۹۱۷۶
۵۱۱۳
۵۱۱۳
پ

پزشک لاغری خودتان نباشیـد!

خرافات کاهش وزن

خیلی از ما با شنیده هایمان زندگی می کنیم و این موضوع به خصوص در موضوعات مربوط به پزشکی، شایع تر است. در این مطلب به باورهایی خواهیم پرداخت که به اشتباه در ذهن ما نقش بسته اند. باورهایی اشتباه درباره کاهش وزن...

خرافات کاهش وزن

خرافات کاهش وزن

  • مصرف گوشت قرمز، کاهش وزن را مشکل مي​کند؟
گوشت قرمز حاوی کلسترول و چربی فراوان است اما مواد مغذی و ضروری دیگری چون آهن، روی و پروتئین نیز دارد. مقدار کمی گوشت قرمز مي​تواند برای رفع این نیازها در برنامه غذایی گنجانده شود.
  • گیاهخواری به کاهش وزن کمک مي​کند؟
اغلب مشاهده شده کسانی که گیاهخواری مي​کنند، در مقایسه با دیگران بیشتر وزن کم مي​کنند. اما این روش کاملا مطمئنی نیست.


چند باور غلط

  • کرفس لاغر می‌کند
اغلب به اشتباه تصور مي​شود که خوراکی​هايي مانند کرفس یا گریپ فروت به کاهش وزن کمک مي​کنند. درست است که برخی مواد غذایی موجب تقویت متابولیسم بدن مي​شوند اما به تنهایی نمي​توانند وزن شما را کم کنند.
  • ساندویچ نخور
قطعا باید از مصرف چیزبرگر، سیب زمینی سرخ​کرده و... پرهیز نمايید اما لازم نیست کلا قید آنها را بزنید. کاری که لازم است انجام بدهید این است که در انتخاب فست فودها مراقب باشید تا مقدار کالری دریافتی بدن خود را کنترل نمايید.
  • کربوهیدرات مصرف نکن
خوراکی​​هاي حاوی کربوهیدرات نباید کاملا از برنامه غذایی حذف شوند. کربوهیدرات​​هاي آماده معمولا حاوی مقادیر فراوان آرد سفید و قند هستند که باید از مصرف آنها پرهیز نمايید. اما کربوهیدرات​هاي دیگر مانند نان غلات، برنج قهوه​ای و حبوبات مي​توانند در رژیم غذایی گنجانده شوند.
اگر بعد از ساعت 8 شام بخورید چاق مي​شوید این ساعت غذا خوردن نیست که وزن شما را بالا مي​برد بلکه مقدار کالری که در طول روز دریافت نموده و ورزشی که برای سوزاندن کالری​ها انجام داده اید مهم است.
  • وعده​​هاي غذایی را کم کن
بدن برای عملکرد مناسب خود هر روز به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. حذف هر وعده غذایی مي​تواند بدن را دچار کمبود کند و به جای کمک به کاهش وزن، تاثیر منفی بر بدن داشته باشد. گذشته از این، موجب مي​شود شما در وعده بعدی بیشتر غذا بخورید و کالری اضافه کنید که این اصلا خوب نیست.
  • آجیل نخور
درست است که مغزهای خوراکی سرشار از کالری هستند اما از چربی اشباع کمی برخوردارند. از آنجا که این مغزها حاوی فیبر و پروتئین فراوانی هستند، با گنجانده شدن به مقدار کم در برنامه غذایی مي​توانند واقعا به شما سود برسانند.


باورهای درست در برنامه لاغری

  • باید تدریجا وزن کم کنیم
استمرار، کلید کاهش وزن نیست. وقتی سن شما بالاتر مي​رود، قابلیت متابولیسم بدن کاهش پیدا مي​کند. این تغییر در متابولیسم پس از چهل سالگی بسیار مشهود است و توانایی بدن در انجام این فرآیند به تدریج کم مي​شود. بنابراین برای هماهنگی با این تغییرات باید بیشتر ورزش کنید یا کمتر غذا بخورید. ورزش مستمر در طولانی مدت نمي​تواند به کاهش وزن شما کمک کند.
  • کم بخور، همیشه بخور
تنقلات خوب نیستند چون مردم به جای مصرف میوه و سبزیجات تازه به سراغ ویفر، بیسکويیت و شیرینی مي​روند. تنقلات قطعا کمک مي​کنند کمتر غذا بخورید و در
وعده​​هاي غذایی پرخوری نکنید. متخصصان تغذیه مي​گویند ۵ وعده غذایی سبک در روز بهتر از ۲ وعده غذای سنگین است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خرافات کاهش وزن


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج