۹۱۷۶۲۶
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشکسوتان کشتی باز هم حاشیه‌ساز شدند

اعضای تیم‌ کشتی پیشکسوتان ایران در حالی در رقابتهای جهانی گرجستان به میدان رفتند که این بار هم مثل سالهای قبل، اتفاقات عجیب و حاشیه ای رارقم زدند.

خبرگزاری مهر: بحث اعزام تیم های ملی کشتی پیشکسوتان ایران سالهاست که با حواشی مختلفی همراه و حاشیه ساز است. این اتفاقات طی سالهای گذشته تا جایی ادامه یافت که اعزام این تیم از تقویم اجرایی فدراسیون و رسمیت اداری خارج شد. بطوریکه تیم پیشکسوتان از چند سال قبل تاکنون، بطور اختیاری و با هزینه شخصی به رقابتهای جهانی اعزام می شد و در واقع نه فدراسیون کشتی و نه وزارت ورزش مسئولیتی در قبال تیم پیشکسوتان نداشتند.

دلیل شانه خالی کردن متولیان امر از قبول مسئولیت این تیم نیز به خاطر اتفاقات حاشیه ای تیم پیشکسوتان در چندین دوره رقابتهای جهانی بود که حتی در برخی موارد پای پلیس کشور مقصد و سفیر ایران را هم برای میانجیگری وسط کشید!

با کمال تعجب این بار نیز تیم کشتی پیشکسوتان در حرکتی خودجوش و با هزینه شخصی راهی رقابتهای جهانی گرجستان شدند و برگ جدیدی از مسایل حاشیه ای را رقم زدند.

گفته می شود در رده بندی نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم گروه B رقابتهای قهرمانی پیشکسوتان جهان که در گرجستان برگزار شد یکی از کشتی گیران ایرانی به مقام نخست رسید و قهرمان شد. این در حالی بود که نماینده رژیم اشغالگر قدس هم عنوان سوم همین وزن را کسب کرد. حال سوال اینجاست چطور نماینده کشورمان همزمان با نماینده رژیم اشغالگر قدس بر روی سکوی اهدای جوایز رقابتهای جهانی قرار گرفت و مدال طلای خود را بر گردن انداخت. در حالیکه نماینده رژیم اشغالگر قدس هم بر سکوی سوم ایستاده بود؟

شاید در توجیه این موضوع برخی بر این باور باشند که نماینده ایران در واکنش به این مورد به روی سکو نرفته، اما طبق قوانین اتحادیه جهانی کشتی اگر ورزشکاری بنا بر دلایل شخصی از رفتن روی سکو و گرفتن مدال خودداری کند، دیسکالیفه شده و بطور کامل از جدول رده بندی حذف می شود. اما نام کشتی گیر ایرانی در رده بندی نهایی ثبت شده و این بدان معناست که نماینده ایران و رژیم اشغالگر قدس همزمان به روی سکوی اهدای جوایز وزن ۷۰ کیلوگرم پیشکسوتان جهان قرار گرفته اند.

حال با توجه به اینکه فدراسیون کشتی و وزارت ورزش مسئولیتی در اعزام این تیم نداشته و سفر پیشکسوتان به گرجستان هم با ویزای توریستی صورت گرفته، هنوز مشخص نیست چه کسی در این اتفاق مقصر و پاسخگوست.

مطمئنا فدراسیون کشتی باید در این خصوص با جدیت و قاطعیت بیشتری عمل کند چرا که حضور هر کشتی گیری در هر رده سنی با نام و پرچم ایران در رقابتهای رسمی و بین المللی، در چارچوب سیاست های کشورمان است. در نتیجه نمی توان اعزام با هزینه شخصی به این مسابقات را توجیه منطقی در عدم برخورد جدی فدراسیون و وزارت ورزش با افراد خاطی دانست. به ویژه آنکه پرچم ایران در مسابقات پیشکسوتان جهان به اهتزاز در آمد و نفرات برتر کشورمان با پرچم ایران دور افتخار زدند. در نتیجه این بحث ، کاملا ملی است و نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خفه شو بابا مردک کله گچی .

    • پویا

      یابا بسه دیگه مثلا با اسرائیلی سر سکو.نمیرفت مشکلات ما حل میشد یا اسرائیل منزوی میشد تموم کنید این افکارو

    • بدون نام

      خب بایسته بسه بابا این همه ورزشکار بخاطر این عرب ها تمام ارزوهاشون به باد رفت

    • djali666

      خوب که چی؟؟!! تو دنبال چی میگردی ؟؟ حالا تمامی مسائل مهم مملکت حل شده تو افتادی دنبال اینکه طرف رفته رو سکو بانماینده رژیم صهیونیستی یاخیر؟؟ عجب واقعا درعجبم که رسالتت‌تون رو فراموش کردین و فقط دنبال این هستین که فقط یچیزی منتشربشه.همین

    • بدون نام

      دمش گرم گور پدر فلسطین

    • بدون نام

      برترین ها باید همه شون اعدام کنه

    • بینام

      برای هر گندی که میزنند سریع از تو قوطی عطاری توجیهی در میارن ...با هزینه شخصی !!!! تو گفتی و ملت هم باور کردند ورزشکاران پیشکسوت ما خصوصا غیر فوتبالیها پول کرایه اتوبوس واحد را هم ندارند بعد خارج از ایران سفر کنند

    • بدون نام

      خبرگزاری مهر چقدر مهرورز شدی شما دیگه مطلب ندارید

    • بدون نام

      لعنت به این طرز تفکرتون...
      انقدر که ما به اسرائیل تو این چهل سال حال دادیم خودشون به خودشون حال ندادند...
      لعنتیییا انقدر این اخبار رو تیتر نکنید به هزارتا مشکل دیگه این مملکت برسید

    • بدون نام

      جمع کنید بابا خودتونو با همین افکار و رفتار بیشتر ورزشکارامون رو از کشور فراری دادید،یک مشت بیشعور مثل همین نویسنده

    • بدون نام

      خبرکزاری مهرهیچوقت حاج صفی ومسعودشجاعی روسرزنش نکردچون مثل سگ ازکیروش میترسید

    • ایرانیه بدبخت

      بابا یارو زحمت کشیده طلا گرفته به خاطر اسراییل گوه ورزشکارمانه ظایع نکنیم گور پدر اسراییل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج