک اسپویلر فعال در عقب خودرو بوده که در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت به صورت خودکار باز شده و در ۴۰ کیلومتر در ساعت جمع می‌شود.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۳. تویوتا FT-۱

FT-۱ مخففِ «تویوتای آینده-۱» است، بنابراین این مدل مفهومی ما را به خود امیدوار می‌کند. FT-۱ برای ورود مجدد تویوتا به دسته‌بندی خودروهای اسپورت واقعی (جایی که تویوتا مدت زیادی در آن غایب بود) طراحی شده است. به طراحان فضای داخلی این خودرو بسیار خوب است. این خودرو دارای نمایشگرهایی مانند آنچه که تام کروز در فیلم تاپ گان از آنها استفاده می‌کرد، بوده و صندلی‌های آن شبیه صندلی‌های لوتوس می‌باشد. تویوتا بیان داشته‌است که این خودرو نشان‌دهنده زبان طراحی آینده‌ی آنها است. شما می توانید این خودرو را در بازی گران‌توریسمو ۶ دانلود کنید و چگونگی حرکت آن را در دنیای مجازی تجربه کنید!

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۲. کیا GT۴ استینگر

GT۴ برای گام بعدیِ کیا کامل است. این کوپه‌ی ۲ درِ RW پتانسیل اینکه به اعتبار کیا به عنوان یک خودروساز سطح جهانی شتاب دهد را دارد. GT۴ نه فقط برای کیا، بلکه برای همه خوب است. اگر این خودرو به مرحله تولید برسد (کیا اعلام کرده‌ است که هیچ برنامه‌ای برای تولید GT۴ ندارد)، امیدواریم که با قیمت مناسبی همراه باشد. قدرت خوب، هدایت عالی، قابلیت اطمینان کافی و مناسب بودن برای مصرف روزانه از ویژگی‌های این خودرو هستند.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۱. کوروت Z۰۶

این کوروت که مدت‌ها انتظار آمدنش می‌رفت از یک موتور ۶.۲ لیتری V۸ نیرو گرفته و لاستیک‌هایی پهن‌تر از وردنه داشته و اسپویلرهای ائرودینامیک و اسکوپ‌های آن یادآور هواپیمای هورنت F/A-۱۸ هستند. Z۰۶ بر روی چارچوب آلومینیومی مشابه خودروی مسابقه‌ای C۷.R قرار گرفته و در بسیاری از المان‌های طراحی و فناوری آئرودینامیکی مشابه برادر مسابقه‌ای خود است.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۵ خودروی ضعیف‌تر

۵.مدل مفهومی سدان اسپورت نیسان

از بیرون نیسان SSC یک خودروی خوش ظاهر است. این خودرو طراحی خوبی داشته و به طراحان و مهندسان تولید راه گریز کافی برای رساندن آن به مرحله تولید را می‌دهد. اما مشکل اینجاست که SSC احتمالا قرار است ماکسیمای بعدی باشد و هنوز مشخصات فنی آن همان موتور ۳.۵ لیتری V۶ و CVT فجیع قبلی بوده و باعث درجا زدن آنها با یک سدان با شکل ظاهری جدید می‌گردد!

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۴. آکورا TLX

نمی‌توان با اطمینان گفت که چه چیزی باعث می‌شود TLX یک خودروی بی‌اصالت به نظر برسد، ولی وقتی به این خودرو نگاه می‌کنید، این احساس را خواهید داشت. این خودرو یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ داشته که با سیستم انتقال قدرت ۹ دنده‌ی خودکار قدرت را به تمامی چرخ‌ها انتقال می دهد، ولی به نظر می‌رسد چیزی کم دارد یا چیزی از قلم افتاده‌است!

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۳. مدل مفهومی VW Dune

VW باگ و خودروی هم خانواده‌اش Kubelwagen در زمان تولید خود به عنوان نسخه‌ی آلمانی جیپ (خودرویی که توانایی حمل مسافر در همه‌جا و هر نوع زمینی را دارد) با ارتش هیتلر خاطرات فراوانی دارند. سال‌ها بعد خودروی «نیو بیتل» خاطرات و تصاویر باگ را بازسازی نمود. بهرحال آخرین بازسازی بیتل بیشتر یک نوسازی و مد روز است تا یک مدل اصیل. ایده و طرح جالب به نظر می‌رسد (یک خودروی عادی را ارتفاع داده، لاستیک‌ها بزرگ‌تری بر روی آن گذاشته و آن را برای آف‌رود آماده کنید) ولی اجرا کردن آن ناقص به نظر می‌رسد.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۲. داج دارت بلک‌تاپ

خودروی کوچک و دوست‌داشتنی دارت خیلی بی سر و صدا وارد بازار شده است. شاید دلیل این بی‌سروصدا بودن، کم‌فروغ بودن مدل بلک‌تاپ باشد. نسخه‌ی بلک‌تاپ یک بسته‌ی ظاهری می‌باشد که داج با اندکی سیاه‌کردن درون و بیرون خودرو، ظاهری متفاوت به آن داده‌ است. دارت نه به دلیل اینکه خودروی بدی است، بلکه به این دلیل که در نسخه‌ی بلک‌تاپ تغییرات کافی برای خاص بودن در نمایشگاه دیترویت ایجاد نشده‌، در این لیست قرار گرفته‌ است.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014

۱. رام ۱۵۰۰ نسخه‌ی Mossy Oak

بدترین قسمت در مورد این خودرو قیمت نسخه‌ی ویژه‌ی آن است. قیمت موسی اوک با برند رام ۳۹۹۸۵ دلار است که تنها چیزی که برای ارائه نسبت به نسخه‌ی عادی دارد بخش‌هایی از بدنه است که طرح‌ لباس‌های نظامی را داشته و همچنین یک نشان موسی اوک بر روی صندلی آن حک شده است.

بهترین و بدترین‌ های نمایشگاه خودرو 2014
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صادق

      سلام.فیلم از این ماشین ها ندارین؟

    • nima

      یه خورده عکس های بیشتری
      بزارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج