۹۱۷۵۸۱
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

بارزانی: این جنگ دروازه‌ی قتل غیرنظامیان است

نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نسبت به تبعات منطقه‌ای حمله ترکیه به شمال شرق سوریه هشدار داد.

ایرنا نوشت: نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نسبت به تبعات منطقه‌ای حمله ترکیه به شمال شرق سوریه هشدار داد.

رییس اقلیم کردستان عراق در واکنش به تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق روسیه ضمن انتقاد از این مداخله نظامی تاکید کرد که جنگ و درگیری جز به پیچیدگی و هرج و مرج بیشتر در منطقه منجر نخواهد شد و دستاوردهای شکست تروریسم داعشی را نیز از میان خواهد برد.

بارزانی در بیانیه ای به همین مناسبت افزود: اوضاع را بدقت و از لحظه اول زیر نظر داریم و با اندوه و نگرانی عمیق به عملیات نظامی در شرق فرات در خاک سوریه دنبال می کنیم بویژه آن که گروههای تندروی معارضسوری در این عملیات مشارکت دارند.

وی گفت: این جنگ دروازه قتل و آوارگی غیرنظامیان است و بار دیگر بی ثباتی را بر منطقه حاکم خواهد کرد و خطر تهدیدات و تبعات بازگشت تروریسم را بیشتر و جدی تر می کند.

بارزانی از جامعه بین الملل و شورای امنیت سازمان ملل خواسته است که با یافتن راه حلی عادلانه برای آینده سوریه و حفظ حقوق همه بافت های (نژادی و مذهبی) آن، نقش خود را در پایان بخشیدن به جنگ، بازگرداندن ثبات، حفظ صلح و گفت و گو و بکارگیری راه حل های سیاسی و ممانعت از آوارگی غیرنظامیان ایفا کند.

تهاجم نظامی ارتش ترکیه به شمال شرق سوریه و انتشار گزارش‌هایی از احتمال آزادسازی هزاران عضو داعشی که هم اکنون در اختیار گروه موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) بسر می‌برند، نگرانی‌های جدی را در عراق ایجاد کرده است.

عراق تاکنون سه بار موضع رسمی درخصوص تهاجم ترکیه به سوریه اتخاذ کرده و رییس جمهوری، سخنگوی وزارت خارجه و سرانجام بیانیه وزارت امور خارجه عراق از جمله نسبت به تبعات خطرناک آن بر منطقه و عراق تاکید کرده اند.

"برهم صالح" رییس جمهوری عراق همچنین در تماس های تلفنی جداگانه با عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر، محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب درباره تحولات مربوط به تهاجم نظامی ترکیه گفت و گو و رایزنی کرده است.

در این تماس های تلفنی بر ضرورت تلاش همه جانبه در سطح عربی و بین الملل برای جلوگیری از وقوع جنگ و پیشگیری از وقوع فاجعه انسانی در منطقه تاکید شده است.

جلوگیری از سازماندهی دوباره هسته های تروریستی و تهدید امنیت ملت های منطقه و حمایت از دولت و مردم سوریه در خصوص راه حلی سیاسی که ضامن حق آنان در برخورداری از امنیت، صلح و کرامت باشد از دیگر محورهای مورد تاکید در این رایزنی ها بوده است.

یکی از تبعات خطرناکی که هجوم ترکیه می تواند داشته باشد و در واکنش های رسمی بغداد به آن اشاره شده است، امکان بازگشت تروریست ها به عراق و سازماندهی مجدد آنها و تهدید بیش از پیش امنیت عراق است.

همزمان با این تحولات و انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال رها شدن ۱۳ هزار تروریست داعشی از سوی ترکیه که هم اکنون در زندان های قسد بسر می برند، نگرانی ها در عراق رو به افزایش است و از جمله شبکه تلویزیونی العهد عراق به این گزارش ها اشاره کرد.

وزیر کشور اسبق عراق نیز در یادداشتی نسبت به احتمال عبور ۱۰ هزار داعشی از مرزها و ورود آنها به عراق در اثر تهاجم ترکیه هشدار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما ک دم از استقلال میزنید بفرما برو ازشون حمایت کن..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دم از استقلال میزنیم دنبال جنگ و کشور گشایی نیستیم

    • بدون نام

      مرگ بر ترکیه جنایت کار

    • بدون نام

      مرگ بر خردوغان

    • بدون نام

      شمال شرق روسیه؟!!

    • بدون نام

      هنوز هیچ کس یادش نرفته وقتی میخواستین مستقل شین موقع حمله ی نیرهای ارتش عراق چطور به هم خیانت کردین!
      خفتی که هیچوقت از تاریختون پاک نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب ترک کتاب سفرنامه ابن فضلان ترجمه سید ابوالفضل طباطبایی انتشارات شرق را بخونید تا حساب کار بیاد دستتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج